TYKS hoidot 2013!

mukava kuulla susannao kuulumisia.

ja hiukan omaa: mulla oli sit kp 32 ovis suunnilleen eilen tuli vahvat viivat ovistikkuun ja siis molemmat viivat oli yhtä tummat. tänään oli jo haaleampi paljon ja tiedän olevan ohi koska limat loppus jo ja nyt rinnat on kipeät kai.. vai oonko ihan hakoteilla taas :D miten tuo vaikuttaa os näillä kp ovis on
 
Heippa kaikille! :)

Liityn nyt tänne teidän seuraan. Aikaisemmin olen ollut tuolla clomifen -keskustelussa. Taustaa: Olen 26v. ja mieheni 28v. Lapsi on ollut toiveissa heinäkuusta 2010. Kuukautiset ovat olleet hyvin epäsäännölliset. Niitä tasoittamaan aloitettiin 08/11 Terolutit ja 11/11 Clomifen. Kolmannesta pelkästä Clomifen -kuurista alkoi raskaus, joka sitten viikolla 6 todettiin kohdunulkoiseksi. Laparoskopiassa poistettiin sitten raskausmateriaali ja oik. munajohdin jouduttiin myös poistamaan. Tämän jälkeen jatkoin vielä Terolutia ja Clomifenia 4 kuuria. Raskautta ei ruvennu uudestaan kuulumaan ja sain lähetteen Tyksiin.

Tyksiin päästiin nyt elokuussa (ei tarvinnut aikaa kovin kauan odottaa). Lapsettomuuden syyksi todettiin nyt ovulaatiohäiriö. Minulle kirjoitettiin munasarjoja stimuloivaksi lääkkeeksi Letrozol, joita aloitin syömään maanantaina. Ensi viikolla olisi sitten follikkeliultra...
 
susannao, on kyl todella tervettä irtautua välillä. Hyvää stressitöntä loppulomaa! :)

sansu86, aika mielenkiintoinen tuo sun kierto kyllä on! Ihan mielenkiinnolla odotan et mitä ne Tyksissä sanoo tosta.

Tervetuloa Marsiina! :)

Omaa napaa: Ovistestit tänään aloitettu, huomenna siis kontrolliultra. Perjantaina pitäis ovisplussan tulla (mulla on hyvin säännöllinen kierto, 25 päivää). Sit olis siirto ilmeisesti maanantaina tai tiistaina (??), jos kaikki menee siis suunnitelmien mukaan :D
 
Tervetuloa kaikille uusille tähän ryhmään, mulla olis enää 2.2kg matkaa siihen rajaan pikku hiljaa menee edelleen alaspäin. Itel on ollut vähän kiireitä tässä et ei oo paljoa ehtinyt ja jaksanut tänne kirjotella et tuun joku kerta vähän paremmalla ajalla sitten enempi kirjoittelemaan.
 
Moikka kaikille! :wave:

Ja tervetuloa Marsiina! :) Tosi ikävää, et sinäkin oot joutunu kokemaan kohdunulkoisen raskauden, ihan niinkuin lapsettomuudessa ei olisi muutenkin jo tarpeeksi... : / Kovasti tsemppiä hoitoihin!

Kiva kuulla SusannaO:sta, mä aloinki jo huolestua... :) Harmi ettei luomuna oo kesän aikana tärpänny, aina sitä vaan toivoo ja toivoo sitä luomuihmettä... Melkee välillä minäkin, jolle se ei oo enää ees teoriassa mahdollista :D Mut onneks meillä on toi lääketiede apuna ;) Hirveesti tsemppiä myös sulle! Ja tauko välillä näistä palstahommista tekee varmasti tosi hyvää... Mut nyt alat kyllä tulla kertomaan kuulumisia vähän useammin! ;)

Sansu: Juuh, mielenkiintoinen kierto sulla... Kiertohan usein saattaa venyä pitkäksi, jos ovista ei tapahdu, mut jos ne testit nyt kuitenki plussaa näyttänyt on... No, kai se nyt on varmuuden vuoks ainaki hyödynnetty se ovisplussa?? :D Mä kans haluaisin kuulla, mitä ne tyksissä sanoo tosta. Koska sulla se käynti onkaan, vai pitikö sun soittaa, ku paino on pudonnu tarpeeksi?

Nirppanen: Huiiiih, jännäääää!!! :heart: Tuu sitte heti huomenna kertoo, bongasitko oviksen! Siirto on sit varmaa tiistaina, jos ne sulattaa maanantaina... 2 päiväisiä alkioita sulla on? Onpa sulla lyhyt kierto. Kätevää, ei tartte ootella menkkoja niin hiton kauan ;) Siis JOS ne ees alkas, mut sovitaan ettei ala, eiks vaa?

