TV1 Hiljaa toivotut, seuraako kukaan kyseistä ohjelmaa?

Paljon onnea raskaudesta Marjaana71! Ja jaksamista viime metreille! Muistan vielä miltä se viimeinen pari viikkoa tuntuu, kun olin Severistä viimeisilläni heinäkuun lopun ja elokuun alun viime kesänä. Oli "vähän" lämmin. ;)

Miltä tuntui katsoa..? No ei se tunnu oikein miltään. Ekan kerran kun näki, niin katsoi omia liikkeitään ja ulkonäköään, "tyhmiä" sanamuotoja, ihailin Mionaa. Toisella kertaa keskityin Helin ja Tonin asioihin enempi. En kuitenkaan pysty palauttamaan enää mieleen niitä kaikkein negatiivisimpia ja ahdistavimpia juttuja.
Olen aika positiivisesti ja naiivisti asioihin suhtautuva, edelleen. :)
Mionallehan tuo dokkari on aika hyvä "vauvakirja" ja samoin kaikki lehtijutut mitä siitä on ollut.

Kovasti odotan jo hoitoihin pääsyä vaikka ei siis toki vielä olla menossa, kun Severi on vasta 6kk ja tavoitteena on imettää häntä ainakin 1v asti, jos ei hieman ylikin ja hoitoihin ei voi mennä imetysaikana.

Joku kysyi, että mitä lapset maksoi. Miona maksoi noin 5000euroa ja Severiä tehtiin kauemmin, mutta pääosin julkisella, joten ne hoidot maksoi yhteensä n. 3500euroa.
 
Juuri katosin dokumentin. Raitapaitainen voi kun oli koskettavaa seurata teidän tarinaa. Ja ensinnäkin Onnea kahdesta ihanasta lapsesta, jotka olette saaneet. Hienoa, että lähditte mukaan tähän dokumenttiin. Aihe kuin ei kuitenkaan ole sieltä kevyimästä ja helpoimmasta päästä.

Kun itse ei ole joutunut kohtaamaan noita asioita. Niin ei sitä edes ymmärrä mitä toinen käy läpi. Tunneskaalat surusta ja pettymyksestä vihdoin siihen onneen.

Ja pakko sanoa, vaikutatte aivan ihanalta pariskunnalta :).

Kiitos.
 
Kiitos Raitapaitainen kysymästä! :)
Hyvää meille kuuluu, Pikkuinen tyttelimme kasvaa kovasti.

Oli meillä reilu vuosi sitten jännät paikat, kun piinisteltiin yhdessä :heart:
Todella suloiset kuvat olet lapsosista laittanut.

Dokumentti kosketti niin, että oli pakko katsoa se uudelleen.

Ja kiitos fb kutsusta :)
 
On ihan pakko kirjoitaa ja kertoa omat kommentit kyseiseen elokuvaan. Olemme yrittäneet lasta lokakuusta 2006 lähtien ja tuloksena on ollut ainostaan epäonnistuneet hoidot ja todistettavasti yksi luomu raskaus joka paljastui, kuten dokumentin toisella parilla, tuulimunaksi. Kävin viime syksynä katsomassa elokuvan ihan teatterissa juuri kun meidän ensimmäinen IVF hoito oli alkamaisillaan ja sain raitapaidan positiivisen asenteen ja onnistumisen myötä uskoa että omalla positiivisella asenteella on merkitystä. Vaikka tuoresiirtomme ei ottanut tuulta purjeisiin, menemme positiivisin mielin jo ensimmäistä PASsia kohden. Toivon molemmille pariskunnille kaikkea hyvää ja ennen kaikkea olen ylpeä teistä että dokumenttiin olitte lähteneet mukaan. Tällaisia kun ei ole olemassa. Itkin elokuvan aikana ja se nosti paljon omia pettymyken ja menetyksen tunteita pintaan. Siis ennen kaikkea kiitos<3!
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
"kahden äiti"
Ihana ja koskettava dokkari!

Katsottiin illalla miehen kanssa areenasta. Itku tuli silmään monesti. Miestäni ahdisti teidän tuska niin, että piti välillä taukoa katsomisesta. Erityisesti Raitapaitasen ja miehen suhde sekä fiilikset kosketti. Te olitte/olette niin AITOJA.

Meillä takana ei varsinaisesti hoitoja ole takana mutta esikoista odoteltiin pidempään. Kaksi päivää ennen ensimmäistä polikäyntiä sain positiivisen testin ja pelkästään kahden viivan näkyminen oli niin suuri ihme mielestämme, että sekin riitti sillä hetkellä. Nyt ne kaksi viivaa on 5,5v ja pikkusisko 3,5v. Elämän ihmeitä, joista voi olla vain kiitollinen.

Tuttavapiirissä paljon lapsettomuutta ja surullista kyllä, että kaikkien suhde ei surua ole kestänyt.
Voimia kaikille lapsettomuuden kanssa painiville!

Ja kiitokset molemmille pariskunnille, että lähditte tällaiseen mukaan ja toitte osaltanne esille tuskallista sekä niin monia koskettavaa aihetta. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
"Xxxxx"
Raitapaitainen; kiitos että olette tuohon dokumenttiin aikoinaan lähteneet! Tuo oli tosi aito ja koskettava ohjelma. Itsellänitakana myös vuosien hoitoruljanssi - itse tosin en elänyt noita hoitoaikoja kovin tunteella. Olen ehkä "ylijärkeistävä hminen" mutta rankkojahan ne hoidot oli. Keskenmeno myös takana.

