Tulevat illanistujaiset ahdistAAA

  • Viestiketjun aloittaja "suvituulia"
  • Ensimmäinen viesti
"suvituulia"
Pitkäaikainen haave aikuisten illasta toteutumassa.
Alunperin pyydettiin joku kymmenen henkeä, pari kaveria sekä pari kaveripariskuntaa.

Noh, pariskunnat eivät tienneet pääseekö paikalle, koska on viikonlopputöitä ja lapsenvahtikuviot epäselvillä. Yleensä siis tämä on ollut lopulta -ei pääse paikalle- tilanne.

Päätin sitten omasta toimestani kutsua muutamaa muuta tuttua paikalle, ei niin hyviä kavereitä, jotta kuitenkin illanistujaiset toteutuisivat. Ihan kivoja ihmisiä, mutta ei niin välttämättä jokapäivän kavereita.

Noh...nyt nämä alkuperäiset ilmoittavat tulevansa, uudet kutsutut ilmoitti tulevansa, sekä miehen lapsuudenystävä on tulossa, kun on pitkästä aikaa paikkakunnalla.

Mitä ihmettä mä teen?!? ahdistaa, että taloon on tulossa about 20 henkeä!!!
(örveltämisestä ei ole pelkoa, kunnon tyyppejä kaikki, ikähaarukka 30-40v)

Mua NNIIIIN ahdistaa ja miten mä saan nyt handlattua kaiken tarjoilun?
Miten saisi nämä "toissijaiset" nyt sitten olemaan tulematta paikalle...ei millään =( Kääk.

Oma vika, ei itkut auta ei...
 
Ota ilo irti nyt kun kerrankin tulevat paikalle sankoin joukoin. Valitse tarjolle jotain helposti tehtävää naposteltavaa eikä mitään gourmeeta :) Tai sitten niin että teette yhdessä?
Yleensä seura on tärkeämpää kuin tarjoilut :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
Ota ilo irti nyt kun kerrankin tulevat paikalle sankoin joukoin. Valitse tarjolle jotain helposti tehtävää naposteltavaa eikä mitään gourmeeta :) Tai sitten niin että teette yhdessä?
Yleensä seura on tärkeämpää kuin tarjoilut :flower:
Just näin! Mulla oli just yli 10 kaveria kylässä, alunperin piti tulla melkein 20 ja ja tarjoilut onnistui hyvin. Olis menny ne loputkin.
 
a.p.
Kiitos vastauksesta. Ruokapuolta on mietitty että jotain helppoa, lämmintä naposteltavaa että sitten jotain dippinaposteltavia. Alkumaljat tarjotaan, muuten omilla juomilla mennään.

Meillä ei ole IKINÄ ollut tuollaista porukkaa koolla yhtäaikaa.
Miksi sitä edes yleensä ajattelee asiaa niin monimutkaisesti...itse olen käynyt illanistujaisissa jonkun ystävän tai kaverin luona, en ole tuntenut ketään, tarjoilut on ollut aina erilaisia, hyviä eikä ollenkaan pääasia.
Silti on aina ollut kivaa eikä musta talon emäntä tai isäntä ole ollut huolissaan vieraidensa viihtymisestä.
Mä kuitenkin jostain syystä stressaan, mitä jos väki ei viihdy jne.Kuitenkin niin erityyppisiä henkilöitä tulossa.

äst. Voi minua poloista ja aivojani!
 
Kiitos vastauksesta. Ruokapuolta on mietitty että jotain helppoa, lämmintä naposteltavaa että sitten jotain dippinaposteltavia. Alkumaljat tarjotaan, muuten omilla juomilla mennään.

