Tulot pelkkiä Kelan tukia - Nollakortti?

Miten teillä keillä tulot on pelkkiä Kelan tukia tai muita sosiaalietuuksia, onko teillä verotuksessa nollakortti vai prosentillinen?

Mä oon VÄHÄN hukassa tämän kanssa.. Ymmärrän verotuksesta tasan yhtä paljon kuin sika sukkahousuista.. : /
 
"Pusse"
Olin viime vuonna tammi-toukokuun töissä, kesä-elokuun hoitovapaalla, syys-joulukuun töissä. Kävin kesäkuussa laskettamassa uuden veroprosentin verotoimistossa ja meinasin pudota penkiltä kun täti sanoi että kone näyttää veroprosentiks nolla! Olin maksanut ihan sikana liikaa veroa alkuvuoden... Tosin mua vähän hirvitti olla koko vuotta nollilla, joten kun syksyllä menin taas töihin niin nostin sitä...
 
"tiita"
aikanaan asiaa kysyin kelasta, niin sanoivat että pidättävät aina sen 20 prossaa ellei toimita erillistä verokorttia, mutta silloinkin vähintään 20%. Eli noudattaisivat erillistä verokorttia vaan siinä tapauksessa että veroprossa olis yli 20.

En jaksanut asiaa sen enempää alkaa vääntämään,... tulipahan pakkosäästöä ja hyvät palautukset. Sitten kun tein keikkatöitä, hankin nollakortin työnantajaa varten eikä tullut mätkyjä kun vuositienestit pysyivät rajojen alapuolella.
 
[QUOTE="tiita";23776374]aikanaan asiaa kysyin kelasta, niin sanoivat että pidättävät aina sen 20 prossaa ellei toimita erillistä verokorttia, mutta silloinkin vähintään 20%. Eli noudattaisivat erillistä verokorttia vaan siinä tapauksessa että veroprossa olis yli 20.

En jaksanut asiaa sen enempää alkaa vääntämään,... tulipahan pakkosäästöä ja hyvät palautukset. Sitten kun tein keikkatöitä, hankin nollakortin työnantajaa varten eikä tullut mätkyjä kun vuositienestit pysyivät rajojen alapuolella.[/QUOTE]

Kyllä ne sen veroprosentin laskee kun verottaja lähettää muutosverokortin sosiaalietuuksille, vaikka se olisi alle 20%. Ei tainnut Kelan asiakaspalvelija olla ihan ajantasalla.
 

Yhteistyössä