TYKS hoidot 2013!

Hannuliini Clomeilla pitäisi vielä kaksi kierrosta mennä. ja tuhru loppus sitten jo tykkänään.. aamulla teen testin oli turhan aikasta tai ei.. perkele... Ja tuu ihmees kertoo mitä tyks sanosi.... ja hyvin ainakin minä olen saanut sielt ultra ajat joten ei oo niis ongelmia.
 
Kiva kun tämä palsta on aktivoitunut oikein kunnolla! Itselläni on menossa vähän hiljaisempi vaihe muuta odotellessa niin olen työntänyt päätäni hiekkaan vielä kun on voinut:)

Nirppaselle ensinnäkin isot pahoittelut :( Todella ikävä juttu. Aina se on raskasta vaikka olisikin jo hieman ehtinyt varautua. Toivottavasti kokemus jää viimeiseksi ja seuraavalla kerralla onni on paremmin myöten.

Sera kyseli jo tovi sitten niistä meikäläisen tuubista. Ne on kumpainenkin ollut tukossa ja välillä toinen ollut auki. Kohdunsisäiset kiinnikkeet on siitä harvinaisen ketkuja, että tilanne voi elää koko ajan ja siten myös muuttua aina uudestaan huonompaan suuntaan vaikka parantumistakin olisi tapahtunut. Ensi kuussa menen tähystykseen, siellä taas selviää nykytilanne. Joten luomumahikset on vähän epäselvät kun en tiedä missä mennään mutta tallella ne kuitenkin ovat...

Ovisplussakin tuli muuten just! Aina sitä jaksaa pienistäkin innostua, oli tilanne mikä tahansa. Kai edes se pieninkin mahdollisuus on tärkeä vaikka olisikin kuinka epätodennäköinen ja siitä on kiitollinen. IVF suunnittelukäynnin aikakin tuli, jännittää jo sekin. Samalla tulee kaksi vuotta täyteen tän paikan asiakkuutta, aika se tosiaan rientää. Ja nyt on jostain syystä taas sellainen piikki menossa, että tuntuu että kaikki on mukamas raskaana. Clearblue mainoksetkin piinaavat telkussa joka ikinen päivä. Kesävauvojen piikkihän se taitaa olla. En ole kyllä ikinä kyennyt pääsemään siihen ajatukseen kiinni miksi sillä olisi minkään maailman väliä mihin vuodenaikaan lapsi syntyy... En edes silloin kun ei vielä edes yritetty lasta.

Nyt pitää jo itsekin rientää, joten tälläinen pikainen tähän väliin. Voimia kaikille!
 
Tästä päivästä sen verran, että meillä noi hoidot jatkuu lääkkeeksi tuli clomifen toi taitaa olla yleinen lääke josta aloitetaan? Eli tässä sit jatketaan metut+clomit yhditelmällä. Clomien annostus on ens alkuun se 1tbl kierron 3-7päivinä.
Sit vaan täytyy soittaa tyksiin kun vuoto alkaa niin sit varataan ultra-aika.
Sitä ennen meijän täytyy molempien käydä verikoikeissa, jossa katotaan hiv ja hepatit. Aamulla vakaa näytti kotona 77.7 ja tyksissä 78 tosin mulla oli enemmän vaatteita sielä päällä kuin kotona eli 11kg oon onnistunut saamaan pois helmikuusta. Se oli aika positiivinen käynti, tosin olin vaan sairaanhoitajan luona enkä lääkärin niin ku viimeks.. Kauhea jännitys oli päällä ja helpotti sit vasta kun pääsin sieltä ulos.
 
Hienoa Hannuliini hyvistä uutisista tyksin mäeltä.. Sama annostus sinulla kuin minullakin ja samoilla päivillä vielä.. Aamun testi itsellä oli nega. kuten arvelinkin. ja tänään iltapäivästä ihan inan tuhrun tynkää joka taas toistaseks loppus siihen yhteen kertaan.. maha nippailee ja viiltää välil ja oikeal munasarjois.. ota nyt selkoa tästäkään.. kaupan kautta jo varautusin siteihin katotaan tarvitaanko niit :D

SusannaO mukava kuulla sinunkin kuulumisia. ja on tämä pino aktivoitunut joo :) Ja onnea hirmusti ovis plussasta ja toivottavasti tulis vaikka pieni ihme sielt :)
 
