Turvaistuin "kakkos"istuimeksi. 1vuotiaalle

Meillä on siis ennestään omassa autossa BeSafe izi combi isofixillä ja olen siihen ollut älyttömän tyytyväinen. Nyt kuitenkin haluaisin toisen istuimen, jonka voisi tarvittaessa asentaa helposti toiseen autoon. Eli kriteereinä:

-kevyt
-helppo asentaa
-turvallinen
-alle 100?

Löytyykö tälläistä istuinta edes?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei alle 100? hinnalla varmaankaan kyllä löydy :/ Siis kun mä en muista törmänneeni yhteenkään istuimeen (paitsi muutama turvavyöistuin) joka olisi alle satkulla irronnut.
100? on kaupoissa istuimia, mutta että onko edes sen verta turvallisia, että vois harkita lyhyemmissä ajoissa. :snotty:
 
shihtzu
Britax two-way-elite on meillä tuolla varaistuimena ja se on todella helppo asentaa ja ollaan siihen oltu tyytyväisiä. Niitä saa alta satasella käytettynä, uutena ei kyllä saa, mutta 50-100 euroa maksavat monesti käytettynä. Itse maksoin tuosta alta vuoden vanhasta 50 euroa ja ol
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei alle 100? hinnalla varmaankaan kyllä löydy :/ Siis kun mä en muista törmänneeni yhteenkään istuimeen (paitsi muutama turvavyöistuin) joka olisi alle satkulla irronnut.
100? on kaupoissa istuimia, mutta että onko edes sen verta turvallisia, että vois harkita lyhyemmissä ajoissa. :snotty:
Mä en sitten varmaan nähnyt niitä siitä syystä, että mulla oli vain tiettyjä merkkejä ja malleja joita olin alustavasti kotona katsellut...eli riittävän turvalliseksi atukäteen jo todennut.

Se kolari voi tulla myös niillä lyhyillä ajoilla, joten en kyllä uskaltais turvallisuudesta tuossa kohtaa lähteä tinkimään.

Kiddy Comfort Pro on kaikkea noita muita mitä pohdit, mutta sitä ei 100? saa...mutta koska se on äärimmäisen näppärä siirtää autosta toiseen, niin voisko sellasta harkita että myytte sen nykyisen pois (josta saatte vähän lisärahaa) ja ostatte tilalle Kiddyn?
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Britax two-way-elite on meillä tuolla varaistuimena ja se on todella helppo asentaa ja ollaan siihen oltu tyytyväisiä. Niitä saa alta satasella käytettynä, uutena ei kyllä saa, mutta 50-100 euroa maksavat monesti käytettynä. Itse maksoin tuosta alta vuoden vanhasta 50 euroa ja ol
Mä myin omani pois (alta vuoden vanha) 150? hintaan ja se vietiin käsistä...joten sulla on käynyt kyllä ihan megahyvä tuuri kun olet tuohon hintaan samanlaisen saanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei alle 100? hinnalla varmaankaan kyllä löydy :/ Siis kun mä en muista törmänneeni yhteenkään istuimeen (paitsi muutama turvavyöistuin) joka olisi alle satkulla irronnut.
100? on kaupoissa istuimia, mutta että onko edes sen verta turvallisia, että vois harkita lyhyemmissä ajoissa. :snotty:
Mä en sitten varmaan nähnyt niitä siitä syystä, että mulla oli vain tiettyjä merkkejä ja malleja joita olin alustavasti kotona katsellut...eli riittävän turvalliseksi atukäteen jo todennut.

Se kolari voi tulla myös niillä lyhyillä ajoilla, joten en kyllä uskaltais turvallisuudesta tuossa kohtaa lähteä tinkimään.

Kiddy Comfort Pro on kaikkea noita muita mitä pohdit, mutta sitä ei 100? saa...mutta koska se on äärimmäisen näppärä siirtää autosta toiseen, niin voisko sellasta harkita että myytte sen nykyisen pois (josta saatte vähän lisärahaa) ja ostatte tilalle Kiddyn?
En ikinä myy tuota pois! Kiddyhän on kasvot menosuuntaan, joten en suostu niin lastani jatkuvasti kuljettamaan. Tosin voin harkita tätä kiddyä kuitenkin toiseksi istuimeksi. Täytyykin käydä katselemassa hintoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei alle 100? hinnalla varmaankaan kyllä löydy :/ Siis kun mä en muista törmänneeni yhteenkään istuimeen (paitsi muutama turvavyöistuin) joka olisi alle satkulla irronnut.
100? on kaupoissa istuimia, mutta että onko edes sen verta turvallisia, että vois harkita lyhyemmissä ajoissa. :snotty:
Mä en sitten varmaan nähnyt niitä siitä syystä, että mulla oli vain tiettyjä merkkejä ja malleja joita olin alustavasti kotona katsellut...eli riittävän turvalliseksi atukäteen jo todennut.

