tuparilahjaa mietin :)

Mennään viikon loppuna kattoo siskon uutta asuntoa :) nyt vaan Pitäis keksiä jotain viemistä. Ehdotuksia? :D Varmasti haluaa mieluummin jotain käytännöllistä kuin esim. Sisustus kamaa.. Vaikka meillä onki samanlainen maku, niin ite en ainakaan haluis muilta mitää koriste-esineitä :D
 
viers
Jotain syötävää/juotavaa. Ruisleipä ja suolahan on ne perinteiset, muttei nykyään taida aueta kaikille. Viinipullo? Kukkia tai joku huonekasvi jos pitää sellaisista?
 
"wieras"
Suolaa ja ruisleipää! Suolaakin saa erilaisina (merisuola, ruususuola, savusuola jne) ja ruisleipä voi olla mitä tahansa reissumiehestä juureen leivottuun ruisleipään saakka tai vaikka ruisnappisipsejä. :D
 
perinteistä
Perinteen mukaan paras mahdollinen tupaantuliaislahja isäntäväelle on leipä ja suola, joilla toivotetaan onnea ja ennen kaikkea varmistetaan, että uudessakin kodissa olisi aina leipää yltäkylläisesti. Toinen perinteinen onnea tuova tuliainen uuteen kotiin on hevosenkenkä, jonka paikka talossa on ulko-oven yläpuolella ja tietysti kengän suuaukko ylöspäin, ettei hyvä onni valuisi pois.
 
Mullakin tuli ekana mieleen leipä ja suola, mutta mun sisko ei taida tietää tosta perinteestä :) mut joo, jotain ruokaa ja juomaa mullakin tuli mieleen. Pyyhkeitä sillä taitaa olla jo aika paljon... Toi ulkolyhty kuulosti kans kivalta. Kasvi kuolee ja vasaraa/työkaluja sille ei ainakaan uskalla ostaa :D ehkä mä rakennan jonkinmoisen korin sille, missä ois kaikkee pientä kivaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria
.vieras.
Haha, leipää ja suolaa olin minäkin tulossa ehdottamaan, perinteen nimissä. :D

Itse tykkäisin, jos saisin esim kunnon mikrokuiturättejä ja suihkepullon, koska olen liian pihi ostaakseni itse uusia. Tai moppi/lattialasta! :D Käyttöesineistä tulee mieleen myös lamput (siis ne polttimet, sekö on se oikea nimi?), paristot, jesari... Sammutuspeitto tai vaahtosammutin!

Oikeastaan on mahdoton arvata, kun ei tunne ihmistä...
 

Yhteistyössä