Ohan se kiva saada joskus niitä hyviä uutisia, mä ymmärsin eilen kun siellä tyksissä kävin, et mun painoa vissiin vieläkin tarkkaillaan et sitä seurataan et menis vieläkin alaspäin tästä nykyisestä. Ja kyl mä aijon laittaakin sen vielä enemmänkin alaspäin. Tänään aijon kyllä sen verran nauttia et tein meille vadelma-rahkapiirakan iltapalaks et pienen palan siitä voin syödä.. Pari viikkoa pitäis vielä kestää ennen kuin menkat alkaa ja ennen kuin pystyy edes sinne tyksiin soittamaan ja varamaan ultra-aikaa. Perjantaina ajattelin hakea ne lääkkeet apteekista, ei vissiin oo mitään halpoja lääkkeitä noi clomit. onko ne tyksin ultra-ajat yleensä aamusin vai iltapäivisin?
 
Minullakin ollut ultrat aina aamupäivällä. ja itse en clomien tarkkaa hintaa muista mut ainakin tuon RooRoo1 verran ainakin maksoin ellen hiukan päällekkin.. ? ei muista :D

Täällä varmaa npitänee huomen soittaa tyks verta olen niukasti vuotanut ja pari tuntia oli jäätävät kivut joten en nyt ihan varma oo alkoiko kierto nyt uusiks.. kun siteeseen ei paljon tuu eikä virtsan mukana, on tää auskaa arvuutella
 
täällä nyt sit kp2. tyks soitettu ja seuraavat kaks kiertoo ilman seurantaa ja eikä välist tarvii soittaa sinne ellen ihmeen kaupalla raskaudu ja jatkosta sitten et tammikuussa alkaa pistohoidot ja insi kai mitäköhän nekin kustantaa noin.. koitin kysyä ja sain vaan vastauksen et on ne vähän hintavampia. ja sain selville et se viime kertanen lääkäri josta en yhtään tykkää on se rauni.. :/
 
Clomit haettu apteekista odottamaan, että vuoto alkaa. Vähän on sellainen malttamaton olo tällä hetkellä, kun haluais et alkais jo jotain tapahtumaan ja jotenkin se mitä meillä töissä tapahtuu niin tekis mieli jo jäädä vähän pidemmälle äityislomalle. Mut jostain luin et ovulaatiohäiriöiset on tullut hyvin tuloksin raskaaks ja toivon mukaan ite voi kuulua samaan kategoriaan. Oikeen pelottaa et jos joutuukin jotain rajuumpia hormoneja ottamaan. Mulla kun on tosta pcos johtuvat ylivilkkaat munasarjat et voi tulla jo noillakin paljon folleja näin se hoitaja mulle selitti..
 
Hannuliinille tsemppiä clomien kanssa :) toivottavasti sielt tulee vaan pari hyvän kokost follia jotka myös hedelmöittyy tai no ainakin toinen edes... :D täällä ollaan netti pimennossa oltu kun dna sotki mein asioita ja katkaisi netin.. ja tässä nyt odotellaan et ne avaa sen taas. perkele.. niin haukuin ne pystyyn puhelimes. vika ei ollut ees meissä ja me siit kärsitään. mut netti pimennon ansiosta olemme viettäneet laatuaikaa miehen kans ja ovis lähellä jos vaikka onnais :)
 
Moikkelis! Eka ivf hoito takana eikä edes päästy siirtoon asti ;( nyt olen kovasti koittanut etsiä netistä vastauksia kun lääkäri sanoi et seuraavaksi siirrytään icsi hoitoihin niin kauankohan pitää odotella että uuden hoidon voi aloittaa? Tää on niin raastavaa :( kierrot tuntuu olevan ainakin ihan sekaisin
 
Terve tyksiläiset! Nyt mä oon taas virallisesti tässä porukassa. Mahdollisesti joulukuun vuodosta lähtee meidän neljäs ivf (joka on kolmas julkisella)

Muutama muuttuja tässä on vielä kun kilpirauhaseni on ilmeisesti nyt akuutissa tulehduksessa (mulla on siis ollu yli 10v vajaatoimintaa mutta nyt iski flunssan jälkeen kipu ja arvot on ihan pilvissä) Jos on oikeesti akuutti tulehdus niin varmana venyy keväälle hoito, mutta jos on arvot paremmat nyt niin hoitoon vaan...

Sama pitkä kaava niinkuin aina ja samat lääkkeet kuin ennen. Menopuria maksimeilla... Ehkä tukihoitoja lisää... ehkä pitkää viljelyä jos näyttää siltä... ehkä mennään vaan samalla kaavalla kuin ennenkin.

