turvaistuin

hei,
piakkoin tulee turvakaukalosta siirtyminen ajankohtaseks. Nyt kun olen katsellut noita istumia niin monissa on asennus kasvot menosuuntaan. Eikö suositus yleensä ole toisinpäin? minkälainen istuin olisi hyvä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja uuno:
selkä menosuuntaan kunnes 3v.
Paitsi jos on Kiddyn istuin, se palkillinen.

Itse suosittelen sitä siinä tapauksessa, jos repsikalla on jalkatila ahtaalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja uuno:
selkä menosuuntaan kunnes 3v.
Paitsi jos on Kiddyn istuin, se palkillinen.

Itse suosittelen sitä siinä tapauksessa, jos repsikalla on jalkatila ahtaalla.
Ei se palkki estä pään retkahtamista.
Jossain oli muistaakseni video tai joku kuvasarja, missä näytettiin miten kolaritilanteessa tapahtuu.
 
Meillä oli ehdoton vaatimus tuo selkä menosuuntaan asennus, koska se on aina turvallisempi pienelle. Kiloja istuinta vaihtaessa tytöllä oli niin vähän, että suurin osa istuimista oli sen takia vaihtoehtojen ulkopuolella. Ostettiin BeSafe Izi Kombi, joka käy 0-18kg ja saa asennettua aluksi selkä menosuuntaan ja käännettyä sitten kun ajankohtaista on. Toiminut ihan loistavasti ja tyytyväisiä ollaan oltu.
 
Olin tapahtumassa, jossa entinen rallikuski esitelmöi turvallisesta ajamisesta ja kertoi, että suositeltavinta on pitää lapset takapenkillä kouluikään asti selkä aina menosuuntaan ja turvaistuimessa. Tiedän lapsen, joka tuli niin pahoinvoivaksi ollessaan selkä menosuuntaan, että hänelle se vaan oli pakko kääntää.
 
tinni
brio zento. käy selkä menosuuntaan ja nassu menosuuntaan. eikä hintakaan ole paha. saa käyttää selkämenosuuntaan 25 kg asti. (tää oli meille istuinta etsiessä ongelma kun sälli oli jo 5kk yli 11kg)
 
Sanni
Juu suosittelen kanssa että kaukalon jälkeen selkä menosuuntaan, turvallisempi, pienellä ei esim. niskat kestä kovaa tormäystä. itse suosittelen maxi-coxin mobia, voi kiinnittää ainoastaan selkä menosuuntaan. Olen kuullut että noissa käännettävissä on tehty aina jotain kompromisseja jotta toimii molemminpäin. Me ei haluta riskeerata aarteemme turvallisuutta ja valittiin näin, sitten ostetaan toinen kun matkustetaan kasvot menosuuntaan. :)
 
nvn
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
brio zento. käy selkä menosuuntaan ja nassu menosuuntaan. eikä hintakaan ole paha. saa käyttää selkämenosuuntaan 25 kg asti. (tää oli meille istuinta etsiessä ongelma kun sälli oli jo 5kk yli 11kg)
Tuo zento on vain saanut todella huonoja tuloksia törmäystesteissä. :(

 

Yhteistyössä