Tuttujen vauvasta tuli Nova Joanna. :) Mitäs tykkäät nimestä?

  • Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti
piapai
[QUOTE="vieras";27596674]ihan kiva, mut mä olisin kyl aika raivona jos joku kaveri olis tänne tullu mun lapsen nimen kaikelle kaksplus kansalle kuuluttamaan!!![/QUOTE]

No niinpä... En ota kantaa nimeen sinänsä, mut ärsyttävä aloitus. En usko että aloittajalla mikään hyvä tai objektiivinen tarkoitus oli tässä taustalla. Eri asia muuten pohdiskella, onko joku nimi kiva vai ei, mutta täräyttää nyt jonkun tuttavan lapsen (erikoinen) nimi palstalle...! Ei käsitä.
 
_Sarina_
Hmm.. Suomi on aika pieni maa siihin että aletaan noinkin erikoista (joskin ihan kiva nimi) nimeä nettiin laittamaan, kun ei ole edes vanhemmasta kyse vaan tuttavasta. Netiketit ja muut hyvät tavat hoi! Mä saisin ite kilarit jos lukisin tollasen jonkun mmun tuttavan kirjottamana. Muiden ihmisten nimet ei kuulu nettiin.
 
Mun tuttavapiiristä löytyy yksi Nova. On OK jos nimen antajat ja omistaja siitä tykkäävät, mutta mulle tulee ensimmäisenä mieleen espanjan "no va" = ei kulje... Toivottavasti eivät btw myy Chrysleriä tuolla mallinimellä espanjankielisissä maissa :)
 
Mulla tuli heti mieleen Malmin Nova. :D

No mut nimenä... Ihan ok kun sitä hetken makustelee, vaan en kyllä omalle antais. Ja pojan nimeltä kuulostaa. Mut kaikkien nykyajan nimien joukossa suht neutraali.
 
Nimetär
Hmm.. Suomi on aika pieni maa siihin että aletaan noinkin erikoista (joskin ihan kiva nimi) nimeä nettiin laittamaan, kun ei ole edes vanhemmasta kyse vaan tuttavasta. Netiketit ja muut hyvät tavat hoi! Mä saisin ite kilarit jos lukisin tollasen jonkun mmun tuttavan kirjottamana. Muiden ihmisten nimet ei kuulu nettiin.
Onko ihmisten nimet sitten salaisuuksia? Pienen Novan nimeä kyllä tullaan lähivuosina "kuuluttamaan kaikelle kansalle" päiväkodissa ja koulussa, enkä minä nyt näe mitä kauheaa siinä on. Jos joku sanoo että ruma nimi, en antaisi omalle lapselle, niin so what? Kaikkien mielestä jotkut nimet ovat rumia.
 
"vieras"
Pakko sanoa mitä ekana tuli mieleen: diane nova. EIkös se oo ehkäisypilleri? Enkä ole kyseistä merkkiä ees käyttänyt. Sinänsä ihan nätti nimi. Tää vaan tulee ensimmäisenä mieleen.
 
vietas
[QUOTE="vieras";27597874]Pakko sanoa mitä ekana tuli mieleen: diane nova. EIkös se oo ehkäisypilleri? Enkä ole kyseistä merkkiä ees käyttänyt. Sinänsä ihan nätti nimi. Tää vaan tulee ensimmäisenä mieleen.[/QUOTE]

Tuleehan Venlastakin mieleen venlafaxin (masennuslääke) ja Pasista pasimysin (vai mikä pasibact se nykyisin olikaan). Oma tytär on nimeltään Venla :D

Nova on ihan jees nimenä. On niitä oudompiakin tullut kohdalle. Tosin jos asiakastapaamiseen tulisi Nova niminen henkilö, niin mielenkiinnolla kyllä odottaisin, että kumpi sukupuoli sieltä tulisi paikalle jos ei olisi hetua näkyvillä, mistä luntata sukupuoli (joskus olen joutunut hetusta katsomaan, että kumpaa sukupuolta olevaa henkilöä odotan).
 
"vieras"
hyvä että jollain on rohkeutta laittaa tykkäämänsä nimi, vaikka muilla nimestä tulee tiettyjä asioita mieleen. itse en viittinyt laittaa tyttärelleni nimeä lumia, koska kaikilla tulisi siitä nokian luuri mieleen...
 
"vieras"
Tuleehan Venlastakin mieleen venlafaxin (masennuslääke) ja Pasista pasimysin (vai mikä pasibact se nykyisin olikaan). Oma tytär on nimeltään Venla :D

Nova on ihan jees nimenä. On niitä oudompiakin tullut kohdalle. Tosin jos asiakastapaamiseen tulisi Nova niminen henkilö, niin mielenkiinnolla kyllä odottaisin, että kumpi sukupuoli sieltä tulisi paikalle jos ei olisi hetua näkyvillä, mistä luntata sukupuoli (joskus olen joutunut hetusta katsomaan, että kumpaa sukupuolta olevaa henkilöä odotan).
:LOL: Se on BACIbact -basilli ja bakteeri. Oikeessahan sä oot. Mielikuvat on aina henkilökohtaisia. Vanlafaxinista en ole kuullutkaan. Ei kai sulla kuitenkaan oman lapsen nimestä lääke tule mieleen? Tarkotit varmaan, että vois tulla?
 
vietas
[QUOTE="vieras";27597993]:LOL: Se on BACIbact -basilli ja bakteeri. Oikeessahan sä oot. Mielikuvat on aina henkilökohtaisia. Vanlafaxinista en ole kuullutkaan. Ei kai sulla kuitenkaan oman lapsen nimestä lääke tule mieleen? Tarkotit varmaan, että vois tulla?[/QUOTE]


Juu.. ei ollut ekana ajatuksena lapsen nimeä valkatessa, että mistä masennuslääkkeestä saisi tyttärelle hyvän nimen :D :D ..selvisi vasta jälkikäteen tuollainen hassu yhteys masennuslääkkeeseen kun tytön kummitäti (ensihoitaja) joku aika sitten leperteli tytölle, että mitä kummitädin oma pikku venlafaxin. :D :D Ei tule edelleenkään lääke mieleen tytön nimestä ja minusta tuo oli vaan hauska juttu (joku äiti olisi varmaan tuostakin kummitädin kommentista pahoittanut mielensä). Tytön kummitädillä on itsellään sellainen nimi, joka yhdistetään useisiin eri asioihin tuotteista ja kaupungeista lähtien.

80-luvulla oli bacimysin nimistä salvaa (nykyisin bacibact -tuotenimi) ja minun serkkupoikaa kutsuttiin aina pasimysiniksi ja kutsutaan edelleenkin. Oli poika vähän villimpi tapaus ja äitinsä oli yhtenään tuota bacimysiniä laittamassa haavoihin ja kolhuihin..

no.. tämä meni jo ihan ot aiheeksi :D
 

Yhteistyössä