Se kolari voi tulla myös niillä lyhyillä ajoilla, joten en kyllä uskaltais turvallisuudesta tuossa kohtaa lähteä tinkimään.

Kiddy Comfort Pro on kaikkea noita muita mitä pohdit, mutta sitä ei 100? saa...mutta koska se on äärimmäisen näppärä siirtää autosta toiseen, niin voisko sellasta harkita että myytte sen nykyisen pois (josta saatte vähän lisärahaa) ja ostatte tilalle Kiddyn?
En ikinä myy tuota pois! Kiddyhän on kasvot menosuuntaan, joten en suostu niin lastani jatkuvasti kuljettamaan. Tosin voin harkita tätä kiddyä kuitenkin toiseksi istuimeksi. Täytyykin käydä katselemassa hintoja.
Kiddy ei ole tuvavyöistuin vaan palkki-istuin ja siinä siis on turavallista kuljettaa lasta kasvot menosuuntaan. Mihinkään muuhun istuimeen (paisti cybex) en omaani kasvot menosuuntaan laittaisi, mutta Kiddy on tosiaan poikkeus koska toimii ihan eri periaatteella, kuin normi-istuimet.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Britax two-way-elite on meillä tuolla varaistuimena ja se on todella helppo asentaa ja ollaan siihen oltu tyytyväisiä. Niitä saa alta satasella käytettynä, uutena ei kyllä saa, mutta 50-100 euroa maksavat monesti käytettynä. Itse maksoin tuosta alta vuoden vanhasta 50 euroa ja ol
Mä myin omani pois (alta vuoden vanha) 150? hintaan ja se vietiin käsistä...joten sulla on käynyt kyllä ihan megahyvä tuuri kun olet tuohon hintaan samanlaisen saanut.
Joo kävi tosi hyvä tuuri, ostin sen täältä lastentarvikekirpparilta ja myyjä vaan halusi siitä eroon, kun ei ollut enää tarvetta. Siinä oli vielä takuutakin voimassa.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Uskaltaako käytettynä ostaa?
Minä ainakin uskallan, noista meidän istuimista on 1 ostettu uutena, muuta käytettynä ja kaikki pelittää erittäin hyvin, enkä usko että niistä mikään olisi ollut missään kolarissa. Me kun kuljetaan usealla eri autolla, niin oli helpompi hankkia useampi istuin, niin ei tarvi aina siirrellä autosta toiseen.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on myös ykköspenkkinä tuon besafen isofix ja on ihan yliveto. Kakkosautossa on Gracon cosmic comfort ja en voi suositella kenellekään. Eli ei ainakaan sitä:D
Meillä ykkösistuimena Gracon cosmic comfort xtp, jos se nyt noin kirjoitettiin ja ihan hyvä istuin tuo on. OIkeastaan meillä on 2 tuollaista istuinta, kun ostin myös käytettynä samanlaisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on myös ykköspenkkinä tuon besafen isofix ja on ihan yliveto. Kakkosautossa on Gracon cosmic comfort ja en voi suositella kenellekään. Eli ei ainakaan sitä:D
Meillä ykkösistuimena Gracon cosmic comfort xtp, jos se nyt noin kirjoitettiin ja ihan hyvä istuin tuo on. OIkeastaan meillä on 2 tuollaista istuinta, kun ostin myös käytettynä samanlaisen.
Meillä Gracon duolfex xtp ja se on ollut hyvä muutoin, mutta sen kiinnitys :headwall: myyjä kiinnitti sitä kanssani PUOLI TUNTIA autoon, joten se ei ainakaan ole helposti siirrettävissä :kieh:
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on myös ykköspenkkinä tuon besafen isofix ja on ihan yliveto. Kakkosautossa on Gracon cosmic comfort ja en voi suositella kenellekään. Eli ei ainakaan sitä:D
Meillä ykkösistuimena Gracon cosmic comfort xtp, jos se nyt noin kirjoitettiin ja ihan hyvä istuin tuo on. OIkeastaan meillä on 2 tuollaista istuinta, kun ostin myös käytettynä samanlaisen.
No tuohon besafeen verrattuna ei edes ihan hyvä.... Valitettavasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on myös ykköspenkkinä tuon besafen isofix ja on ihan yliveto. Kakkosautossa on Gracon cosmic comfort ja en voi suositella kenellekään. Eli ei ainakaan sitä:D
Meillä ykkösistuimena Gracon cosmic comfort xtp, jos se nyt noin kirjoitettiin ja ihan hyvä istuin tuo on. OIkeastaan meillä on 2 tuollaista istuinta, kun ostin myös käytettynä samanlaisen.
No tuohon besafeen verrattuna ei edes ihan hyvä.... Valitettavasti.
Mutta et varmasti tiedä kumpi on sen turvallisempi, siihenhän se istuin on suunniteltu. Muut ominaisuudet on vain käyttömukavuuteen vaikuttavia...Tekeekö se sitten turvaistuimesta paskan, no ilmeisesti :)
 

Yhteistyössä