tuomittavaa??lapsi sanoi koko ajan rumia,annon teelusikallisen

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Nykyään saa mitään tehdä. ennen annettiin remmillä perseelle ja "koivuniemen herra" oli hyllyn päällä odottamassa, jos joku käyttäyty tuhmasti. Suu pestiin mäntysuovalla, jos kiroili. Kaikki nuo on koettu, ja ihan en kovin kieroksi ole kasvanut. Rauhoittukaa jostain sitruunan mehusta herra isä sentään! Mihin helvettiin tämä maailma menee, kun joka asiasta pitää skitsoilla ja riehaantua. Ihan oot oikein tehnyt ap, lasp rukka tuskin kuolee mehuun. Siinähän on hemmetisti vitamiinejä ;)
 
mamma77
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Nykyään saa mitään tehdä. ennen annettiin remmillä perseelle ja "koivuniemen herra" oli hyllyn päällä odottamassa, jos joku käyttäyty tuhmasti. Suu pestiin mäntysuovalla, jos kiroili. Kaikki nuo on koettu, ja ihan en kovin kieroksi ole kasvanut. Rauhoittukaa jostain sitruunan mehusta herra isä sentään! Mihin helvettiin tämä maailma menee, kun joka asiasta pitää skitsoilla ja riehaantua. Ihan oot oikein tehnyt ap, lasp rukka tuskin kuolee mehuun. Siinähän on hemmetisti vitamiinejä ;)
sama täällä, kaikki nuo on koettu saippuan syömiseen asti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Ootteko te hulluja? :eek: Yks lusikka sitruunamehua ja mammat kouhkaa. :whistle:
:D

sitä mäkin ihmettelin.
Tosin epäilen mahtaako sitruunamehu olla kovin pitkäkestoinen lääke. Saattaa saatanat sihahdella siitä huolimatta. B)
Vitut lentelee oli muuten tän ketjun ylivoimasesti kaunein lausahdus. *näkee sielunsa silmin lyhyitä, mutta komeita lentoja*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Ootteko te hulluja? :eek: Yks lusikka sitruunamehua ja mammat kouhkaa. :whistle:
:D

sitä mäkin ihmettelin.
Tosin epäilen mahtaako sitruunamehu olla kovin pitkäkestoinen lääke. Saattaa saatanat sihahdella siitä huolimatta. B)
Vitut lentelee oli muuten tän ketjun ylivoimasesti kaunein lausahdus. *näkee sielunsa silmin lyhyitä, mutta komeita lentoja*
:D
 
vieras
meillä ei kotona kirota,yksi 8 v poika opettanut tossa kerrostalon pihassa kaikki mahdolliset kirosanat.niinpä sitruunamehu tehosi onneksi ja inhoo luulemma sitä.yksi kerta riitti kun otti sitä=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei varmaan toimis sit meillä...Tein tuossa yksi päivä ruokaa ja mulla oli siinä sitruunamehua, poika tuli pyytään maistiaisia, annoin tilkan sitä mehua, poika irvisti ja pyysi lisää :D

Heh, tulee ihan miesten irvistelyt mieleen kun vetävät kossupullosta. Miehen elkeet sun pojalla :D .
 
juu ei minusta kuullosta hyvälle
meillä on toiminut parhaiten keskustelu ja se, että jos satuttaa itsensä tai jos oikein harmittaa saa sanoa tuhman sanan. (näin teen myös joskus itsekin).
4v tuossa pari kuukautta sitten kiroili muutaman kerran kun legot ei totellu ja hän ei saanut niin hienoja juttuja tehtyä kun halusi, en kiinnittänyt mitään huomiota.
13v ei kiroile ja inhoaa kiroilua, puuttuu siihen aina jos kaveri kiroilee tai pappansa..

Konstit on siis monet. Itsestäni ei olisi lapselleni koskaan mitään pahaa syöttämään, minusta se on vallan väärinkäyttöä.
 
