Turhin vauvatavara joka teillä oli/on vain koska sellainen "kuuluu" hankkia

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sänkyäkö tarkoitat?
en vaan punkkaa, siis ammetta jossa vauva pestään. punkaksi tuota ainakin täälä pohjanmaalla kutsutaan
Ettekö oo kylvettäny vauvaa vannassa ollenkaa? =) Miten ootte pesut hoitanu?
muutaman kerran mutta suihkun kans meni tosi pienestä asti :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Ai niin ja cuplaton-tipat. Lääkäri oikein käski niitä käydä hakemassa. Tuolla se puteli on edelleen avaamattomana.
Siis oikeesti lääkäri käski ostamaan :eek: ? :D
Kyllä. Likka oli sammakkolastassa 2 viikkoa ja lääkäri sanoi, että ilman niitä ei tulla toimeen. Ihan hyvin tultiin.
Itsellänikin keskimmäinen lonkkaluksaatiovauva (hoidettu tosin vasta 6kk-9kk iässä von rosenin lastalla) mutta en silti käsitä, että mikä yhteys noilla on? Miksi lastassa olevan vauvan kanssa ei pärjää lman cuplatonia? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
tuttipullon lämmitin :snotty:

mulla ei koskaan ollut itkuhälyttimiä tai kävelytuolia, minusta ne oli aivan turhia.
Meil on itkuhäly, mut ilman sitä on pojat nukkuneet pihalla kyllä. Nyt tällä kolmannella vauvalla vaan on niin pieni ääni heihin verrattuna, että mä en oikeesti kuule, ennenkun hän huutaa ihan naama punasena - ellei oo häly käytössä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muutaman kerran mutta suihkun kans meni tosi pienestä asti :)
mä en kyl olis suihkuun kovin pientä ottanut, aika liukkaita tapauksia :|
Ei ole edes vaikeaa pestä vauvaa suihkussa. Itse olen noin alle 3kk ikäisestä pessyt suihkussa, kun on vauvauintikin aloitettu eikä sielläkään missään ammeessa pestä vauvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
tuttipullon lämmitin :snotty:

mulla ei koskaan ollut itkuhälyttimiä tai kävelytuolia, minusta ne oli aivan turhia.
Meil on itkuhäly, mut ilman sitä on pojat nukkuneet pihalla kyllä. Nyt tällä kolmannella vauvalla vaan on niin pieni ääni heihin verrattuna, että mä en oikeesti kuule, ennenkun hän huutaa ihan naama punasena - ellei oo häly käytössä.
joo. mä asuin kerrostalossa, kaksiossa. ja ihan hyvin pärjäsin. joskus pakkasella se olis ollut kätevä, kun vauva nukkui parvekkeella niin oli pakko pitää ovea aika raollaan kun itsel univelat painoi, niinpä torkuin sohvalla (oli parvekkeen ikkunan edessä ) toppatakki ja peitto päällä. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muutaman kerran mutta suihkun kans meni tosi pienestä asti :)
mä en kyl olis suihkuun kovin pientä ottanut, aika liukkaita tapauksia :|
istuin siis ite suihkujakkaralla ja ihan hiljaisesti virtaavalla suihkulla suihkutin vauvaa varovasti, en siis suihkun alle vauvaa vienyt :) vauva tykkäs suihkusta ihan hirveesti, koliikkivauva rauhottui myö suihkun ääneen sitteriin jos itse olin suihkussa. ainut tilanne jossa vauvan sai pois sylistä. uskon sen johtuvan siitä että odotusaikana kävin nelisen kertaa päivässä suihkussa ja jo masussa vauva rauhottui suihkun äänestä. loppuraskaudesta toimi jos vauva jylläs niin ettei nukutuksi saanut. nyt 2v olis vaikka koko ajan suihkus jos vaan antias. äitin tyttö, äiti kans nauttii suihkuistaan :D
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
tuttipullon lämmitin :snotty:

mulla ei koskaan ollut itkuhälyttimiä tai kävelytuolia, minusta ne oli aivan turhia.
me ei oltaisi pärjätty ilman autossa olevaa tuttipullon lämmitintä, niin paljon oltiin autolla liikkeellä ja hulluksi olisi tullut jos olisi aina pitänyt etsiä joku paikka missä lämmittää pullo

