Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Kannattais varmaan soitella sinne neuvolaan ja kysyä mikä näyte tarttee antaa, missä ja mitä varten. Multa ei klamydia-näytettä otettu, vaan tosiaan ihan tavallinen pissanäyte tulehduksen poissulkemiseks. Hepatiitit, HIV ja veren vasta-aineet taas otettiin ekalla neuvolakäynnillä eikä ne liity nt-ultraan mitenkään.
 
Mä kävin silloin alkuraskaudessa tk:n labraan viemässä pissanäytteen ja samalla kertaa musta otettiin ne hiv ym. verikokeet. Tosin voi olla että on Turun kanssa eri käytäntö kun Piikkiön neuvolassa käyn. Tiedä sitä sitten :D Syyskuisten ryhmässäkin ollaan välillä ihmetelty että miten eri käytännöt on eri kaupungeissa...

Niin ja tervetuloa uusille :)

metuva ja Pallo 23+6

muoks. Niin ja siis TYKSissä nt-ultran jälkeen kävin antamassa vaan ne seulan verikokeet, ei muita.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en usko, että mulla on mitään syytä lähteä soittelemaan neuvolaan sen tarkemmin. Menen niillä ohjeilla, mitä on annettu :) Meillä on kuitenkin TYKSlab x2 omassa kaupungissa niin eipä se ole kova homma käydä jättämässä näytettä joku toinen kerta jos sellainen tulee eteen. Ja ymmärsin niin, että käyn ultran jälkeen U-sairaalan labrassa ja siellä otetaan vain ne seulan labrat. Jos en seuloihin osallistuisi niin ei tarvitsisi labrassa sillä kertaa edes käydä.
 
Miten voi noin erilaisia olla käytännöt? Mun piti ultraana mennä rakko tyhjänä ja sen jälkeen otettiin verikokeet. Nuo sukupuoli tauti testit mul tehtiin sitten vasta tammikuussa kun mul alkoi supistukset.
Kyl on tukalaa kun alkoi lämpimät ilmat. Kädet särkee ja ovat turvoksissa. Lapsi potkii palJon ja supistelee. Yöt menee wc-ssä hyppien. Ruoka ei maistu. Onneksi vesi maistuu ja ananas.
 
Mä en usko, että mulla on mitään syytä lähteä soittelemaan neuvolaan sen tarkemmin. Menen niillä ohjeilla, mitä on annettu :).
Lähinnä sillä tuota soittamista tarkoitin, kun oletin ettet tienny onko kyse virtsa-vai verikokeesta :) Käytännöt kun vaihtelee niin paljon ihan saman kaupungin eri neuvoloissakin ja tuo veriseulan ottikin on jännä, kun on täällä keskustelupalstalla seuraillu niin eri sairaanhoitopiireissä ohjeistetaan verikoe otettavaksi ennen ultraa ja ennen rv 12, kun taas meille nimenomaan sanottiin, että vasta ultran jälkeen ja viikot on silloin mitä on
 
Niin siis ihmettelin, kun täällä puhuttiin virtsanäytteestä ja mulle ei asiasta sen kummemmin mainittu mitään neuvolassa. Mutta todennut tässä välissä, että käytännöt on selkeästi erit niin turha lähteä soittelemaan erikseen :)
 
Tervehdys kaikille!

Täällä yksi viimeistä kolmannesta jo kolkutteleva, joka vasta nyt löysi tämän mainion ketjun. Haluaisin kuitenkin mielelläni mukaan jutustelemaan, vieläkö mahtuu? :)

Olen kirjoitellut tuonne vau.fi:n elovauvojen ketjuun, mutta viime aikoina olen alkanut kaipaamaan kirjoitteluvertaistuen lisäksi myös mahdollisuutta siihen, että voisi joskus ehkä tutustuakin toisiin uusiin äiteihin ihan kasvokkain vaikka sen kärryttelyn ja kahvittelun merkeissä. Mullakin oma kaveripiiri on vielä pääasiassa lapsetonta, joten äitiysloman alettua ja varsinkin sitten vauvan ollessa pieni voin todella kuvitella samanhenkisen juttuseuran olevan enemmän kuin tervetullutta. :D

