Tulipas aikamoinen ylläri!!! (oiskohan täällä kellään tietoa velkajärjestely asioista??)

Mies on velkajärjestelyssä, kun isänsä kasas hälle sellaset mukavat 50 000? velkaa niskaan. Ja tähän päivään asti luultiin, että veronpalautukset nappastaan suoraan hältä velkoihin. Nyt mies oli tänään käynyt kaupassa ja ottoautomaatilla oli mukava ylläri, kun tilillä reilut 800? enemmän kun mitä piti. Eli veronpalautukset oli tosiaan maksettu hänelle!!

Onko meidän joulu nyt oikeesti pelastettu vai viedäänkö nuo rahat vielä hältä pois??
 
Siis velkaa on kertynyt ajalta 2002-2004, eli ei nyt ihan eilisiä juttuja. Velkajärjestely on aloitettu helmikuussa. Oli kyllä todella ihana ylläri :xmas: Täytyy kyllä osa pistää säästöön pahan päivän varalle, mutta lapsille ostetaan ainakain osalla lahjoja :)
 
kun on velkajärjestelyssä saa veronpalautukset pitää. Mun mieskin sa 800e astipitä, siitä yli menvästä osasta menee puolet.

Ja vaikka mä en oovelkajärjestelyssä niin sain pitää veronpalautukset, olen tehnyt ulosottomiehen kanssa varattomuusilmoituksen.
 
"vieras"
kun on velkajärjestelyssä saa veronpalautukset pitää. Mun mieskin sa 800e astipitä, siitä yli menvästä osasta menee puolet.

Ja vaikka mä en oovelkajärjestelyssä niin sain pitää veronpalautukset, olen tehnyt ulosottomiehen kanssa varattomuusilmoituksen.
Onko näin, itsekin olen velkajärjestelyssä ensimmäistä vuotta ja tulisi veronpalautuksia. Aikaisemmin neon ulosottomies vienyt, nyt sinne ei ole velkaa vaan pitää maksaa velkajärjestelyn kautta, saanko tosiaan pitää veronapalutukset tänä aikana kun olen velkajärjestelyssä?
 

Yhteistyössä