Päädyimme sitten adoptioon ja saimmekin elämämme tähden sitä kautta. Sitten vielä ylläripylläri raskauskin ja toinen lapsi meille sitä kautta. Mutta tutut oli lääkärit ja maisemat.
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
"Hantta"
Tosi jännä oli katella sitä dokumenttia. Sen vaaleatukkaisen lääkäri oli ihan tuttu. Ei se ihan meidän oma, mutta vuosien varrella useamman kerran tuli häntäkin tavattua.

Ja ne tunnelmat... Ne oli kuin omia vuosien varrelta.

Meidän tie alkoi jo 98 kun vauvaa aloitettiin toivomaan. Parin vuoden yrittämisen jälkeen uskottiin, että tarvitaan apua. Tutkimusten jälkeen diagnoosi oli selittämätön lapsettomuus.

Edessä oli sarja kevyempiä hoitoja ja lopulta ivf-hoitoja pas siirtoineen.

Monta pettymysten kyyneltä mahtui matkaan ennen kuin esikoisemme syntyi 2003. Sen jälkeen meille on annettu vielä 2 mahtavaa lahjaa (hoidoilla heidätkin molemmat).

Nyt elämme kiireistä elämää 8-vuotiaan koululaisen, 6-vuotiaan eskarilaisen ja 3-vuotiaan päiväkotilaisen vanhempina.

Tämä on uskomattoman ihanaa!

Kiitos dokumentissa esiintyneille pariskunnille siitä rohkeudesta, että annoitte lapsettomuudelle "kasvot" ja kaikkea hyvää elämäänne lapsiperheenä.
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Hyvä dokumentti, kiva kun sai istua rauhassa kotona itkemässä... Kiitos teille, jotka olitte ohjelmaa tekemässä.

Mä oon ikuinen optimisti, mutta 9 vuotta muutti lapsettomuusasiassa mutkin realistiksi, siksi koinkin Helin asenteen itselleni tutuksi. Olisi pudonnut liian korkealta jos joka kerta olisi kehittänyt vauvakuumeen: Meille tehtiin reilun kuuden vuoden aikana 14 hoitoa (10xIUI ja 4xIVF/ICSI), joista 3. inssi tuotti nyt ihanan 4,5v tyttären. Loput 7 inssiä ja IVF:t tuotti munasoluja ja alkioita mutta ei mitään sen enempää - lopetimme hoidot viime joulukuussa, pakko tehdä sekin päätös joskus. Meillä ei onneksi tullut keskenmenoja, koin siitä suurta sympatiaa Heliä kohtaan katsoessani dokkaria ja oon äärettömän iloinen heidän onnistumisestaan <3 Samoin Raitapaitaisen. Onnea teille molemmille!
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
"Vieras"
[QUOTE="aliina";25613037]Meinas vähän itkettää toi ohjelma ja tapahtui jotakin käsittämätöntä: mulle iski vauvakuume! :O[/QUOTE]

Mulle ei iske vauvakuume, olen edelleen vela.
 
Munkin pakko käydä kirjottaan Raitapaitaselle et itkeen saitte monta kertaa dokkarin aikana ja eniten kun plussa tuli testiin teille :) Mietin just et hitsi kun olis kiva tietää et mitä teille kuuluu ja täältähän niitä kuulumisia löytyi.

Itse en ole hoitoja tarvinnut lapsien tekemiseen mut useamman keskenmenon kokeneena pystyin samaistumaan toisen pariskunnan tilnateeseen ja nyt toivon ystäväpariskunnalle onnea kun ovat juuri hedelmöityshoidot aloittaneet ja tuo dokumentti antoi ainakin mulle toivoa et ehkä nekin vielä :) Hyvää jatkoa teidän perheelle ja ihanat lapset teillä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
"Miisa"
Musta on kyllä tosi hienoa, että nämä kaksi rohkeaa pariskuntaa antoivat lapsettomuudelle kasvot :) Rohkea teko, hienoa! :heart:
Täysi peesi!

Aivan mahtava dokumentti. Unohdin katsoa tämän tv:stä mutta Areenasta katsoin, ja itkin. Niin koskettavaa. En voi ollenkaan itse tietää miltä lapsettomuushoidoissa käyvistä tuntuu, mutta ehkä murto-osan osaan kuvitella. Varmasti raskaita aikoja. Näillä pariskunnilla onneksi kaikki päättyi hyvin :) Aivan ihanaa!

Meillä on itselläkin täällä kotona puolivuotias tuhisija ja silloin odotusaikana paljon pyörin täällä kaksplussalla Elokuu 2011-vauvaketjussa. Ikinä en rohjennut itse rekisteröityä ja liittyä seuraan mutta tunteella olin vahvasti mukana ja muistan Raitapaitaisen sieltä :) Kun katsoin tuon dokkarin niin mulle tuli heti sellanen tunne että "hei mä oon nähny ton tyypin jossain" :) Ja hetken kesti niin osasin Raitikseen yhdistää. Onnea paljon ja kiitos rohkeasta esiintymisestä dokumentissa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Pilttinen
Tuli mieleen että täältä palstaltako tuottajat/elokuvantekijät nämä pariskunnat löysivät? Jossain kun luki että jotakuta muuta pariskuntaa oli pyydetty mutta se oli kariutunut..
 

Yhteistyössä