TV-luvasta kärähtäminen ja sen peruminen?

Elikkäs, mies oli eilen tullut töistä, ja joku hemmo oli parkkipaikalla kysyny että asutteko tossa *** asunnossa. Mies hämmentyneenä lapsi ja ostokset kädessään vastas että kyllä ja sit tää setä oli ilmottanu että "tv-lupatarkastaja hyvää iltaa". :x
Mies oli ensin sanonu, ettei ole tv:tä, mut sit tää tarkastaja oli sanonu et "niin kauan tätä hommaa tehny että älä yritä" ja mies tunnusti tv:n.
Sen takia taasen säästyttiin tarkastusmaksulta, joka on 100e.
Voiko tuonne lafkaan soittaa ja perua tuon maksun jotenkin? Vetoamalla uskontoon, elämäntilanteeseen, johonkin miten se telkkari ei olekkaan täällä.Kokemuksia?
Itse olen vedonnut uskontoon tai mielenvikaan ettei oo tv:tä kun pari kertaa on ovella käynyt. =)
Ja olen periaatteesta todella, todella vastaan tätä maksua, ja tulevaa mediamaksua joten moraalinvartijat älkää vaivautuko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Elikkäs, mies oli eilen tullut töistä, ja joku hemmo oli parkkipaikalla kysyny että asutteko tossa *** asunnossa. Mies hämmentyneenä lapsi ja ostokset kädessään vastas että kyllä ja sit tää setä oli ilmottanu että "tv-lupatarkastaja hyvää iltaa". :x
Mies oli ensin sanonu, ettei ole tv:tä, mut sit tää tarkastaja oli sanonu et "niin kauan tätä hommaa tehny että älä yritä" ja mies tunnusti tv:n.
Sen takia taasen säästyttiin tarkastusmaksulta, joka on 100e.
Voiko tuonne lafkaan soittaa ja perua tuon maksun jotenkin? Vetoamalla uskontoon, elämäntilanteeseen, johonkin miten se telkkari ei olekkaan täällä.Kokemuksia?
Itse olen vedonnut uskontoon tai mielenvikaan ettei oo tv:tä kun pari kertaa on ovella käynyt. =)
Ja olen periaatteesta todella, todella vastaan tätä maksua, ja tulevaa mediamaksua joten moraalinvartijat älkää vaivautuko.
voin se perua mutta sit saatte ootella "vieraita" saapuvaksi.. ne varmaan tulee ravaamaan aika ajoin...

Sen takia meillä on, koska en jaksa hermoilla et kuka on oven takana, varsinkin ku se tarkastusmaksu on kauhee.

 
myö joskus ku mies vahingossa jäi kans kiinni, ni maksettiin yks kuukauserä ja sit ilmoitettiin, et luovuttiin telkasta...aina sieltä väklillä niitä lappuja tuli, et tehotarkastus käynnissä, mut eipä ovella ikinä käyny kukaan...ja kun ei muutenkaan avattu ovia jollei joku tuttu ole soittanut, et tulee käymään...
 
Ei ne tarkastajat kauhean usein käy, ehkä kerran 1-2 vuodessa. Mielestäni tuota maksua ei nyt voi enää perua eli maksakaa se ja lopettakaa sitten se tv-maksu. Ja jatkossa ette tunnusta että teillä on TV, tarkastajalla ei ole oikeutta tulla sisälle asti eli ei voi käydä sisällä tarkistamassa tilannetta.
 
Me ei vaan avata ovea ja puhelimessa ei myönnetä mitään. B)

On muuten aikoja, ku tosta töllöstä ei olis haluamallakaan saanu mitään ohjelmaa ulos, ku ei ollu antennipiuhaa, ni joksenki turhalta tuntuis silloin maksaa. Eipä tolla nyttekää katota ku dvd:tä tai pelata.

Ei niitä tarvii sisään päästää, jos ovelle tulee. Jos avaa, voi sanoa, ettei ole töllöä, mutta ei oo pakko avatakaan.
 
