Tuleva joulu surettaa...

Tarttee nyt jonnekkin avautua...
minulla on 3 sisarusta joita näen yleensä vain joulun aikoihin, koska asuvat niin kaukana. nyt kaikilla alkaa olemaan paljon perhettä ympärillä, äiti,isä,sisarukset,heidän lapset ja meidän perhe yhteen laskettuna 7 aikuista+7 lasta, eli "kotona" alkaa ahdasta olemaan kun kaikki on paikalla.

Noh, viimekkin jouluna äiti mulle sano että täällä on nii paljo porukkaa että voitte te päiväseltään täällä käydä, mut muute ei tartte tulla tänne...

Onpa tosi kivaa ku haluis nähdä omia sisaruksiani edes parin kolmen päivän ajan vuodessa kunnolla, ja sais tyttöki leikkiä serkkujensa kanssa, mutta eipä sitä taas saa mennä kotiin pidemmäks aikaa...

Sama juttu muutenki, vanhemmat sisarukset perheineen mökkeilee yhdessä kesäisin ja käy muumimaailmoissa jne, mutta minua ja tyttöä ei ole ikinä pyydetty mihinkään mukaan...


:/

*kiitos,ja anteeks*
 
vieras
asutko siis äitisi kanssa samalla paikkakunnalla ja nämä sisarukset tulevat muualta? voisitko ottaa omaan asuntoosi näitä sisaruksia tai heidän lapsiaan vaikka. Kaikki ei tietenkään mahdu mutta en nyt ymmärrä kuitenkaan miksi teidän pitäisi olla siellä myöskin yötä?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Tuota... mikset ole kysynyt itse sisaruksiasi kanssanne jonnekin? Pitääkö niiden muiden sisarusten olla aina kutsujina?
Tätä mietin minäkin. Jos mä haluan lähteä systerin kanssa jonnekin, soitan hänelle ja pyydän lähtemään. En jää odottelemaan, että kunpa systeri soittaisi ja pyytäisi mut mukaansa.

Lisäys: Niin ja voisiko ap tosiaan yöpyä jossain muualla kuin mummolassa?

 
Itse asutaan n 90km päässä "kotoa", joten viikonkaan joululoman aikana ei joka päivä viittis edestakasi tuota väliä sahata...
Sisarukset tulee sitten 400-600km matkan päästä.
Ja itse olen kyllä kysynyt sisaruksiani käymään meillä omassa kodissa kun ovat meidän vanhempien luona käymässä, mutta aina on kiire ja ei viiti ajaa jne syitä...
Ja tuo meidän kotipaikka on niin korvessa että siellä ei hotellia ole :)
 
vieras
nappaisin varmaan pari siskonlasta sitten mukaan takaisin lähtiessä jos ei kaikki mahdu samaan paikkaan yöksi :D ei mikään älytön matka tuo 90km kun sanoit että harvakseltaan näette.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Itse asutaan n 90km päässä "kotoa", joten viikonkaan joululoman aikana ei joka päivä viittis edestakasi tuota väliä sahata...
Sisarukset tulee sitten 400-600km matkan päästä.
Ja itse olen kyllä kysynyt sisaruksiani käymään meillä omassa kodissa kun ovat meidän vanhempien luona käymässä, mutta aina on kiire ja ei viiti ajaa jne syitä...
Ja tuo meidän kotipaikka on niin korvessa että siellä ei hotellia ole :)
Kurja tilanne, mutta kyllä mä ymmärrän sen, että äitisi luona yöpyvät ensisijaisesti ne satojen kilometrien päästä tulevat sisaruksesi. Kohtuullisempaa se on jouluaattona ajaa 90 km suuntaansa ja tulla yöksi kotiin kuin ajaa 400-600 km suuntaansa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Itse asutaan n 90km päässä "kotoa", joten viikonkaan joululoman aikana ei joka päivä viittis edestakasi tuota väliä sahata...
Sisarukset tulee sitten 400-600km matkan päästä.
Ja itse olen kyllä kysynyt sisaruksiani käymään meillä omassa kodissa kun ovat meidän vanhempien luona käymässä, mutta aina on kiire ja ei viiti ajaa jne syitä...
Ja tuo meidän kotipaikka on niin korvessa että siellä ei hotellia ole :)
Jos aamusta lähdette ajamaan ja illalla lähdette pois niin ei tuo 90km pitkä matka ole minun mielestäni.
 