Iso kasa lähti verikokeita menemään ainakin. En tiiä mitä kaikkee niissä oli mutta jotain kromosomitestejäkin ilmeisimmin... Kattellaan mitä niistä tulee...
 
83yrittäjä Tervetuloa virallisesti mukaan :) ja toivottavasti tämä kerta tuo toivotun tuloksen. :)

Itsellä myös kilpirauhasen vajaatoiminta lääkitys. tk.lääkäri sen minulle määräsi ykien kokeiden perusteella jota tyks vähän ihmetteli, mut kontrolli arvoja ei nyt oteta ens kesällä vasta jollei raskaus ole alkanut sinne mennessä. ja tietenkin jos raskaaks tuun niin sit pitää ottaa kans.

Täällä edelleen ovista metsästetään ja laatuaikaa vietetään. Viimeistä lomapäivää vietetään huominen on jo normi vapaapäivä ja tiistaina sorvin ääreen. ois ollut mukavaa et ovis ois tullut tässä loman aikana mut eihä se tullut..
 
Tätiä edelleen odotetaan kylään, et päästään noi clomit aloittamaan mulla olisi kaapissa vielä yks primo kuuri tekis mieli popsasta se naamaan jollei noi menkat ala kohta. Meistä tulee miehen kanssa kummit yhdelle pienelle tytölle. täytyy mennä joku kerta kattoo jotain hametta tai mekkoja sinne nimijuhliin. Nyt täytyy taas alottaa toi kunnon dietti et sais viel muutaman kilon pois ja löytäis jonkun kivan mekon päälle. Koskas muuten tyksissä alkaa joulutauko?
 
Moikka! Itse olen nyt lähinnä taustaillut kun ei oikein mitään tapahdu :) Nyt menossa ekat menkat km:n jälkeen ja seuraavista pitäis jatkaa siirtoja. Laskeskelin vaan, et seuraava ovis osuis joulunaluspäiville. Eli varmaan tammikuussa vasta päästään taas asiaan. Harmi!
 
Täällä pitkästä aikaa.

Kuka muistaa millainen väli täytyy olla tatuoinnin ja hoitojen välissä? Haluisin jatkaa elämäntarinaani, mutta riittääkö puolenvuoden varoaika?

Ei ole uutisia, yritystätakana 2v 2kk. Olisimme syksyllä voineet aloittaa hoidot mutta hoidatin kilpirauhasenvajaatoiminnan ensin kuntoon. Ajattelimme hakeutua hoitoihin ensi kesänä.
Kevääksi olemme suunnitelleet koiran ostamista, joten voipi olla ettei ihan heti kesällä hoitoihin hakeudutukkaa.
 
Menkat alko viime yönä, huomenna pitääkin sitten soittaa tyksiin ja tiistaina otan ekan clomipillerin. Onko väliä, että ottaako sen aamulla vai illalla? Jotenkin unohdin sen et millaset kivut tulee kun primoilla käynnistelee vuotoa aamulla heäsin siihen kun joku repii kun kohtua irti. katotaa miten saan sen ultran sovitettua työvuorojen kanssa, täytyy heti ma sit soittaa esimiehelle ja koska meen sinne. meil tulee varmaan sit jouluna taukoa clomeista kun eiks tyksi oo sit jouluna kiinni?
 
Yritin tänään soittaa tyksiin, mut ei sieltä ketään vastannut, huomenna uus yritys huomenna alkaa eka clomi-kuuri toivon mukaan ei tulee mitään kauheita sivuoireita. jos en saa tyksistä ketään kiinni niin sit meen yksityiselle vaikka siihen seuranta ultraan. tänään kp 2, et varmaan ens viikko meen jo sinne ultraan kunhan vaan saan ajan sopimaan työvuorojen mukaan.
 
Meillä sitten siirtys hoidon aloitus tammikuulle, koska tyksillä ei ole tällä hetkellä antaa yhtää ultraa aikaa meille säästö syistä, kun on listoja kiinni. Tyksin joulutauko alkaa jo 16.12 ja kestää sinne 6.1 asti. Täytyy sit heti sillo 7.päivä soittaa sinne ettei taas jäädä ilman ultria. Jotenkin taas ne haaveet siitä vauvasta mureni tai ainakin siirtyy taas eteenpäin, oli lähellä ettei itku tullut sen puhelun jälkeen kun sinne tyksiin soitin. Ekan clomin ehdin tänään ottaa et sekin homma jää nyt sitten kesken. Yksityinen sektori kävi kans mielessä, noh sekin idea tuli sitten hylättyä.
 

Yhteistyössä