Tulipa taas sammakko miehen suusta

  • Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
...tottakai murkut on vaikeita, ite olin ihan helvetin vaikee...
Tyypillinen nainen, joka ei itsessään ikinä näe mitään vikaa.

Tyypillinen yksisilmäisyys ja kyvyttömyys oman käytöksensä arviointiin siis jo vuodesta x...
kaada lässyn lässyn kusipäätä itsellesi siis vain - tai edes vähintään yhtä paljon
:O ai koska mä olin vaikee murkku, ok, mä olin kusipää murkku. mut mä kasvoin aikuiseks ja kohtelen miestäni ja lapsiani hyvin. kuten myös kaikkia muita ihmisiä. enkä ikinä kattelis mieheltäkään minkään muunlaista kohtelua. teinit tarvii vähän ymmärrystä. teini-ikä on varsinkin tytöille monesti tosi vaikee ja jos isä kohtelee lasta silloin noin, ei lapsella paljonkaan ole mahdollisuuksia
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
...tottakai murkut on vaikeita, ite olin ihan helvetin vaikee...
Tyypillinen nainen, joka ei itsessään ikinä näe mitään vikaa.

Tyypillinen yksisilmäisyys ja kyvyttömyys oman käytöksensä arviointiin siis jo vuodesta x...
mahtava kyllä tämä mies, voi sitä raukkaa joka hänen kanssa elää ja lapsia kasvattaa. arvostus naisia kohtaan on kyllä suuri..
naisia pidetään hyvinkin tasa-arvoisina ja älykkäinä.. no tyhmähän se akka on joka ton on huolinu!!
 
sipsi
No minä olisin raivostunut vastaavasta sanomisesta miehelleni niin, etten osaa edes ilmaistakaan... Kerrankin jos noin meidän kohta 12 veelle sanoisi, se olisi todella, todella vakavan keskustelun paikka smeillä illoin. Ja voipi olla, jos ei anteeksi osaisi pyytää, että lähtisikin tyttö-mutta minun kanssa!
 
vieras
AP...Minun isäni kohteli minua lapsuudessani ja nuoruudessani aivan samalla tavalla kuin sinun miehesi omia tyttäriään nyt. Isäni myös haukkui minua rajusti huoraksi ja lehmäksi ja sanoi että olen yhtä saamaton ja typerä kuin äitini. Lisäksi minua aivopestiin ajattelemaan, että mies on perheen ja yhteiskunnan pää ja ylipappi, naiset vain miehensä palvelijoita. Omien lapsien kehuminen oli hänen mielestään "syntiä" varsinkin jos kyse oli ulkonäöstä (sellainenhan olisi ylpistänyt lapsen).

Vaikka isäni käyttäytyi noin vain vihaisena ja vaikka hän muuten onkin hyvä ja huolehtiva isä niin olen silti salaa katkera siitä että isäni käytös on ollut yksi syy itsetuntoni murenemiseen ja kehittymättömyyteen. Kun myöhäisteininä aloin ajattelemaan omilla aivoillani tuli minusta varsinainen feministi ja miesvihaaja; päätin etten koskaan rakastu yhteenkään mieheen. Isäni kanssa ajauduin silloin myös todella pahoihin riitoihin. Kuitenkin surin sitä ettei kukaan mies koskaan voisi minuun rakastua. Pidin itseäni (ja tavallaan pidän vieläkin) rumana ja ei-viehättävänä naisena.

Isääni en tietenkään pelkästään syytä, mutta olen kyllä sitä mieltä että jos hän olisi lapsuudessani ja nuoruudessani kehunut minua saavutuksistani ja ulkonäöstäni saattaisin omistaa nyt vahvemman ja terveemmän itsetunnon.
 
Niini
Voi kamala. Mies ei oikein noiden useiden vuosienkaan jälkeen ole sisäistänyt mitä se on ja mitä se tarkoittaa kun on isä.

