Tuli mieleen tuosta hygieniasta kaupassa...

ette taida tietääkkään miten sikamaisia elintarvikkeiden käsittelijöitä kaupasta löytyy...
Itse olen myös myyjä ja näen päivittäin työkavereiden sikamaisuuksia ympärilläni. Esimerkkinä se, että ollaan ensin kassalla, ja sit tulee leipäkuorma ja kassa menee laittamaan irtopullia esille PALJAIN KÄSIN, pesemättä käsiä siis siinä välissä edes!!! JA irtokarkkeja kopeloidaan/kohennellaan paljain käsin siinä kassatyönlomassa yms.

Ja pullopöytää tyhjennetään paljain käsin ja sit pesemättä käsiä saatetaan laittaa niitä irtopullia. Ja jeuhelihaa jauhetaan huonosti pestyllä lihamyllyllä yms yms.

Ja vihannesten kelmutuskoneella monenlaisia sottaisuuksia, kuten pesemättömiä puukkoja vihannesten halkomiseen ja pesemätön kone, jolla työ tehdään... tai pyyhitään luutulla, jolla on pesty mm. pullohihnaa myös...


Itse olen myös tällaisista asioista ihan raivona, ja sanon aina työkavereille, mutta kun ne juntit (lue vanhat piintyneet tätit) ei voi tapojansa muuttaa, vaikka mikä on.

Hyi yöks, ei lienee yllätys, että itse olen tosi tarkka mitä ostan kaupasta...

Ja arvatkaa haluaisinko enemmän terveystarkastajan käyntejä kauppoihin ihan yllätyksenä ja tiheästi ja napakkaa puuttumista oikeasti epäkohtiin.

Ihme, että ei enemmän tauteja kulje.

Anteeksi, jos sain sut voimaan pahoin :x
 
toinenkinpuoli
on asioilla aina toinenkin puoli.. Nimittäin epähygieniset asiakkaat!
Olen monesti nähnyt kuinka lapset irtokarkkihyllyssä p.askasine käsineen hämmentävät karkkeja ja aikuiset kauhovat karssuja kourillaan surutta suuhunsa!
Ja paistopisteiden tuotteilla ON ottimet! Mut käsineen vaan pussiin ja myyjä hanskat kädessä vieressä nököttää eli aivan sama vaik myyjä ne paljainkäsin sinne asettelisi koska kyllä joku asiakas niihin myös ne bakteerit saa ajettua..
Saatikka maistiais astiat, kouralla käännellään parhaat pohjalta..ym ym...
Härskeimmät kumartuvat jopa palvelupisteen lasin yli tökkimään sormillaan tuotteita.. \|O
 
Juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:10 toinenkinpuoli kirjoitti:
on asioilla aina toinenkin puoli.. Nimittäin epähygieniset asiakkaat!
Olen monesti nähnyt kuinka lapset irtokarkkihyllyssä p.askasine käsineen hämmentävät karkkeja ja aikuiset kauhovat karssuja kourillaan surutta suuhunsa!
Ja paistopisteiden tuotteilla ON ottimet! Mut käsineen vaan pussiin ja myyjä hanskat kädessä vieressä nököttää eli aivan sama vaik myyjä ne paljainkäsin sinne asettelisi koska kyllä joku asiakas niihin myös ne bakteerit saa ajettua..
Saatikka maistiais astiat, kouralla käännellään parhaat pohjalta..ym ym...
Härskeimmät kumartuvat jopa palvelupisteen lasin yli tökkimään sormillaan tuotteita.. \|O
Ja vihannes ja hedelmä puolella kauhotaan koko valikoima, ennen kun kelpaa.
Ja lapset painelee tomaatteja ja muita sormin, että tulee reikiä... \|O
 
toinenkinpuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:12 Juu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:10 toinenkinpuoli kirjoitti:
on asioilla aina toinenkin puoli.. Nimittäin epähygieniset asiakkaat!
Olen monesti nähnyt kuinka lapset irtokarkkihyllyssä p.askasine käsineen hämmentävät karkkeja ja aikuiset kauhovat karssuja kourillaan surutta suuhunsa!
Ja paistopisteiden tuotteilla ON ottimet! Mut käsineen vaan pussiin ja myyjä hanskat kädessä vieressä nököttää eli aivan sama vaik myyjä ne paljainkäsin sinne asettelisi koska kyllä joku asiakas niihin myös ne bakteerit saa ajettua..
Saatikka maistiais astiat, kouralla käännellään parhaat pohjalta..ym ym...
Härskeimmät kumartuvat jopa palvelupisteen lasin yli tökkimään sormillaan tuotteita.. \|O
Ja vihannes ja hedelmä puolella kauhotaan koko valikoima, ennen kun kelpaa.
Ja lapset painelee tomaatteja ja muita sormin, että tulee reikiä... \|O
Aivan!
Asiakkaathan ne yleensä niin penkaa että lattioille lentelee! Ei kelpaa päälimmäiset ei, revitään rikki alimmat laatikot jotta päästään sinne käsiksi!
Parhaimmillaan/pahimmillaan jopa ½h puristellaan tomaatteja jotta ne kolme parasta sinne pussiin löytyy! :whistle:
 
juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:16 toinenkinpuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:12 Juu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:10 toinenkinpuoli kirjoitti:
on asioilla aina toinenkin puoli.. Nimittäin epähygieniset asiakkaat!
Olen monesti nähnyt kuinka lapset irtokarkkihyllyssä p.askasine käsineen hämmentävät karkkeja ja aikuiset kauhovat karssuja kourillaan surutta suuhunsa!
Ja paistopisteiden tuotteilla ON ottimet! Mut käsineen vaan pussiin ja myyjä hanskat kädessä vieressä nököttää eli aivan sama vaik myyjä ne paljainkäsin sinne asettelisi koska kyllä joku asiakas niihin myös ne bakteerit saa ajettua..
Saatikka maistiais astiat, kouralla käännellään parhaat pohjalta..ym ym...
Härskeimmät kumartuvat jopa palvelupisteen lasin yli tökkimään sormillaan tuotteita.. \|O
Ja vihannes ja hedelmä puolella kauhotaan koko valikoima, ennen kun kelpaa.
Ja lapset painelee tomaatteja ja muita sormin, että tulee reikiä... \|O
Aivan!
Asiakkaathan ne yleensä niin penkaa että lattioille lentelee! Ei kelpaa päälimmäiset ei, revitään rikki alimmat laatikot jotta päästään sinne käsiksi!
Parhaimmillaan/pahimmillaan jopa ½h puristellaan tomaatteja jotta ne kolme parasta sinne pussiin löytyy! :whistle:
Ja tosiaan, olen monesti nähnyt, kuinka tuorepullia tai pasteijoita otetaan käsin, vaikka ne ottimet tosiaan vieressä.
Samoin isompia irtokarkkeja, tai jotkut koosta riipumatta, ottaa niitä kouralla!! :x
 
mä olen myyjä isossa marketissa ja uskallan olla kyllä täysin erimieltä kuin ap!!! en oo ikinä törmännyt tuommoiseen sikailuun, AINA kun käsitellään pakkaamatonta elintarviketta on kädessä OLTAVA kumihanskat yms. yms. :headwall: :headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:18 LoruLiisa kirjoitti:
mä olen myyjä isossa marketissa ja uskallan olla kyllä täysin erimieltä kuin ap!!! en oo ikinä törmännyt tuommoiseen sikailuun, AINA kun käsitellään pakkaamatonta elintarviketta on kädessä OLTAVA kumihanskat yms. yms. :headwall: :headwall: :headwall:
Onnea, meidän isossa marketissa olen nähnyt tuollaista SIKAILUA.
Hyvä ettei sentään joka paikassa niin toimita.
 
myyjä minäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 17:18 LoruLiisa kirjoitti:
mä olen myyjä isossa marketissa ja uskallan olla kyllä täysin erimieltä kuin ap!!! en oo ikinä törmännyt tuommoiseen sikailuun, AINA kun käsitellään pakkaamatonta elintarviketta on kädessä OLTAVA kumihanskat yms. yms. :headwall: :headwall: :headwall:
Olen myös isossa marketissa töissä ja meillä hommat pelaa, mutta en kyllä epäile ap:n tarinaa, kuulostaa pienemmältä kaupalta ja voi hyvinkin meno olla tuommoista.. Monet iäkkäämmät työntekijät ovat niin "kaavoihin kangistuneet" että hygieniapassista huolimatta toimitaan niin kuin 30v. sitten.. :whistle:
 

Yhteistyössä