Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Ai niin ja sen verran piti vielä kommentoida, että tosi hienoa jos joku on haluumassa Saloon mennä synnyttämään! Kannatan ajatusta, itse meen myös, ellei ne synnäriä nyt sieltä lopeta ennen syksyä, toivottavasti ei!!! Yksi niitä harvoja todella hyviä asioita mitä kotikaupungissani on. Niin ja tosiaan SAS kuuluu Tyksin alle joten sinne saa mennä synnyttämään turkulaiset! Suosittelen lämpimästi tutustumaan Salon synnäriin jos suinkin on mahdollista lähteä sinne pukertamaan vaavia ulos <3 on huomattavasti kodinomaisempi kun Tyks
 
Meillä oltiin vu:ssa rv 7+4 ja vastas viikkoja 7+6, kun taas nt:ssa rv 12+5 vastas viikkoja 12+4. Vu tehtiin yksityisellä ja tää lääkäri sanoi myös, että vu on kaikista tarkin lasketun ajan määrittämisessä.
Neuvolassa tosin ei noteerattu mitenkään vaikka la olis aikastunu kahdella päivällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Voi Lumimyrsky :hug: Olen pahoillani puolestanne, paljon jaksamisia!

Viimatar: en ole vielä pahemmin asiasta huudellut julkisesti, katsellaan eka perjantain np-ultra ja vaikka veriseulan tuloksetkin. Mua pelottaa toi ultra ja seulat hirveesti! Jos kaikki ei olekaan hyvin :( Ikääkin kun alkaa jo olemaan, 35v. Ei auta kun toivoa parasta. Toivottavasti äitienpäivänä sais laittaa ultrakuvatoivotukset mummoille :)

Voi vitsit mua ottaa päähän toi ex-työnantaja. Oli liiton lakimiehelle valehdellut ihan härskisti muhun ja työsuhteeseen ja tekemääni työhön liittyvät asiat. Miten jotkut kehtaa! Ja kiistänyt kaikki saatavat, ja kuitenkin eilen oli tililleni ilmestynyt vaadittu odotusajan palkka. Asiallista työtodistusta odotan vielä. Ja pitäis päättää, riitautanko irtisanomisen. Vaatimukset laittomasta irtisanomisesta ja tasa-arvolain rikkomisesta. Mutta miten jotkut osaa olla noin törkeitä, huh huh!

Siiri ja lilliputti 12+jotain
 
Viimeksi muokattu:
Lumimyrsky: :hug: Voimia!

Varhaisultrassa saadaan tarkin arvio raskausviikoista. Lääkärin mukaan myöhemmissä ultrissa vaikuttaa jo vauvan yksilöllinen kasvutahti. Syntyessäänhän joku on 45 senttinen ja toinen 55 senttinen. Kyllä se näkyy mitoissa jo vatsassakin :)

siiri35: Sulla on kyllä osunut kohdalle mielenkiintoinen esimies. Tekisi mieli kysyä, että mistä firmasta on kysymys. Onhan siinä riitauttamisessa oma vaivansa ja ehkä raskaana ollessa ei jaksa moista. Toisaalta olet ihan selkeästi oikeassa ja ex-pomo väärässä eli sinänsä ehkä kannattaisi kuitenkin.

Barbbis 6+2
 
Heippa!

Huonosti olen tänne kirjoitellut, mutta faceryhmään voisin liittyä, siellä kun tulee pyörittyä enemmän ja tätä foruumia en edes aina muista käydä lukemassa. Yritän pysyä aktiivisena mukana siellä! Vähän verottaa tällä hetkellä netittömyys kotona ja töissä ei oikein ehdi.

Mukava, että se pysyy yksityisenä, itse kun en ole facessa tästä asiasta mitään huudellut. Vaikka ei tämä mikään salaisuus ole. Jännä nähdä onko tuttuja :)

Laitan sulle Na-dene yksityisviestiä.