Olen pahoillani että miehesi on apinamies. Raaka todellisuus on tätä, tuollaisiakin miehiä on. Luepa kirja älä hikeenny parisuhteessa (kirjastosta, nettikaupasta) niin tajuat millainen mies voi myös olla. Ihan tosi.

Tytär kyllä muistaa tuon aina. Kuulostaa dramaattiselta mutta itse 26-vuotiaana muistan kyllä oman isäni samantyyliset lohkaisut hyvin.
 
Vähintä mitä sun mies voi tehdä, on pyytää anteeksi sanomisiaan tyttäreltään, ihan aidosti. Mutta osaako hän katua edes tai tajuaako tehneensä väärin? Tuollaiset lausahdukset ovat kauheita herkälle murrosikäiselle tytölle, varsinkin isän suusta :( Kokemusta on ja huono itsetunto, ja osittain varmaan seurauksena siitäkin huonot miessuhteet. Vakava asia, jonka miehesi nyt todella tarvitsisi tajuta!
 
Tikku
Muistan kun oma isäni lähetti minut hakemaan autotallista jotain työkalua, en löytänyt sitä, enhän kunnolla edes tiennyt minkänäköinen työkalu oli kyseessä. Tulin tyhjin käsin takaisin jolloin isä tokaisi, "Laita paska asialle, mene itse perässä" Äiti puolusteli että kyseessä on vain sanonta, vaikka eihän se ihan noin mene... Nykyään ihmettelevät miksi minun parisuhteeni ovat tällaisia kuin ovat :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikku:
Muistan kun oma isäni lähetti minut hakemaan autotallista jotain työkalua, en löytänyt sitä, enhän kunnolla edes tiennyt minkänäköinen työkalu oli kyseessä. Tulin tyhjin käsin takaisin jolloin isä tokaisi, "Laita paska asialle, mene itse perässä" Äiti puolusteli että kyseessä on vain sanonta, vaikka eihän se ihan noin mene... Nykyään ihmettelevät miksi minun parisuhteeni ovat tällaisia kuin ovat :(
Toi sanonta menee oikeasti niin että laita lapsi asialle ja tee itse perästä.
Mutta inhottavaa että oma isä tuolla tavalla nimittelee.
 
Sitä minä kyllä ihmettelen jos ei tytär "viitsi" auttaa isäänsä, ja vittuilee, oli sitten vaikka kuinka murrosiässä. Ei murrosikä tarkoita sitä että on lupa velttoilla ja vittuilla muille ihmisille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Tikku:
Muistan kun oma isäni lähetti minut hakemaan autotallista jotain työkalua, en löytänyt sitä, enhän kunnolla edes tiennyt minkänäköinen työkalu oli kyseessä. Tulin tyhjin käsin takaisin jolloin isä tokaisi, "Laita paska asialle, mene itse perässä" Äiti puolusteli että kyseessä on vain sanonta, vaikka eihän se ihan noin mene... Nykyään ihmettelevät miksi minun parisuhteeni ovat tällaisia kuin ovat :(
Toi sanonta menee oikeasti niin että laita lapsi asialle ja tee itse perästä.
Mutta inhottavaa että oma isä tuolla tavalla nimittelee.
Joo niin menee, oon minäkin joskus puolihuolimattomasti sanonut tuon sananlaskun:(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Sitä minä kyllä ihmettelen jos ei tytär "viitsi" auttaa isäänsä, ja vittuilee, oli sitten vaikka kuinka murrosiässä. Ei murrosikä tarkoita sitä että on lupa velttoilla ja vittuilla muille ihmisille.
Minä myös ihmettelen, eihän murrosikäiseltäkään tarvitse loputtomasti sietää:(
Ja muutenkin ihmettelen näitä kommentteja täällä, suunnilleen ollaan jo eroa hakemassa miehestä???
Ajatelkaapas nyt asiaa miehenkin kannalta, ei ole varmasti mukavalta tuntunut kun tytär on sanoonut että isä vois lähteä omasta kodistaan:(
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Sitä minä kyllä ihmettelen jos ei tytär "viitsi" auttaa isäänsä, ja vittuilee, oli sitten vaikka kuinka murrosiässä. Ei murrosikä tarkoita sitä että on lupa velttoilla ja vittuilla muille ihmisille.
Minä myös ihmettelen, eihän murrosikäiseltäkään tarvitse loputtomasti sietää:(
Ja muutenkin ihmettelen näitä kommentteja täällä, suunnilleen ollaan jo eroa hakemassa miehestä???
Ajatelkaapas nyt asiaa miehenkin kannalta, ei ole varmasti mukavalta tuntunut kun tytär on sanoonut että isä vois lähteä omasta kodistaan:(
Niin mutta miehen pitäisi olla aikuinen ja pystyä nielemään se paha olonsa eikä purkaa sitä lapseen. Sitäpaitsi mies varmaan tietää ettei joudu lähtemään omasta kotoaan niin helposti, lapsi taas saattaa luulla joutuvansa oikeasti jonnekin nuorisokotiin tms.

