Tupakan vaaroista....

Onko mitään "ihme" keinoa saada 17 vuotias lopettamaan tupakan polttoa? Alan jo menettää kohta järkeni asian takia, kun oisko noin vuosi sitten tyttö jäi polttamisesta kiinni ja lupasi silloin lopettaa. Nyt on kuitenkin ilmeistä että kessuttelu jatkunut edelleen ja mulle valehdeltu koko ajan. Tytöllä on pitkään jatkunut hillitön yskä ja limaa kertyy runsaasti, jopa niin paljon että välillä yskäkohtaus saa oksentamaan. Toivoton olo........ :(
 
Vieras
Eipä toista pakolla saa lopettamaan, tai muullakaan keinolla. Kyllä sen lopettamisen halun pitää lähteä ihmisestä itsestään.
Keskustelisin tytön kanssa asiasta, ja ilmaisisin kantani selvästi. Ei siinä oikein muuta voi tehdä.
 
Itse 17 vuotiaana polttamisen alottaneena tiedän että mitkään sun teot ei auta asiassa. Polttaa kun kerran niin on päättänyt. Loppujen lopuksi meillä pitkien keskustelujen jälkeen sovittiin et isä ja äiti osti tupakat siihen asti kun täytin 18 etten ottais keneltäkään jämiä kun aina ei tiedä mitä ne sisältää...
 
Nikotiiniriippuvuus on ihme tauti, pitää ihmistä otteessaan, vaikka varmasti ihan jokainen tietää tupakoinnin vaarat. Kaveri just kertoi miehestä, joka oli koko ikänsä polttanut, sairasti keuhkoahtaumatautia, joutui pitämään happiviiksiä koko ajan, nukahteli vähän väliä kun ei aivot saaneet tarpeeks happea, ja silti veti röökiä!

Kyllä sen ajatuksen lopettamisesta pitää tulla ihan itsestä, siltikään se ei ole helppoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Onko mitään "ihme" keinoa saada 17 vuotias lopettamaan tupakan polttoa? Alan jo menettää kohta järkeni asian takia, kun oisko noin vuosi sitten tyttö jäi polttamisesta kiinni ja lupasi silloin lopettaa. Nyt on kuitenkin ilmeistä että kessuttelu jatkunut edelleen ja mulle valehdeltu koko ajan. Tytöllä on pitkään jatkunut hillitön yskä ja limaa kertyy runsaasti, jopa niin paljon että välillä yskäkohtaus saa oksentamaan. Toivoton olo........ :(
Tosta yskästä vielä että voihan yskää nyt olla muutenkin kun tupakan takia (en puolusta tolla tupakan polttoa) ja voi olla esim. keuhkoputken tulehdus jos yskä on noin paha. Suosittelen menemään lääkäriin kun mulla ei ole flunssayskää pahempaa vaikka kymmene vuotta olen polttanut...
 
vieras
17-vuotias on kuolematon, eikä elä yli kolmekymppiseksi. Jos elää, sen jälkeen elämä on armotta tylsää kitumista. Mikään ei voi satuttaa 17-vuotiasta, hän ei milloinkaan sairastu, eikä muutu vanhaksi, rumaksi ja ikäväksi. Aikuiset ovat välttämätön paha ja nitisevät milloin mistäkin, mutta onneksi 17-vuotias tietää paremmin. Niinpä jos 17-vuotias on päättänyt polttaa tupakkaa, niin hän polttaa, sanoivat vanhat haahkat mitä tahansa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Onko mitään "ihme" keinoa saada 17 vuotias lopettamaan tupakan polttoa? Alan jo menettää kohta järkeni asian takia, kun oisko noin vuosi sitten tyttö jäi polttamisesta kiinni ja lupasi silloin lopettaa. Nyt on kuitenkin ilmeistä että kessuttelu jatkunut edelleen ja mulle valehdeltu koko ajan. Tytöllä on pitkään jatkunut hillitön yskä ja limaa kertyy runsaasti, jopa niin paljon että välillä yskäkohtaus saa oksentamaan. Toivoton olo........ :(
Tosta yskästä vielä että voihan yskää nyt olla muutenkin kun tupakan takia (en puolusta tolla tupakan polttoa) ja voi olla esim. keuhkoputken tulehdus jos yskä on noin paha. Suosittelen menemään lääkäriin kun mulla ei ole flunssayskää pahempaa vaikka kymmene vuotta olen polttanut...
Ensi viikolla meinasin tilatakin lääkärille ajan. Mun päähän vain ei mahdu se että, vaikka kuinka tiedetään et joka neljäs sairastuu jossain elämänsä vaiheessa syöpään ja sitä niin pelätään niin miksi pitää sitä ihan tieten tahtoen itselleen hakea????? Ei kertakaikkiaan voi ymmärtää vai ajatellaanko vaan ettei se minuun iske vaan niihin muihin. Tää elämä on muutenkin niin hiton lyhyt, näin keski-ikäisenä sen vasta todellakin huomaa....

 

Yhteistyössä