Tunnekylmyys jo lapsena

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mielenkiintoista. Musta tuntuu että eräs läheinen(aikuinen) on tällainen. Edelleen toimii kuten esimerkin lapsi, koskaan ei myönnä mitään vaan muut ovat syyllisiä jne. Hyvin vaikea ja joustamaton ihminen. Ei onneksi väkivaltainen mutta kiero kuin mikä.

 
vierailija
Se on sitä persumaista kiusaamisen kulttuuria.
Nostin ylös vuoden 2020 ketjun kiusaamisesta kommentoimalla siihen viestillä, johon jäi monta kirjoitusvirhettä. Pränttivirheeni ovat suurta herkkua viestieni kriitikoille. En lukenut aapeen ketjun linkkiä. Kyökkipsykologia ei viehätä minua.
Opiskelin aikoinaan työni ohella hieman työelämän psykologiaa.
Jätin sitten kurssin kesken. ihmismieli askarruttaa minua toki edelleen.
Olen hieman kuin Miss Marple dekkareissa. Tykkään herkuttelusta, ihmisten tarkkailusta ja matkustelusta. Teen havaintoja sieltä sun täältä. Eroan tätihahmosta siinä, että en enää sotkeennu mihinkään asiaan. Haluan pitää itseni tasapainossa ja hyvällä tuulella. Lasten kasvatuksesta ja hyvinvoinnista olen erittäin kiinnostunut. Uskon ja luotan siihen, että hyvällä ja terveellä lapsuudella elämä kantaa pitkälle. Keskityn isoäitiyteeni toisin kuin yksineläjä Miss Marple.
Edesmennyt appiukkoni kerran sanoi, että pistän nokkani joka asiaan.
Nykyään nenäni nuuskii vain läheisten ruokakauppojen herkkuja.
Neuvoni on eilispäivän kokemuksella. Älkää sortuko lasagnepakkauksiin, joissa on valmiskuivakastike. Lopputulos ei ole kaksinen.
 

Yhteistyössä