Tuo ois ehkä ihan ok, että maksaa yhden erän ja sit sanoo että tv räjähti tjsp. Kun se kuitenkin nyt tietää, että meillä on se tv.
Tai sitten jos ilmottas, että tää onki kaapeli ja meillä on väärä boxi. Tai jotain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Tuo ois ehkä ihan ok, että maksaa yhden erän ja sit sanoo että tv räjähti tjsp. Kun se kuitenkin nyt tietää, että meillä on se tv.
Tai sitten jos ilmottas, että tää onki kaapeli ja meillä on väärä boxi. Tai jotain?
Siis töllöstä pitäis perjaatteessa maksaa lupa, vaikka ei kuvaa näy. Että se räjähtäminen on parempi vauhtoehto. :saint: Mut tarviiks sitä selittää...?
 
Ööö
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
on mennyt jo perintään. Jos tarkastaja sattuu tulemaan sanon hälle et perintään meni, ei voi mitään.
kannattaako -oikeesti- laittaa perintään ja mahdollisesti ulosottoon ja menettää luottotiedot n. 200?/vuosi takia??
Tätä nykyaikaa vai onko ihmiset vaan ääliöitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Tuo ois ehkä ihan ok, että maksaa yhden erän ja sit sanoo että tv räjähti tjsp. Kun se kuitenkin nyt tietää, että meillä on se tv.
Tai sitten jos ilmottas, että tää onki kaapeli ja meillä on väärä boxi. Tai jotain?
Siis töllöstä pitäis perjaatteessa maksaa lupa, vaikka ei kuvaa näy. Että se räjähtäminen on parempi vauhtoehto. :saint: Mut tarviiks sitä selittää...?
Mä soitin siihen numeroon joka laskun mukana tulee ja tiedustelin asiaa, jotta tarviiko maksaa, kun telkussa on sisäänrakennettu digiboksi, mutta se on antenniverkkoon ja meen asunnossa on vain kaapeli, eikä antennia, kaapelidigiboksia tai edes mitään antennipiuhaa, niin sanoivat että ei tarvitse maksaa jo päästää tarkastajan itse toteamaan että kanavat ei näy.
 
tvtv
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Me ei vaan avata ovea ja puhelimessa ei myönnetä mitään. B)

On muuten aikoja, ku tosta töllöstä ei olis haluamallakaan saanu mitään ohjelmaa ulos, ku ei ollu antennipiuhaa, ni joksenki turhalta tuntuis silloin maksaa. Eipä tolla nyttekää katota ku dvd:tä tai pelata.

Ei niitä tarvii sisään päästää, jos ovelle tulee. Jos avaa, voi sanoa, ettei ole töllöä, mutta ei oo pakko avatakaan.
niin jos oven sattuu avaamaan niin eihän niitä joo sisälle tarvii päästä mut oon kuullu et riittää et jos ovelta kuulevat tv:n äänen, tietääkö joku pitääkö paikkansa?
 
Just joo
Miksi ihmeessä sitä tv maksua ei voi maksaa? Selittelyjä löytyy taivaan ja maan väliltä. Ihan oikeien että tulee se media maksu, joka talouteteen vaan oli yh, opiskelija tai työtön.
 
miksi maksasin
Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Miksi ihmeessä sitä tv maksua ei voi maksaa? Selittelyjä löytyy taivaan ja maan väliltä. Ihan oikeien että tulee se media maksu, joka talouteteen vaan oli yh, opiskelija tai työtön.
no turhaahan sitä on maksaa kun ei sille tarkastajalle kumminkaa ovee tarvii avata saati päästää sisälle ei ne luottotiedot sillon mee!!
 
tietääkö joku
Alkuperäinen kirjoittaja tvtv:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Me ei vaan avata ovea ja puhelimessa ei myönnetä mitään. B)

On muuten aikoja, ku tosta töllöstä ei olis haluamallakaan saanu mitään ohjelmaa ulos, ku ei ollu antennipiuhaa, ni joksenki turhalta tuntuis silloin maksaa. Eipä tolla nyttekää katota ku dvd:tä tai pelata.

