Tupakastako aina keuhkosyöpä/keuhkoahtaumatauti?

Tässä lukasin näitä rööki ketjuja (aihe puhuttaa nähtävästi :D )ja monessa ketjussa mainittiin tää keuhkosyöpä.No jokainenhan tietää et riski sairastua on tietty suurempi,mutta käyhän toki niinkin että ikänsä polttanut ihminen saattaa kuolla täysin terveenä.Ja sitten on tää toinen ääripää jotka elää niin terveellistä elämää kuin pystyy ja sitten saattaa se syöpä kuitenkin yllättää. :snotty: Enkä mä tällä röökaamista puolustele kunhan jotakin ei järkevää kirjoitin. :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:31 Soluttautuja kirjoitti:
Vaikka ei keuhkosyöpään tai -ahtaumaan sairastuisikaan, niin huonontaahan se tupakointi elämänlaatua muutenkin, puhumattakaan siitä miten pahalle tupakoijat haisevat :x
Hajusta puheenollen kumpi on pahempi tupakan haju vai hienhaju? :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:37 pintelin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:31 Soluttautuja kirjoitti:
Vaikka ei keuhkosyöpään tai -ahtaumaan sairastuisikaan, niin huonontaahan se tupakointi elämänlaatua muutenkin, puhumattakaan siitä miten pahalle tupakoijat haisevat :x
Hajusta puheenollen kumpi on pahempi tupakan haju vai hienhaju? :whistle:
Molempi pahempi, mutta onneks hienhajuisten ihmisten kanssa joutuu tekemisiin huomattavasti harvemmin.
 
En puolustele tupakointia, enkä itse, tai mieheni polta, mutta jotain ko. taudeista:
isäni kuoli keuhkosyöpään, ja oli tupakkamies. MUTTA lääkäri totesi syöpäkasvaimen olleen niin täynnä asbestia, että asbesti aiheutti syövän, ei tupakki.
Eksäni isäpuoli sairastaa keuhkoahtaumaa. Ei ole koskaan polttanut, tosin ollut mm. erittäin paljon pölyisissä töissä, louhimassa metrotunneleita, tietöissä jne.

Isäni kuoltua veljenikin onneksi lopetti tupakanpolton, ehkä se jotain hyvääkin sitten sai aikaan... :/
 
Ei mulla muuta, kuin että menkää kaikin mokomin makaamaan pariksi tunniksi junaraiteille, koska eihän sieltä välttämättä junaa tule!


Mä nyt en vain henk. koht ymmärrä ihmisten, joiden älykkyysosamäärä on kuitenkin paljon suurempi kuin villieläinten jotka nekin ymmärtävät poistua savuisesta paikasta, tarvetta imeä keuhkoisinsa savua ja sen sisältämiä myrkkyjä. Siis jopa hyttyset välttelevät tupakansavua, eikö se kerro mitään?
 

Yhteistyössä