kk
Onko se vanhempien talo suurin suvussanne? Meilläkin kasvoi suku niin isoksi (8 aikuista ja 6 lasta), että emme enää mahtuneet vanhemmille, edes päiväseltän. Meidän mökki on lähellä vanhempien ja veljen kotia (no 40 km ja 60 km), itse asumme monensadan kilometrin päässä. Tehtiin omalle mökille iso laajennus, että kaikki voisivatkin tulla MEILLE jouluna jne, että ei tule ongelmia. No veljen perhe menee yöksi kotiinsa, mutta ainakin on yhteinen jouluaatto.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Itse asutaan n 90km päässä "kotoa", joten viikonkaan joululoman aikana ei joka päivä viittis edestakasi tuota väliä sahata...
Sisarukset tulee sitten 400-600km matkan päästä.
Ja itse olen kyllä kysynyt sisaruksiani käymään meillä omassa kodissa kun ovat meidän vanhempien luona käymässä, mutta aina on kiire ja ei viiti ajaa jne syitä...
Ja tuo meidän kotipaikka on niin korvessa että siellä ei hotellia ole :)
Kurja tilanne, mutta kyllä mä ymmärrän sen, että äitisi luona yöpyvät ensisijaisesti ne satojen kilometrien päästä tulevat sisaruksesi. Kohtuullisempaa se on jouluaattona ajaa 90 km suuntaansa ja tulla yöksi kotiin kuin ajaa 400-600 km suuntaansa.
Näin se on. Tosin ihmettelen kyllä sitä, että 2 ihmistä ei muka mahdu sinne yöksi. Sopu tilaa antaa ja lapset voisi nukkua vaikka olohuoneen lattialla siskonpedissä jos sangyistä pulaa.
 
:hug: Hankala tilanne. Toisaalta ymmärrän ettei vanhempasi voi mitenkään sijoittaa noin suurta porukkaa kotiinsa yöksi mutta inhottavaahan tuo on sinua ja tyttöäsi kohtaan. Sulla on ilmeisesti itsellä auto käytössä? Eihän tuo niin pitkä matka kuitenkaan ole, etteikö sitä muutamana päivänä jaksaisi peräkkäinkin ajaa..

Tunnetko ettet ole tervetullut kotiisi vai onko kysymys vain siitä ettei sisaruksesi pyydä sinua ja tyttöäsi mukaan yhteisiin juttuihin?
 
On kait siellä jotain "mökkejä" eli metsästysmajoja :whistle:

Mutta jotenki vaan sitä kaipaan ku nuorempana istuttiin iltaa ja yötä sisarusten kanssa, pelattiin ja touhuttiin monta päivää yhdessä joulun aikaan, mutta nyt mut sitten vaan jätetään ulkopuolelle joka asiasta... Jos en väkisin itteeni tunge mukaan.
 
Kyllä mä ymmärrän että äidillesi olis aika tavalla työtä passata koko joukkuetta jatkuvasti. Tuossa on kuitenkin melkoisen monta suuta ruokittavaksi jos kyse on useammasta päivästä. Silloin teidän sisarusten pitäisi ottaa enemmän vastuuta ruoanlaitosta ja tenavien hoidosta, osallistua vaikka kustannuksiin mitä ruoista tulee.

Tämä ei ole millään pahalla, vaan kun itsekin olen joulua järkännyt suvulle niin se on todellakin kallista lystiä, vaikka ei laske edes joululahjoja vaan ihan ruoat ja tarvikkeet.

Maksatko itse jos lähdet muumimaailmaan vai pitäiskö sisarusten maksaa? Tai ajatteleeko ettei sulla olis rahaa/kyytiä tms?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Kyllä mä ymmärrän että äidillesi olis aika tavalla työtä passata koko joukkuetta jatkuvasti. Tuossa on kuitenkin melkoisen monta suuta ruokittavaksi jos kyse on useammasta päivästä. Silloin teidän sisarusten pitäisi ottaa enemmän vastuuta ruoanlaitosta ja tenavien hoidosta, osallistua vaikka kustannuksiin mitä ruoista tulee.

Tämä ei ole millään pahalla, vaan kun itsekin olen joulua järkännyt suvulle niin se on todellakin kallista lystiä, vaikka ei laske edes joululahjoja vaan ihan ruoat ja tarvikkeet.

Maksatko itse jos lähdet muumimaailmaan vai pitäiskö sisarusten maksaa? Tai ajatteleeko ettei sulla olis rahaa/kyytiä tms?
ööö, mistä oot saanu sellasen käsitykset että me "lapset" maataan ketrat ojossa sillo ku ollaan kotona? :eek:
Ja itse olen ihan aina maksanut omat matkani mihin sitte ollaan mentykin oman perheen kanssa. En kai nyt aikuinen ihminenjoka työssä käy, maksattas lomiaan sisaruksillaan?! :eek:
 

Yhteistyössä