Ei niitä tarvii sisään päästää, jos ovelle tulee. Jos avaa, voi sanoa, ettei ole töllöä, mutta ei oo pakko avatakaan.
niin jos oven sattuu avaamaan niin eihän niitä joo sisälle tarvii päästä mut oon kuullu et riittää et jos ovelta kuulevat tv:n äänen, tietääkö joku pitääkö paikkansa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Tuo ois ehkä ihan ok, että maksaa yhden erän ja sit sanoo että tv räjähti tjsp. Kun se kuitenkin nyt tietää, että meillä on se tv.
Tai sitten jos ilmottas, että tää onki kaapeli ja meillä on väärä boxi. Tai jotain?
Siis töllöstä pitäis perjaatteessa maksaa lupa, vaikka ei kuvaa näy. Että se räjähtäminen on parempi vauhtoehto. :saint: Mut tarviiks sitä selittää...?
Mä soitin siihen numeroon joka laskun mukana tulee ja tiedustelin asiaa, jotta tarviiko maksaa, kun telkussa on sisäänrakennettu digiboksi, mutta se on antenniverkkoon ja meen asunnossa on vain kaapeli, eikä antennia, kaapelidigiboksia tai edes mitään antennipiuhaa, niin sanoivat että ei tarvitse maksaa jo päästää tarkastajan itse toteamaan että kanavat ei näy.
Pitänee tehdä näin. Meillä oli alunperin väärä digiboxi oikeesti kun muutettiin kaapelista antenniin ja mun puolesta jos se haluu tulla tarkistamaan niin tulkoon, saa sen väärän boxin siks aikaa laitettua ja tuskin tulee heti uudelleen, tai jos tulee nii en todellakaan avaa ovea jos ei ole ilmotettu et joku on tulossa.
Tässä lähellä asuu aika paljon laitapuolen kulkijoita, ja jo siinä yksi syy, etten avaa ovea tuntemattomille kun olen lapsen kanssa kahdestaan kotona. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Miksi ihmeessä sitä tv maksua ei voi maksaa? Selittelyjä löytyy taivaan ja maan väliltä. Ihan oikeien että tulee se media maksu, joka talouteteen vaan oli yh, opiskelija tai työtön.
oikeestaan oon ihan samaa mieltä..

alenee mullaki maksu.
 
eli en avaa ovea
Meillä poika sanoi ettei äiti ole kotona mutta näki minut ja kuuli TV:N. Sanoin olevani lapsenvahti. Soitti myöhemmin ja sanoin TV:n olevan miesystävän, kokeilussa. Lasku tuli ja uutta lupaa ei saa kun maksamalla sen arviolaskun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Miksi ihmeessä sitä tv maksua ei voi maksaa? Selittelyjä löytyy taivaan ja maan väliltä. Ihan oikeien että tulee se media maksu, joka talouteteen vaan oli yh, opiskelija tai työtön.
oikeestaan oon ihan samaa mieltä..

alenee mullaki maksu.
Niin ja ne kellä ei OIKEESTI sitä telkkaria ole niin joutuu maksamaan. VÄÄRIN.
 