Ihan hirveesti sanottu isältä :(. Meillä olisi ainakin vakavan keskustelun paikka miehen kanssa.
 
helmeilevä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Sitä minä kyllä ihmettelen jos ei tytär "viitsi" auttaa isäänsä, ja vittuilee, oli sitten vaikka kuinka murrosiässä. Ei murrosikä tarkoita sitä että on lupa velttoilla ja vittuilla muille ihmisille.
Minä myös ihmettelen, eihän murrosikäiseltäkään tarvitse loputtomasti sietää:(
Ja muutenkin ihmettelen näitä kommentteja täällä, suunnilleen ollaan jo eroa hakemassa miehestä???
Ajatelkaapas nyt asiaa miehenkin kannalta, ei ole varmasti mukavalta tuntunut kun tytär on sanoonut että isä vois lähteä omasta kodistaan:(
Joo mutta siltikin aikuinen on aikuinen ja murkku on lapsi. Kuten ap myös on asian ilmaissut.
Ai ei murrku saa laiskotella, ai sitäkö ei tarvitse sietää? Eiköhän murkut yleensä laiskottele, ja eivätköhän he juuri sano vanhemmilleen vastaaan. Eikö se juuri kuulu siihen kehitykseen, ja tavallaan pitää kuuluakin.
Sietää vähän täytyy, tietenkin kasvattaa ja opettaa, ettei tuollaista käytöstä hyväksytä.

Mutta pointti onkin siinä kuinka se kasvatus tehdään.

Viisautta on kasvatuksessa osoittaa, että en siedä sinun käyttäytymistäsi, vaikka sinua siedänkin.

Eli toisin sanoen: tuo tapasi toimia ei ole hyvä, mutta sinä itse olet hyvä ja rakas.
 
epeli
"Isä on naisen elämän ensimmäinen rakkaus. Psykologian tohtori ja tietokirjailija Anja Laurila, 63, kertoo että rakkaus syntyy kun tytär on 3-6-vuotias. Tyttärelle isä on kuin peili. Lapsi arvioi hänen kauttaan omaa viehättävyyttään. Jos tyttö kokee olevansa isän pikkuprinsessa tai suhde on muuten hyvä, se vaikuttaa myönteisesti hänen itsetuntoonsa.
Hyvä suhde isään antaa ihmiselle paljon, toteaa Anja Laurila. Sen kautta nainen kokee olevansa arvokas ja ansaitsevansa myös hyvän puolison. Isänsä hyväksymä nainen osaa ja rohkenee vaatia läheisiltään hyvää kohtelua.