Pikaiset kuulumiset muille; rakenneultrassa käyty, jossa kaikki hyvin ja omat vaistot sai vahvistuksen ammattilaiselta, että tyttö tulossa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hei,
Täällä ilmoittautuisi vielä yksi turkulainen odottaja Tuul1an ja Viktorian vinkkaamana tuolta elokuisten ryhmästä. Surullisiin tunnelmiin ja ilmeisesti myös fb-ryhmän hiljentämään ajankohtaan tänne löysin :(. Toivottavasti keskustelu kuitenkin pysyy sen verran aktiivisena, että minäkin vielä täytän fb-ryhmään hyväksymisen säännöt :).

Ikää 34v. ja meille on tulossa toinen, La 13.8. Esikoinen on aivan ihana ja välillä hermoja raastava 3 -vuotias. Raskaus on tähän mennessä ollut hyvin erilainen verrattuna ensimmäiseen. Eka oli kaikin puolin vaivaton ja huoleton, mutta tämä toinen on ollut täynnä erilaisia vaivoja ja huolia vauvasta.

Lueskelin tuossa tätä ketjua läpi ja pelkopolista oli ollut puhetta. Itse kävin esikoisesta siellä. Minäkin koin, että sinne pääsi liian myöhään. Pääsin pelkopolille vasta äitiysloman alettua ja jotenkin se jäi kesken, mutta silti voin suositella. Toisaalta siellä olisi pitänyt käydä työaikaan ja sen ajan järjestäminen olisi kyllä ollut vaikeaa. Pelkopolilta ohjattiin ainakin silloin psykologin paikkeille, jos synnytyspelko oli niin suuri, että toivoi saavansa sektion. Muita syitä ei tullut silloin esille. Ensimmäinen synnytys meni hyvin ja nyt pelko on vielä pysynyt poissa, mutta neuvolasta sanoivat, että heti jos pelko alkaa nostaa päätään niin pitää ottaa yhteyttä, että saan taas lähetteen pelkopolille.

Sokerirasituksesta oli myös ollut puhetta. Itse jouduin ekalla kertaa testiin, vaikka mitään muita rasitteita ei ollut kuin ikä. Tällä kertaa testin ei katsottu olevan tarpeellinen.

Pahoittelut Lumimyrskylle!

Hyvää äitienpäivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: metuva
briseis: tervetuloa odottavien ryhmään tosiaan tääl tais hiljentyä kun siirryttiin toiselle puolelle. Oli mielenkiintoista kuulla sinun kokemuksista pelkopolista. hyvä että nykyään asiassa on menty eteenpäin ja otetaan tosissaan tuo palko tilanne, muutenkin vaikka tää on mulla jo neljäs alkaa pikkuhiljaa jännittämään synnytykseen lähtöä. eilen illalla oli niin ihmeellinen olo ettei oikein tiennyt mikä oli, mut kun olin pienessä liikkeessä koko ajan niin olo helpottui. makaaminen vain huononsi.

hyvää äitien päivää!
 
Pitää kyllä yrittää pitää keskustelua täälläkin yllä, koska kaikki eivät kuitenkaan sinne FB-puolelle tule. =)

Osaako kukaan sanoa, että tehdäänkö Turussa vauvelille kokoarviota ennen synnytystä missään vaiheessa? Itse olen panikoinut tässä viime aikoina tuon koon vuoksi, kun sf-mitta huitelee yläkäyrällä ja mahakin on valtava. Neuvolalääkärikin vain tuumasi, että isolta vaikuttaa ainakin tässä vaiheessa. Tuttavapiirissäni tapahtui niin, että synnytyksessä vauva ei mahtunutkaan normaalisti alakautta ja häneltä repesivät hermot olkapäästä. Korjausleikkauksetkaan eivät auttaneet vaan tytöllä toinen käsi halvaantunut :|

Toinen kysymys Streptokokki B:stä. Onko keneltäkään toiselta testattu kyseistä bakteeria?

Tuul1a ja Mötkö 29+5
 

Yhteistyössä