Mä niin pidän täällä teille kaikille peukkuja ja jännitän teijän puolesta!! Tsemppihaleja kaikille!! :hug:
 
No niin, aika mielenkiintoiset kaks päivää takana! Eilen kävin siellä kontrolliultrassa, missä katsottiin vähän follikkelin kokoa ja kohdun limakalvoa. Oli eri lääkäri, joka oli sitä mieltä että mun kohdun limakalvo on kiertoon nähden liian ohut. Mullehan on siis tehty kaavinta synnytyksen jälkeen kun pala istukkaa jäi kohtuun. Tää lääkäri mietti että se kaavinta olis saattanu aiheuttaa tän ongelman. Halus sit tehdä vielä jonkun ihme hydroultran ja 3D-ultran, et näkee onko mulla esim. kiinnikkeitä kohdussa tästä kaavinnasta. Sanoi vielä, ettei tähän kiertoon kannata siirtoa tehdä ja puhu jopa limakalvoa paksuntavan lääkityksen alottamisesta. Noh, kävin sit tänään noissa ultrissa (itkettyäni ensin koko eilisen päivän ja surtuani tilannetta). Tänään oli omalääkäri paikalla ja teki nuo ultrat. Mitään vikaa ei sitten ollutkaan! Limakalvo oli hyvän paksuinen ja siirto suunnitteilla ens viikolla :) Olin hieman hämmästyny tästä käänteestä! Noh, ovista en ole vielä bongannu, mut follikkeli ol tänään 19mm ja luultavasti siis viikonlopun aikana irtoaa :) En osaa yhtään sanoa kuinka vanhoja meidän alkiot mahtaa olla, mut ilmeisesti ma tai ti olis siirtopäivä jos ovis viikonloppuna tulee :) HUOH, mikä sepustus :D
 
tsemppiä nirppaselle siirtoon...

Kaks vuotis häämatkalta palattu levänneenä. clomit haettu apteekista valmiiksi jo odottamaan toivottavasti niit tarvitaan kans. ovis oli silloin kp 32 ja nyt on kp 38 menkkoi ei viel oo tullut. nännit on kipeät pelkästään. limat loppus kp 33 eikä oo alkanut uusik. muutaman kerran hiukan limaa ollut mut hyvin vähäinen määrä. ei auta kuin odottaa..


menkoista laskettuna la ois 24.4.14 vko 4+3

oviksesta 5.5.14 vko 2+6

odotetaan odotetaan odotetaan
 
Viimeksi muokattu:
Koskas aattelit sansu tehä raskaustestin? Mä olin torstaina kampaajalla ja nyt on uus tukka ja väri kans. Mul on melkee koko ikäni ollut pitkä tukka, nyt sitten leikkautin lyheeksi. Mun suurin ajatus on se et niinä aamuina kun meen myöhemmin töihin niin sillo vois käydä tekemäs jonkun pienen juoksulenkin niin saa aamun erillä lailla käyntiin.
 
sansu86, voimia odotteluun... Toivotaan kovasti, ettei tarvitsisi sitä negaa enää nähdä!

Marsiina, tervetuloa mukaan ja onnea hoitoihin! Olen myös kokenut kohdunulkoisen raskauden laparoskopioineen, joten tiedän miten ikävä juttu se on. Jääköön se sinullakin viimeiseksi.

Nirppanen, toivottavasti siirto on mennyt hyvin! Ja helpotuksen huokaus, ettei vahinkoa kohdustasi löytynyt. Se olisikin voinut olla pahimmillaan tosi huono juttu ja tiedän mistä puhun sillä itsellänihän ei käynyt yhtä hyvä nakki ja sain synnytyksen jälkeisten kaavintojen seurauksena aimo annoksen kiinnikkeitä kohtuun ja se on rehellisesti sanottuna ollut ja on edelleen aivan kamalaa... Onneksi vältit saman kohtalon! Pidän täällä peukkuja ja tsemppiä piinaviikoille!

Sera2010, kiitos tsempeistä :) Kiva, että kaipailit ;) Juu eiköhän tässä polirumban taas alettua ala sormet syyhyämään tännekin kirjoittelemaan, joten kuulumisia varmasti tulee. Onhan se luomuihmeen toivominen ihan yhtä tyhjän kanssa mutta eipä se sydän osaa olla toivomattakaan... Sinäänsä hyvä merkki, että vielä sitäkin löytyy. Kiva kun kirjoittelet vielä tänne, voihan hyvin siellä :)

hannuliini, kiva kuulla, ettei raja ole enää kaukana. Tsempit!
 