Isä voi vaikuttaa jopa tytön murrosiän alkamisajankohtaan. Kansainvälisen tutkimuksen mukaan tytöt, joilla on läheinen suhde isäänsä, saavuttavat puberteetin myöhemmin kuin tytöt, joilla on ongelmallinen isäsuhde. Tutkijat päättelevät, että varhainen kypsyminen voi olla keino päästä eroon ongelmallisesta lapsuudenkodista. Tyttöjen äitisuhteella ei näytä olevan yhtä suurta vaikutusta."
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Sitä minä kyllä ihmettelen jos ei tytär "viitsi" auttaa isäänsä, ja vittuilee, oli sitten vaikka kuinka murrosiässä. Ei murrosikä tarkoita sitä että on lupa velttoilla ja vittuilla muille ihmisille.
Ja kääntäen voisi sanoa että aikuisella ei ole senkään vertaa oikeutta vittuilla lapselleen. Aikuisen on pysyttävä vahvana tai ainakin yrittää parhaansa kun lapsi kiukuttelee uhmaiässä tai murkkuiässä. Huonoa toimintaa ei tarvitse hyväksyä, mutta on eri asia laukoa ala-arvoisia kommentteja heikommalle osapuolelle. Miten joku voi puolustaa aikuisen raukkamaista käytöstä????!
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Sitä minä kyllä ihmettelen jos ei tytär "viitsi" auttaa isäänsä, ja vittuilee, oli sitten vaikka kuinka murrosiässä. Ei murrosikä tarkoita sitä että on lupa velttoilla ja vittuilla muille ihmisille.
Mä en sit yhtään ihmettele ettei viitti tuollaista isää autella.
 
mies ihmettelee
Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Mä en tajua mun miestä miksi se mollaa meidän lapsia. Tytöt siis 13 ja 15 vuotiaita.

Esim. tilanne tänään; mies teki remppaa ja pyysi tyttöä (13 v.) tuomaan yhden työkalun. No, tyttö oli lähdössä kaverinsa luokse eikä ehtinyt/viitsinyt hakea sitä johon mies sanoi että "sä oot niin laiska ettei susta koskaan tule mitään ja äitis on opettanut sut tollaseksi" - sanoi siis oikein v ...:llä äänensävyllä. Johon tyttö vastasi kipakkaan tyyliinsä "jos me ollaan niin hirveitä etkä kestä meitä niin mikset lähde pois" ... Mies tähän että "jos joku täältä lähtee niin sinä voit kyllä häipyä". Näin miten tytön silmiin oikein kihahti kyyneleet. Tyttö on tosi kipakka sanoissaan ja murrosikä jyllää täysillä joten sanoo kyllä mitä sylki suuhin tuo mutta miksi aikuisen miehen pitää vastata tytölle noin :(

Muutenkaan ei juuri koskaan kannusta tyttöjä missään, ei kehu, tms. Kun tytär esim. keväänä sai stipendin englannin kielentaidoistaan niin mun piti sanoa miehelle että muista sitten kehua ko. saavutuksesta. Mies tuskin olisi mitään positiivista sanonut vaikka oli iso asia tytölle. Oli tehnyt sen stidentin eteen töitä koko vuoden.

Ja turha varmaan mainitakaan että mies on omasta mielestään ihan täydellinen ja sellaisen kuvan antaa myös ulospäin. Meidän ystäväpiiri & sukulaiset aina kehuu miten hieno mies mulla on. Hah, omiin lapsiinsa ei ainakaan osaa suhtautua oikein. Varsinkin nyt murrosiässä kun olisi äärettömän tärkeää että tytöt saisivat tukea, ymmärrystä, kehuja jne omalta isältään niin niitä on turha odottaa.

Mies osaa sanoa mullekin tosi pahasti, ja silloin vaan jään hiljaiseksi. En vaan osaa antaa samalla mitalla takaisin, sanat juuttuu kurkkuun ja kyyneleet tulee silmiin. Ei mies tietenkään aina ole tuollainen p-pää mutta silloin tällöin ja kyllä ne pahasti sanomiset jää vaivaamaan. Mies tuskin itse edes muistaa mitä on sanonut.

Tulipas purkauduttua :(
Voisitteko naiset vastata yhteen kysymykseen:
MIKSI VALITSETTE NIITÄ MUITA IHMISIÄ ALISTAVIA KUSIPÄÄ NATSEJA MIEHIKSENNE, JA TAJUATTE VIRHEENNE VASTA PERHE-ELÄMÄSSÄ?
 

Yhteistyössä