Meillä ei ole IKINÄ ollut tuollaista porukkaa koolla yhtäaikaa.
Miksi sitä edes yleensä ajattelee asiaa niin monimutkaisesti...itse olen käynyt illanistujaisissa jonkun ystävän tai kaverin luona, en ole tuntenut ketään, tarjoilut on ollut aina erilaisia, hyviä eikä ollenkaan pääasia.
Silti on aina ollut kivaa eikä musta talon emäntä tai isäntä ole ollut huolissaan vieraidensa viihtymisestä.
Mä kuitenkin jostain syystä stressaan, mitä jos väki ei viihdy jne.Kuitenkin niin erityyppisiä henkilöitä tulossa.

äst. Voi minua poloista ja aivojani!
Sitten ajattele asia niin, että jos joku ei viihdy, et sinä olisi sitä asiaa voinut kenties muuttaa lainkaan. Vika ei siis ole silloin sinussa. Itse ajattelen ainakin niin että itse minä viihtyvyyteni "määrään". Ei mikään tarjoilu sitä muuta =)
 
.....
hauskaa tulee, kun vaan otat ite rennosti. Tarjolle vaan mahdollisimman simppeliä ja valmis juttuja, ettei tarvi hikipäässä vääntää. Lihapullat uuniin ja coctailpiirakat ja juusto sekä höylä :) sipsua ja karkkia ja itseäni himottaisi, en muistakaan milloin oisin syöny, coctailtikut.

Vieraat viihdyttää itse itsensä loppujen lopuksi kun vähän rentoutuvat. Musiikkia soimaan ja iloinen ilme kasvoille.
 
"höh"
et voi mitenkään enää kohteliaan käytöksen puitteissa peruuttaa kutsua niille vähemmän hyville tutuille. kyllä se sujuu! Muistat vaan että Mitä enemmän porukkaa, sitä hauskempaa.
 
"kiva"
Sehän oö vaan ihanaa kun tulee paljon väkeä. Tarkoittaa myös sitä, että teillä on paljon kavereita ja ystäviä. :) Muutama kulho sipsejä ja porkkanaa/kurkkua/paprikaa lohkoina ja dippiä kipoissa, karkkeja ja viinirypäleitä. Mites jos tilaisit pizzoja ja niitä tarjolle slaisseina? Tai leivot muutaman pellillisen ja leikkaat tarjolle, lisäksi jotain ihanaa salaattia. Ja Alias ja muut seurapelit esille. :)
 
Silti on aina ollut kivaa eikä musta talon emäntä tai isäntä ole ollut huolissaan vieraidensa viihtymisestä.
Mä kuitenkin jostain syystä stressaan, mitä jos väki ei viihdy jne.Kuitenkin niin erityyppisiä henkilöitä tulossa.
kai se on niinkin, että eniten vieraiden viihtymiseen voit vaikuttaa viihtymällä itse hyvin. se tarttuu sitten vieraisiinkin.
 
Hyvin se menee, meilläkin tuppaa aina illanistujaiset paisumaan, mutta melkein samalla vaivalla sitä tarjottavaa tekee isommallekin porukalle. Jos siis ei mitään gourmet-piiperryksiä meinaa laittaa. Tunnelmaa nyt ei voi etukäteen paljoakaan säätää, joten siitä on turha stressata :)

Lisään vielä, että tuollaiselle porukalle tekisin suolaisia piirakoita, salaatteja ja sitten jotain naposteltavaa. Viiniä ostaisin laatikollisen "varalle".
 
Viimeksi muokattu:
"suvituulia"
Kiitos vastauksista!
Piti tulla takaisin katsomaan nämä tekstit, kun oli tuo Kosto tuossa välissä =)
Mä rentouduin jo näitä lukiessani. Laskettiin miehen kanssa että varmoja tulijoita on nyt sitten 16.
Meinattiin tehdään sellainen texmex tyyppistä laatikkoruokaa ja salaattia. Lisäksi illanaikana naposteltavia juttuja, tikkuja, sipsiä ja dippejä. Sitten makeannälkään ihan suklaata =)

En mä ymmärrä mikä mut niin sai ahdistuneeksi ja jännittyneeksi. Tämä palsta joskus pelastaa =)
Kiitos <3
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka

Yhteistyössä