Mitenkähän te oikein lapsianne kasvatatte :D . Mä en kyllä pärjää neljä vuotiaan kanssa muuten kun rankaisemalla. Tänään oli tosi tiukka päivä ja lopulta laitoin sisävaatteissa ulos kun mikään ei mennyt jakeluun, nauroi vaan. Lääppi ulkona ikkunan likaiseksi -> annoin rätin käteen ja pyysin pyyhkimään -> lätki rätillä ikkunaa ja nauroi. Vein kengät ja hatun ja sanoin et saat nää kun näyttää ikkunan pyyhkiminen kestävän. Laps juoksenteli pitkin pihaa ja tuli lopulta ovelle, pyyhki ikkunan ja lupas totella. Tästä varmaan joutuis linnaan, onneks ette tiedä (kai) kuka oikeesti olen ;) . Loppuilta sujui hyvin ja laps kävi nukkumaan ihan tyytyväisenä.
 
vieras
Meillä poika vuosi sitten kesällä (3v silloin) oppi pihalla naapurin pojalta kaikki pylly kakka pissa pieru höpötykset (meillä ei käytetä kirosanoja koskaan ja niistä ei ole ollut vielä ongelmaa) ja niitä höpötyksiä alkoi olla joka välissä ja ruokapöydässä ja kaupassa jne ja ei uskonut vaikka kuinn asiasta moneen, moneen kertaan puhuteltiin ja kiellettiin höpöttämästä. Mä vertaan tuota höpötystä myös kiroiluun ja kun kuulen tuota höpötystä esim leikkipuistossa lasten suusta eikä äidit reagoi mitenkään, tekis mieli puuttua siihen itse! Mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin opettaa myös mitä puhutaan. No, siis asiaan: Meillä tähän höpötykseen tepsi että laitoin kerran lapsen kielen päähän sormella suolaa. Sanoin ensin että jos tuo ei nyt lopu niin äidin on pakko pestä nuo höpötykset pois suusta ja kun ei loppunut, ne "pestiin pois" sillä pienellä suolamäärällä. Ja loppui siihen eli tepsi yhdestä kerrasta!
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja juu ei minusta kuullosta hyvälle:
meillä on toiminut parhaiten keskustelu ja se, että jos satuttaa itsensä tai jos oikein harmittaa saa sanoa tuhman sanan. (näin teen myös joskus itsekin).
4v tuossa pari kuukautta sitten kiroili muutaman kerran kun legot ei totellu ja hän ei saanut niin hienoja juttuja tehtyä kun halusi, en kiinnittänyt mitään huomiota.
13v ei kiroile ja inhoaa kiroilua, puuttuu siihen aina jos kaveri kiroilee tai pappansa..

Konstit on siis monet. Itsestäni ei olisi lapselleni koskaan mitään pahaa syöttämään, minusta se on vallan väärinkäyttöä.
tässä nyt taitaa olla kyse siitä, että puhe ei tehoa. Osaakohan tänään joku kertoa, mitä sitten pitäisi tehdä...

Ja eikö teillä lapsi maista kaikkia ruokia?
 
viekku
yhdessä pienryhmäkodissa syöttetää lapsille (alle kouluikäisille) teelusikallinen pippuria jos kiroilevat...
nimim. itse siellä töissä olleena (mut en noin tehnyt...)
 
Oon ite laittanut lapsen käden hankeen, ku hanska ei pysynyt ulkona kädessä. Kysyin sen jälkeen, että onko kylmä ja et pysyykö hanska kädessä, ni kuulemma pysyy ja sen jälkeen ei oo kertaakaan hanskoja kädestä ottanut pois. Ja olen myös antanut lapselle valkopippuria ja eipä ole kuollu tuohon ja eipä enää poika kiroile, vaikka muuten suu käy, ku rokkapata.
 

Yhteistyössä