Turvaistuimille risuja ja ruusuja

Olen hankkimassa pikkumiehelle uutta turvaistuinta kaukalovaiheen jälkeen. esikoisella on Britaxin two way elite, joka tuntuu olevan niin haukuttu ja huonona pidetty nykyään, että ehkäpä hankin jonkin toisen mallin.

Antakaapa risuja ja ruusuja omille turvaistuimillenne? Millainen on vaikkapa Brion Zento-istuin käytössä? Minulla on toiveissa turvallinen, helppokäyttöinen ja tilava istuin, mutta ei välttämättä ulkomitoiltaan turhan suuri.

Kiitokset vinkeistä jo etukäteen!
 
Sandra
Tämä kiinnostaa myös minua. Entä mitä eroa käytännössä on istuimilla jotka ovat vain selkä menosuuntaan tai sitten käännettäviä? Kannattaako tuollaista käännettävää hankkia?
 
vieras
Meillä Brion Zento ja tyytyväistä ollaan pääpiirteittäin oltu. Meidän autossa oli pakko kiilata istuinta, että olisi hyvin ja silti pää retkottaa usein eteenpäin, jos lapsi nukahtaa. On siis selkämenosuuntaan asennettuna takapenkille.
 
vieras
Pelkkiä ruusuja Be Safe Izi Comfortille =)
Jossakin PUOLUEETTOMASSA (olikohan autoliiton) testissä pärjäsi tosi hyvin, vaikka siinä ollaan naama menosuuntaan! Ilmeisesti se, että kallistuu, tekee siitä ei niin kuormittavan päälle. Mahdottoman helppo, eikä heijaa kyllä mihinkään suuntaan milliäkään =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Brio on aika huonosti testeissä pärjännyt...
Ja tähän mä taas sanon, että testissä oli hyvin monta tarpeetonta ja epäolennaista seikkaa, jotka sen pisteitä alensi. Olen nähnyt testivideon ja siinä Zento pysyi paikallaan toisin kuin pari muuta istuinta :whistle:

 
Niiskunen
Ruusuja antaisin Graco cosmic comfortille. Pää on hyvin tuettuna kun lapsi nukkuu. Tämä oli mulla ensimmäinen kriteeri. Ja tietty se, et sen voi asentaa kumminpäin vaan ja sitten menee vielä turvavyöistuimena isompana.
Two Way Elitelle ihan äärettömän iso kimppu risuja. Meil oli se kans ekalla lapsella vähän aikaa. Ei siin voi edes nukkua.
 
vieras
Monet esim. gracon istuimista vievät niin paljon tilaa että etupenkille ei enää mahdu istumaan kuin polvet suussa. Meillä brio zento juuri tästä(kin) syystä.
Perheessämme 3 lasta ja 2 aikuista ja usein ollaan liikkeellä koko porukalla..
Ja zentoon ollaan oltu tyytyväisiä..
Kannattaa muuten ostaa lapselle sellainen pieni niska/autotyyny, sillä saa pään tuettua kun lapsi nukkuu autossa!
 

Yhteistyössä