Täällä kirjoittelee juuri 25 vuotta täyttänyt kaikesta vielä pää pyörällään oleva esikoisen odottaja. Asumme mieheni kanssa Turussa Nummessa, ja molemmat ollaan sekä osa-aikaduunareita että vielä yliopisto-opiskelijoita. Tänään napsahti viikkomittariin 26+5, joten laskettu aika on 19.8. Heinäkuun puolivälissä olen jäämässä äitiyslomalle, mutta siihen saakka yritän kärvistellä tämän jo aimo harppauksin venyvän vatsanahan kanssa töissä. Toivottavasti kesän lämpötilat pysyvät edes jotenkin inhimillisinä, meidän kaikkien puolesta, kiitos! :D Mulla on kaiken kaikkiaan ollut helppo ja mukava raskaus, toivottavasti sama meininki jatkuu synnytyksessä. ;) Ja niin, rakenneultran perusteella täällä vartoillaan pientä neiti-ihmistä. :)

Seuraavaksi alankin kahlaamaan teidän vanhoja viestejänne läpi, niissä riittää tutustuttavaa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Rusinantte! :D
Käyn lisäämässä sinut tuonne listalle! :) Anteeksi lyhytsanaisuus, meidän kuukausiketjussa on menossa hiukan kurja vaihe, ja olen vähän pahoilla mielin.

Mulla muuten on rakenneultra huomenna. Toivottavasti tulee hyviä uutisia!
Nimia 20+0/21+0

Niin joo, meillä on varmaankin tapaamisia tulossa :)
 
Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuisku 83 / 30v / 2. / 27.6.
Tuul1a / 26 / 1. / 26.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Briseis / 34v / 2. / 13.8.
Rusinantte / 25v / 1. / 19.8.
Halla- / 22v / 1. / 21.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
viimatar / 32 / 3. / 26.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9. Piikkiö
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Maisa80 / 33v / 4. / 31.10. Kaarina
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Kesalka / 37v / 1.+2. / 4.11.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Siiri35 / 35 / 3. /17.11.
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Torvelo 1 / ? / 4. / 30.11./ Lieto
Minnie85 / 27v / 3. / 3.12. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 3. / 4.12.
Tiksander / 31.v / 1. / 10.12.
Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

Nimialle tsempit huomiseen ultraan <3 meinaatteko kysyä, onko tyttö vai poika?

Pari yötä olen töissä taas valvoskellu, vielä yksi yö ja pari päivää vapaata. Pari viikkoa kun vielä jaksaa niin alkaakin sitten 4viikon kesäloma :) kuopuskin jää lomalle ja aloittaa uudessa päiväkodissa. Hänellä kun on kehitysviivettä puheessa ja motoriikassa niin saatiin nyt ELTON kautta paikka integroidusta erityisryhmästä :) ainakin ensi vuoden on päiväkodissa mun ollessa kotona, hoitovapaan alkaessa mietitään uudestaan. Jollei noita kehitysjuttyja olis, ottaisin kokonaan kotiin, mut kuntoutuksellisesti on "pakko" viedä. Todennäköisesti vauvan synnyttyä siirrytään 3pv/vko. Miten teillä muilla? Jatkavatko isommat lapset hoidossa?
Koululainen menee tokalle ja hänen vastustuksestaan huolimatta on sen reilun kuukauden syksyllä ip-kerhossa :)

Oma olo alkaa olla päivä päivältä parempi, pahin väsymys alkaa helpottaa. Liikkeitä tuntuu koko ajan enemmän <3
Hb:n sain nousemaan raudalla, oli 125 kun tällä viikolla mittasin. Seuraava neuvola on 28.5. ja rakenneultraankin on "vaan" kuukausi eli 18.6. Ainoo mikä mua rasittaa on tuo painonnousu, sitä vaan tulee ja tulee. En yhdessäkään raskaudessa ole tässä vaiheessa painanu näin paljon :( kaikista surkeinta oli huomata, että painoin tokaa odottaessa saman verran vikassa neuvolassa kuin nyt ekassa :\

Maisa80 16+3
 
Hei,

täällä vielä yksi uusi 2013 vuoden odottaja Turun lähikunnasta. Olen 30v. hoitovapaalla oleva 2-vuotiaan pojan äiti. Pikkukakkosen la on 18.12. Joulutonttua siis täällä odotellaan :)
Ensimmäinen äitiysneuvola on huomenna. Toivottavasti painoa ei ole vielä paljoa tullut :) Suuhun olen laittanut ihan mitä olen pystynyt. Pahoinvointi ja väsymys on yllättänyt. Mutta on tämä kuitenkin niin odotettua ja ihanaa.