itkuhälytin on ollut meillä hyvä myös siksi, että tuon heräämistä ei tiedä muusta kuin siitä, että itkuhälyttimestä kuuluu kun alkaa pyöriä sängyssä, se kun ei kuulu tänne toiseen huoneeseen seinän läpi ilman hälytintä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Ai niin ja cuplaton-tipat. Lääkäri oikein käski niitä käydä hakemassa. Tuolla se puteli on edelleen avaamattomana.
Siis oikeesti lääkäri käski ostamaan :eek: ? :D
Kyllä. Likka oli sammakkolastassa 2 viikkoa ja lääkäri sanoi, että ilman niitä ei tulla toimeen. Ihan hyvin tultiin.
Itsellänikin keskimmäinen lonkkaluksaatiovauva (hoidettu tosin vasta 6kk-9kk iässä von rosenin lastalla) mutta en silti käsitä, että mikä yhteys noilla on? Miksi lastassa olevan vauvan kanssa ei pärjää lman cuplatonia? :D
En mäkään tajua. En varsinkaan näin sen kokeneena. Yhtä lailla se lastassa oleva lapsi röyhytetään syötön päälle.
 
lisää
ei meilläkään pinnasänkyä nukkumiseen käytetty, turhin oli kaverilta käytettynä saatu konttauskypärä, tosin ajattelin heti ettei kai tuollaista oikeasti voi mihinkään tarvita..
tosin lapsi leikki sillä jossain vaiheessa ritaria tms. paljonkin, joten ei kai se sit täysin turha ollut.
 
Ei tule mieleen mitään tarpeetonta. No hoitopöytää en enää huoli syntyvälle vauvalle koska sellainen ei yksinkertaisesti mahdu asuntoomme nykyjärjestelyillä. Huonekaluista en halua karsia.

Meillä pinnasänky tulee olemaan tuikitärkeä. Ei muuten olisi mitään turvallista paikkaa mihin laittaa vauva esim. siivouksen ajaksi kun nuo kaksi rasavillikkoa hyppii ympäriinsä. On ollut hyödyllinen kyllä poikien vauva-aikoinakin.

Ainiin, vauvakeinua kohtaan minulle on jäänyt traumat. Koen sen aika turhaksikin. Nimittäin koin aikoinaan kauhun hetkiä kun toinen koukuista irtosi katosta ja kuopus jäi roikkumaan keinuun toisesta jalastaan, onneksi! Koska olisi muuten pudonnut. :| Ei ikinä siis keinuja meille sisälle!
 
Ei enää mikään 'vauvatavara' mut kuitenkin.. wc-pöntön pienennin.

Oli kai noita muitakin ja etenkin vaatekappaleita oli useampia. Jostain henkkamaukalta kun osti ihastuksissaan 62cm huppareita ja farkkuja ja totes että käytössä vauvalla epämukavat :D

Ainiin ja halpiskorvakuumemittari, joka näytti ihan omia lukemia.

Ja kantoliinoja oli lainassa parikin kappaletta, mutta en koskaan oppinut käyttämään.

Aijoo ja itkuhälytin. Ostettiin, mutta ei ollut ko vempeleelle mitään käyttöä. Myöhemmin oli kyllä lapsella leikkipuhelimina :D
 
hanski
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
tuttipullon lämmitin :snotty:

mulla ei koskaan ollut itkuhälyttimiä tai kävelytuolia, minusta ne oli aivan turhia.
me ei oltaisi pärjätty ilman autossa olevaa tuttipullon lämmitintä, niin paljon oltiin autolla liikkeellä ja hulluksi olisi tullut jos olisi aina pitänyt etsiä joku paikka missä lämmittää pullo

itkuhälytin on ollut meillä hyvä myös siksi, että tuon heräämistä ei tiedä muusta kuin siitä, että itkuhälyttimestä kuuluu kun alkaa pyöriä sängyssä, se kun ei kuulu tänne toiseen huoneeseen seinän läpi ilman hälytintä
Meillä kans on poika käytetty suihkussa.. Nyt 9kk ja istuu itse ollaan laitettu paatipunkkaan pesulle ja sitte suihkun kautta pois.
 
laahkana
Tutti oli ihan turha, ei huoli. Seuraavaksi turha on sänky, kun harvoin siinä nukkuu.

Meillä on ollut käyttöä kantorepulle, vessassa olevalle hoitopöydälle ja tuttipulloille. Niin ja punkalle, joka täällä pohjoisessa tarkoittaa ammetta.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja vilkkuvalo:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
tuttipullon lämmitin :snotty:

mulla ei koskaan ollut itkuhälyttimiä tai kävelytuolia, minusta ne oli aivan turhia.
tämäpä juuri!
Ei ole meilläkään ollut sellaisia. En ole edes kuullut tuttipullon lämmittimestä. :D
miten lämmitätte sitten maidon esim. automatkallsa? Etsittekö aina jonkun huoltoaseman tms?
 

Yhteistyössä