tyhmiin neuvo lapsen hoidosta mitä olette saaneet?

  • Viestiketjun aloittaja vat
  • Ensimmäinen viesti
"Sun pitää sitten tehdä pitkiä vaunulenkkejä päiväuniaikaan että vauvan aivot saavat happea."

Kun kysyin että miten vaikuttaa hapensaantiin ovatko vaunut parvekkeella vai lykinkö niitä tietä pitkin, ei neuvoja osannutkaan perustella.
 
Älä hyppyytä koko ajan tai ei rauhoitu ilman hyssytystä enää

Älä lopeta tupakontia, ei lapsi voi katsella hermostunutta äitiä..

Lapsen pitää tottua sisarpuoliinsa vaikka ne tai lapsi olisikin kipeänä..
 
hihhii
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Anopin suusta:meidän lasten korvatulehduskierteet johtuivat siitä,ettei niillä ollu villasukkia :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O
Tää oli pitkään aikaan paras mitä olen kuullut. :D Meidän lapset on käyttäneet villasukkia vain satunnaisesti ja silti ei ole yhtään tulehduksia ollut. Tai no joo esikoiselle 4-v on ollut yksi tulehdus tähän mennessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Anopin suusta:meidän lasten korvatulehduskierteet johtuivat siitä,ettei niillä ollu villasukkia :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O
:LOL: loistava!

Ja siitä lähtien jokajouluinen lahja on anopilta ollut..?
On muuten tullut :LOL: Just sai tyttö 1v8kk sukat jotka menee sille varmaan 5-vuotiaana...Menee tytön jalat siihen kaksi kertaa.Harmi oikeasti sukat ovat nätit.
 
40-50 luvun ihmiset sanoneet, että pidä ja tue lasta. siihen aikaan ohjeiden mukaan kuulemma puolivuotiastakaan pidetty konttaamassa tms vaan syliteltiin kuin vastasyntynyttä ettei vaan pää retkahda :D
 
Tyhmä
Mulle erikoisen aikaan vakuutteli monikin mua vanhempi ja isommat lapset omistava ihminen, että vähän yli 1v lapsi TARVII tuttia. Silloin olin siis just vieroittamassa ja oli vähän hankalaa se. No mä olin niin tyhmä et ku ne tarpeeks vakuutteli niin mä annoin tutin takas :headwall: onneks sit seuraava vieroitus n.2-vuotiaana onnistui sit helposti vaik pelotti sit miten käy ku olin kerran antanut periksi. Enää en usko muita jos en itse pyydä apua.
 
vieras
Kyllä pitää antaa vastasyntyneestä asti rintamaidon jälkeen vettä. Ai miksi? No koitappa itse syödä täyspainoinen ateria ilman pisaraakaan vettä! Näin sanoi tätini.
 
"Peruna ja lihakastike on ainoa oikea kunnon ruoka"
Ja sanojan mielestä tätä samaa pitäs syödä 6xviikko. Kerran viikossa voi syödä sitten jotain pilipali-ruokaa, jota on kuulemma esim. riisi ja vihannekset. Sanojan mielestä salaatti on ihan turhuutta. Ja ihan keski-ikäinen naisihminen tälläistä mutisee, joka kerta tavatessamma.
Tarpeeksi on kuulemma monipuolista, kun saa vain tarpeeksi kunnon pottua ja lihaa.
 
mummimamma
Mä olen kiinnittänyt huomion, kun esim. Kauniissa ja rohkeissa kannetaan lapsia aina, vaikka ne olis vaikka kuinka isoja ja osaisivat jo itsekin kävellä.
Ja lasten kanssa saatetaan vähän aikaa leikkiä, mutta heti taas annetaan lastenhoitajan syliin.

En muista, että olisin mitään kummempia neuvoja koskaan saanut keneltäkään. No, oma äiti on saattanut hieman liikaa sekaantua mun kasvatukseen, mutta olen kuitenkin tehnyt, niinkuin itsestä on tuntunut parhaimmalta.
 
tosi paljon kuultu
Vauva kyllä nukkuu hyvin päiväunia, kun laitat sen ulos nukkumaan.

Ja arvatkaa, hytkytinkö mä ekat kuukaudet esikoista vaunuissa ulkona räntäsateessa tuntikaupalla, ja sitten se nukkui ehkä 20 minuuttia. Sitten vihdoin uskoin, että tämä meidän vauva nukkuu sängyssään paremmin.
 
"ei kannata yrittääkkää ku et sä jaksa kuitenkaan kuk en minäkään jaksanu" (kestoilusta)
"anna sit huutaa vaan, kylä se siitä rauhottuu ja tulee vahvat keuhkot"
sit oli hieno se joka oli tän kuun kaksplussassa (vaikka tää ei suoraan mulle tullukkaan) "jos lapsi huutaa kesken petipuuhien sen voi vaan nostaa tissille, ei miestä haittaa" :LOL: mulla ois vaihtunu neuvolatäti hieman nopeeta.
 

Yhteistyössä