turkkilainen jogurtti, mitäs kaikkea hyvää siitä saa?

Ite en oo käyttäny koskaan turkkilaista jogurttia mut oon kuullu et ihmiset syö sitä sillein ja jotain marjaa yms. sekaan ja ruoanlaitossakin kuulemma käytetään, en osaa enempää auttaa :) Jälkkäreistä puhumattakaan..
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
vairas
[QUOTE="vierailija";29432799]Kumpaa se nyt on mitä karppaajat syö, turkkilaista vai kreikkalaista, ja mitä eroa niillä on :confused:[/QUOTE]

Turkkilaisissa on munankarvoja, kreikkalaisessa kainalokarvoja.
 
Leipää sen olla pitää
Turkkilaisesta jogurtista voi tehdä hiilaritonta leipää. Todella hyväää!!!

2 kananmunaa
1,5 dl mantelijauhoa
3 rkl vehnälesettä
1 rkl seesaminsiemeniä
1 tl psylliumia
1 tl leivinjauhetta
150 g juustoraastetta
2 rkl turkkilaista jogurttia

Vatkaa aineet ja asettele pellille pieniä leipäsiä. Itse huuhtaisen kättä raanan alla ja kostealla kädellä muotoilen sämpylöitä. Aivan ihania kahvin kera.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leipää sen olla pitää;29432878:
Turkkilaisesta jogurtista voi tehdä hiilaritonta leipää. Todella hyväää!!!


Vatkaa aineet ja asettele pellille pieniä leipäsiä. Itse huuhtaisen kättä raanan alla ja kostealla kädellä muotoilen sämpylöitä. Aivan ihania kahvin kera.
Ok mut miksi tekis hiilaritonta leipää? Onko se parempaa kuin tavallinen? En tarkoita makua.
 
Professional Griefer
Mä teen siitä kaikkia kastikkeita, esim tzatzikia.

Usein teen myös sellaisen jokapaikankastikkeen, johon pistän n. 100g jugurttiin valkosipulinkynnen, pienen punasipulin ihan silpuksi, tuoretta minttua ja basilikaa n. 6-8 lehteä, paprikamaustetta, suolaa, mustapippuria, ripaus sokeria ja vähän sitruunamehua. Laitan salaatteihin, lihan/uunikasviksille mausteeksi, leivän päälle..

Myös hunajan ja marjojen kanssa on hyvä aamu- tai välipala :p
/ Siis ei tää mun sipulikastikeversio, vaan ihan se maustamaton jugu :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minä käytän dippikastikkeena, kermaviilin sijaan. Tykkään kyllä syödä ihan suoraan purkistakin, ihan maustamattomana, aina silloin tällöin.
 
Leipää sen olla pitää
Ok mut miksi tekis hiilaritonta leipää? Onko se parempaa kuin tavallinen? En tarkoita makua.
Lämmin ja tuore naposteltava on aina parempaa kuin hyllystä ostettu. Toinen asia ettei tämä leipä sisällä hiivaa, koska hiiva turvottaa mahaa. Kolmanneksi tämä ei anna minulle insuliinipiikkiä, en ole diabeetikko mutta tunnen kyllä kun leipäpalanen saa aikaan insuliinipiikin ja sen jälkeen tunnen olevani rättiväsynyt.

Tää leipä on tosi makoisa, ei tartte päälle voita tai muuta, koska juusto antaa maun, ja lisäksi mulle ei tule turvotuksia eikä väsymystä. En jaksanut olla jatkuva pallomaha. Vaikka olen lak.intolerantti, käytän hiilarittomassa leivässäni laktoosillista turkk.jogurttia sekä normaalia juustoraastetta, eikä yhtään ilmavaivoja...
 
Vieraaas
Mä teen siitä kaikkia kastikkeita, esim tzatzikia.

Usein teen myös sellaisen jokapaikankastikkeen, johon pistän n. 100g jugurttiin valkosipulinkynnen, pienen punasipulin ihan silpuksi, tuoretta minttua ja basilikaa n. 6-8 lehteä, paprikamaustetta, suolaa, mustapippuria, ripaus sokeria ja vähän sitruunamehua. Laitan salaatteihin, lihan/uunikasviksille mausteeksi, leivän päälle..

Myös hunajan ja marjojen kanssa on hyvä aamu- tai välipala :p
/ Siis ei tää mun sipulikastikeversio, vaan ihan se maustamaton jugu :D
Miks tsatsiki pitää kirjoittaa noin vaikeasti?
 
Herkkuja...
Ihan epäterveellistä, mutta Britakakkuun teen jugurttikerman, joka on ihanan raikas. Siis kermavaahdon sekaan jugurttia niin paljon, että maistuu hyvältä. Ja mössö kakun väliin. Tulee mielestäni parempi kuin pelkkä kermavaahto.
 

Yhteistyössä