Kävimme Kaarinassa varhaisultrassa pari viikkoa sitten. Joulunutullamme sydän sykki ja pientä liikettäkin oli havaittavissa.:heart:

Yritän tutustua teihin pikakelauksella lueskelemalla hieman vanhempia viestejänne. :) Kuullaan!

-Joulunuttu rv9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nimia
Heippa!

Tänne ei ole tullut paljoa kirjoiteltua, enempi tuonne marraskuisiin ja marraskuisten Facebookiin. Lueskelemassa olen kuitenkin käynyt säännöllisesti, ja mukavasti täällä tuntuu olevan porukkaa.

Sen verran itsestäni että huomenna poksuu rv16 ja sen kunniaksi Medisonariin ultraan ja lapsivesipunktioon. Onko muilla siitä kokemusta, miten kipeää tekee ja onko siitä kipeä jälkeenpäin? Saikkua siitä ei varmaan saa? Tiistaina täytyy töissä ottaa sitten iisisti. Meillä oli siis riskiluku 1:197, turvotusta 1,8mm ja ikää 35 vuotta, siksi tuonne nyt menen. Mahtaako tuossa kromosomitutkimuksessa selvitä myös sukupuoli? Olis vinhaa jo tässä vaiheessa tietää kumpi on tulossa.

Poikaolo mulla on jo vähän, ja esikoinen toivoo pikkuveljeä tokaluokkalaisen "yök, tyttöjä"-asenteella :) Mies taas on varma tytöstä, ja toivookin tyttöä. Ihmetteli miksi mä toivon poikaa, että eikö olisi loogista nyt toivoa tyttöä. Pääasia kuitenkin että olisi terve. Jännitän huomista vähän, huomenna varmaan on hermostuneempi olo. Pelkään että ultrassa jo tulee jotain huonoja uutisia, ja tunnen itseni ihan tyhmäksi kun menin eilen ostamaan vaunutkin. Kun löysin niin kivan käytetyn paketin sopuhintaan niin oli IHAN PAKKO ostaa, olivat juuri sitä mitä halusinkin. Nyt peukkua pystyyn että punktion tulos olisi hyvä ja ultrassa olisi kaikki niinkuin pitää!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille Turun seudun odottajille :)

Ms. Moneypenny 15+6
 
Siis apua, ensinnäkin hei kaikille vaihteeksi. En kyllä kirjoittele täällä yhtään, kun vaklaan vaan tota fb-ryhmää, mutta ei kai haittaa. :)

ja siis iik RUSINANTTE!!! Et sit keksiny itelles jotain järkevämpää nimeä kuten Banaaninantte tai Omenantte.... :p Ja ottanu yhtä mansikkatuttia ja yhtä unituttia ja gaaaaaah!!!! :D :D Mä en siis vaan kestä Tuttiritaria! :LOL: Mut tietenkin se on meidän tytön suosikki. Kyl voi sit olla happoo lastenohjelma!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tulin poksahtelemaan 16+0!!

Vatsa on jo melkoinen, ei enää pysty millään peittelemään eikä syyttämään edes lihomista kun ei ole grammaakaan tullut vielä lisää. No, kaksi asukasta tarvivat paljon tilaa ja onneksi vatsa on "etuvatsapallo" eikä takaapäin edes huomaa...vielä..

Viime viikon neuvolassa sykkeet toisella rusinalla 140 ja toisella 150. Mulla hb 133lähtötaso ennen raskautta 146, ja toivottavasti pysyykin hempat noin hyvänä. Painoa ei tosiaan ite mammalle ole tullut yhtään, mikä on hyvä kun lähtö bmi oli kuitenkin 28. Verenpaineetkin pysyneet minulle normilukemissa 116/68. Eli kaikki hyvin!!

Ens viikolla mennään yksityiselle ultraan, neuroottinen mamma haluaa käydä varmistamassa että rusinoilla on kaikki kunnossa. Seuraava virallinen ultra kun on vasta juhannuksen jälkeen..mikä on mun mielestä tuntuu hirmuisen pitkältä seurantaväliltä näin kaksosia odotellessa.

Voikaa hyvin!