mulla tuli kans ovelle joskus tv lupa tarkastaja ja eikä oikeesti ollut edes poksia telkku kyllä oli.
no se sano et voiko tulla kattoon sanoin ettet voi,kyllä hänen pitää nähdä onko teillä boksia,sanoin vaan koko ajan että et tule ja ei ole.
sit se epätoivosesti yritti et noniin on telkkari siellä päällä nytkin kun valot tulevat tuolta tuohon eteisen seinään,sanoin vaan et aijaa valot vai kun telkkari on johdot irti hyllyssä..
se vänkäs ja vänkäs munka minkäs teki kun en kiusallanikaan laskenut sitä sisälle tarkistaan asiaa.
juu halvat on munkin huvit :whistle:
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkö:
mulla tuli kans ovelle joskus tv lupa tarkastaja ja eikä oikeesti ollut edes poksia telkku kyllä oli.
no se sano et voiko tulla kattoon sanoin ettet voi,kyllä hänen pitää nähdä onko teillä boksia,sanoin vaan koko ajan että et tule ja ei ole.
sit se epätoivosesti yritti et noniin on telkkari siellä päällä nytkin kun valot tulevat tuolta tuohon eteisen seinään,sanoin vaan et aijaa valot vai kun telkkari on johdot irti hyllyssä..
se vänkäs ja vänkäs munka minkäs teki kun en kiusallanikaan laskenut sitä sisälle tarkistaan asiaa.
juu halvat on munkin huvit :whistle:
mäki kaipaisin nyt just tuollasta huvia olisi niin ihanaa ärsyttää jotain ärsyttävää paskan ammatin harjottajaa no mul ei ammattii ollenkaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkö:
mulla tuli kans ovelle joskus tv lupa tarkastaja ja eikä oikeesti ollut edes poksia telkku kyllä oli.
no se sano et voiko tulla kattoon sanoin ettet voi,kyllä hänen pitää nähdä onko teillä boksia,sanoin vaan koko ajan että et tule ja ei ole.
sit se epätoivosesti yritti et noniin on telkkari siellä päällä nytkin kun valot tulevat tuolta tuohon eteisen seinään,sanoin vaan et aijaa valot vai kun telkkari on johdot irti hyllyssä..
se vänkäs ja vänkäs munka minkäs teki kun en kiusallanikaan laskenut sitä sisälle tarkistaan asiaa.
juu halvat on munkin huvit :whistle:
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkö:
mulla tuli kans ovelle joskus tv lupa tarkastaja ja eikä oikeesti ollut edes poksia telkku kyllä oli.
no se sano et voiko tulla kattoon sanoin ettet voi,kyllä hänen pitää nähdä onko teillä boksia,sanoin vaan koko ajan että et tule ja ei ole.
sit se epätoivosesti yritti et noniin on telkkari siellä päällä nytkin kun valot tulevat tuolta tuohon eteisen seinään,sanoin vaan et aijaa valot vai kun telkkari on johdot irti hyllyssä..
se vänkäs ja vänkäs munka minkäs teki kun en kiusallanikaan laskenut sitä sisälle tarkistaan asiaa.
juu halvat on munkin huvit :whistle:
mäki kaipaisin nyt just tuollasta huvia olisi niin ihanaa ärsyttää jotain ärsyttävää paskan ammatin harjottajaa no mul ei ammattii ollenkaa
mua tossa tilanteessa huvitti tosiaan kun toinen rupes hieman käymään kuumana ja hiki valu ottalta kun se vänkäs..
mutta kun ei tarvi sisälle päästään niin ei tarvi..

 
vieras
Meille kanssa joskus tuli ovelle tv-tarkastaja ja kysyi minulta?
-Onko äitis kotona?
-Ei ole.
-ai jaa no pitää käydä toiste sitten.

joskus on etua näyttää nuorelta B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkö:
mulla tuli kans ovelle joskus tv lupa tarkastaja ja eikä oikeesti ollut edes poksia telkku kyllä oli.
no se sano et voiko tulla kattoon sanoin ettet voi,kyllä hänen pitää nähdä onko teillä boksia,sanoin vaan koko ajan että et tule ja ei ole.
sit se epätoivosesti yritti et noniin on telkkari siellä päällä nytkin kun valot tulevat tuolta tuohon eteisen seinään,sanoin vaan et aijaa valot vai kun telkkari on johdot irti hyllyssä..
se vänkäs ja vänkäs munka minkäs teki kun en kiusallanikaan laskenut sitä sisälle tarkistaan asiaa.
juu halvat on munkin huvit :whistle:
mäki kaipaisin nyt just tuollasta huvia olisi niin ihanaa ärsyttää jotain ärsyttävää paskan ammatin harjottajaa no mul ei ammattii ollenkaa
Yleensä tarkastajat ovat kyllä poliiseja, tekevät tuota tarkastustyötä vain oman työnsä ohella.
 

Yhteistyössä