Kesalka & rusinat 16 + 0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pääsiskö vielä mukaan, vaikken olekaan loppuvuoden odottaja. Laskettuaika on jo käsillä, 24.5, mutta luultavimmin kesäkuun puolelle mennään. Olisi mukava saada äitikavereita, vaikka tätäkautta kun vaikka kuinka ajattelin että osallistun odottaville äideille tarkoitettuihin toimintoihin niin enpä vaan olekaan saanut aikaiseksi. Oon siis 27- vuotias, Turkulainen ensimmäistä odottava.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ihana kun porukka vaan lisääntyy =). Juuri luin uusimmasta Vauva-lehdestä jutun erään nuoren äidin yksinäisyydestä ja kuinka paljon vaikuttaa se, jos ystäväpiirissä muilla ei ole lapsia. Tuli itsellekin sellainen olo, että voisi nyt panostaa ja yrittää tutustua uusiin ihmisiin, että on sitten vauvautuessa tuttavia, joille purkaa tuntojaan ja kysellä neuvoja. Helposti sitä kuitenkin jumittuu neljän seinän sisään ja sitten kyllä pää räjähtää. :headwall:

Täällä on aloiteltu viimeistä työviikkoa. En ole kyllä vielä sisäistänyt, että ensi viikosta lähtien olen sitten kotona ainakin syksyyn 2014 asti. Nyt vain odotan innolla loman alkua. Varmaan jo ensi viikon loppupuolella olen valmis tulemaan takaisin töihin :D. Onneksi meillä on jo jokaiselle viikonlopulle ohjelmaa aina juhannukseen asti, joten ei tarvitse niihin keksiä tekemistä.

Tuul1a ja Mötkö 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ms. Moneypenny kyllä sieltä selviää vauvan sukupuoli ja sairaslomaa saa tutkimuspäivän. Itse jäin kanssa kiinni sikiöseulassa ja kävin istukkanäytteessä rv 12+3 ja rv 13+4 oli kirje tullut kotiin että normaalit kromosomit on meidän tytöllä :heart: Ja lapussa ei sukupuolta lukenu vaan siitä piti soittaa Tyksiin erikseen niin he siellä sitten kertoivat kumpi tulee :)

metuva ja Pallo 24+1
 
Kaikki uudet: Tervetuloa mukaan porukkaan!

Maisa80: Hoidan lapset itse kotona. Päivähoidolle ei ole meidän tilanteessa tarvetta nyt eikä jatkossakaan. Isommat ovat jo koululaisia, mutta iltapäiväkerhoissa eivät ole koskaan olleet. Kuopusta hoitelen tällä hetkellä hoitovapaalla ja samaa rataa jatketaan vaikka tulee neljäs porukan jatkoksi =)

Ms. Moneypenny: Minulle tehtiin istukkapunktio nt-ultran yhteydessä, kun oli selvää ettei kaikki ole hyvin. Tuntui se hieman ikävältä, mutta ei sattunut kauheasti vaan enemmänkin pelotti. Soitto tuli viikko sen jälkeen ja samalla kuultiin myös sukupuoli. Toivottavasti teillä on kaikki hyvin! Ei tuo riski ainakaan kovin suurelta kuulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ms. Moneypenny, kuinka meni tänään?

Meidän vaavilla oli rakenneultrassa kaikki hyvin :) Sukupuolta ei kysytty. Vastasi viikkoja 20+2, eli aika pitkälti omien laskujen mukaan (20+1), virallisestihan mä olen jo viikoilla 21+1, kun laskevat standardikuukautisten mukaan..

Nimia
 
Elise1 / 27v / 1. /24.5.
Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuisku 83 / 30v / 2. / 27.6.
Tuul1a / 26 / 1. / 26.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Briseis / 34v / 2. / 13.8.
Rusinantte / 25v / 1. / 19.8.
Halla- / 22v / 1. / 21.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
viimatar / 32 / 3. / 26.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9. Piikkiö
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Maisa80 / 33v / 4. / 31.10. Kaarina
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Kesalka / 37v / 1.+2. / 4.11.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Siiri35 / 35 / 3. /17.11.
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Torvelo 1 / ? / 4. / 30.11./ Lieto
Minnie85 / 27v / 3. / 3.12. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 3. / 4.12.
Tiksander / 31.v / 1. / 10.12.
joulunuttu / 30v / 2. / 18.12. / ympäryskunta
Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013
 

Yhteistyössä