Viimeksi muokattu:
Toivon mukaan Sansu sulla olis menkat alkamassa, jotta pääset clomeja popsimaan ja mahdollista plussaa raskauden suhteen. Mä olin tänä aamuna uimassa ennen kuin töihin menin ja huome aamulla ajattelin taas mennä puoleks tunniks uimaan. Mä olin oikeen yllättynyt et kuinka kivaa se on kun ui omaan tahtiin siellä. Ja olin todella yllättynyt et kuinka paljon porukkaa siel oli jo kuuden jälkeen uimassa. Mut en mä aijo juoksemista hylätä et teen molempia vuorotellen.
 
ei mennkkoja vielä. menkkajomotukset loppus eilen tänään puolit päivii olotila kuin joku tuikkais puukolla vasempaan munasarjaan. kiva koittaa töis siivota sit. ja laatikoi raahattu tänään töis ja nosteltu mummoi ylös eikä menkat alkanut edes rehkiisest.. odotetaan edelleen

muoks muoks... häivähdys metallin maku suus kävi kylässä kans
 
Viimeksi muokattu:
kaks tippaa verta tullut. eli kai täti koht kurvaa kylään. en viel tyks soittanut kun varsinaisesti ei oo alkanut joten toivotaan ettei maanantai oo liian myöhään jos hanat aukee viikonloppuna kunnolla. huoh. vai voiko tyks soittaa viikonloppuna eikai sentään ?
 
toivotan.. maanantaina tietää sitten :/ toivotaan että ovat armeliaita ja heille kelpaa kp5


nirppasen kuulumia minäkin odotan

ja hannuliinin esimerkistä meinaan iltavuoroihin mennessä käydä uimassa jahka vuoto on ohi.. meinasin huomenna vitutuksis kävellä töihin
 
sera : Tälläisen tekstin löysin pakkausselosteesta clomifen 50mg
Miten clomifen-tabletteja käytetään?
naiset:50mg (1tabletti) 100 mg (2 tablettia) päivässä suun kautta 5 vuorokauden ajan kuukautiskierron 5.-9. päivänä tai 3.-7. päivänä lääkärin ohjeen mukaan.
 
ja työmatkaa on noin 5 km jos en oikase jos oikkasen niin siten noin 3 km. mut tänään en ehtinyt kävelemään töihin joten menen juoksemaan tunniksi sählypallon perään. tai ainakin kokeilemaan juoksemista :D
 
tyks soittivat kun jätin soitto pyynnön. vuoto kun minulla alkoi kuuden jälkeen illalla perjantaina ne ei niit kaht tippaa laskenut niin la oli sit hein mukaan kp1 hoidois kulema lasketaan niin. joten käskivät aloittaa clomit tänään ja 5.9 ultra ja paino kontroli samassa sitten.

Eilen kävelin töihin ja kotiin ja pidemmän kaavan kaut viel. eli 10km noin. tänään olen kans kävellyt ainakin noin 15 km kans noin... jeessss

Nirppasen kuulumisia odotellaan edelleen? Mites hannuliinil sujuu ?
 
Hienoa ssansu et lauantai oli vasta kp 1. Multa puuttuu pari kiloa siihen rajaa. Mut kyl se aika lähellä tällä hetkellä ja kyl mä teen kovasti töitä et päästään hoidossa eteenpäin. Tänään aamulla olin puolisen tuntia uimassa ja viel joutusin kauemmaks töihin niin päätin mennä pyörällä joten kilsoja tuli kaikkines joku 15km, kaipa nyt voi olla vaa illan hyvällä omalla tunnolla. Mä oon nyt löytnäyt uutena aamu ja iltapalaks syötäväksi maustamaton jugurttia ja paljon marjoja joukkoon tulee hyvää ja on kevyttä kun ei laita sokeria joukkoon.
 
Moikka tyypit!
Liityn yritteliääseen joukkoonne. Kerronkin siis hiukan tilanteestani: Sekä minä että aviomieheni olemme 26-vuotiaita ja yritystä takana on 2 vuotta. Tutkimuksia tehtiin yksityisellä puolella vuonna 2012, saimme sieltä lähetteen TYKSiin. Marraskuussa olimme siis ensimmäistä kertaa TYKS:ssä ja siellä todettiin, että minulla on MFO-tyyppiset munasarjat. Miehessä ei ole mitään vikaa. Meitä kehotettiin laihduttamaan hieman, minun kohdallani kyse on 4-6:sta kilosta. Tämän jälkeen aloitettaisiin ovulaatioinduktio. Jäimme kuitenkin tavallaan tuleen makaamaan tuon ensikäynnin jälkeen.. Emme tienneet, mitä ensikäynniltä odottaa ja mitä meidän kohdalla olisi tarkoitus toimia. Kaikki tuli jotenkin puskista, varsinkin tämä MFO-asia. En oikeastaan vieläkään ihan ymmärrä, mitä se edes tarkoittaa. Aiemmissa ultraäänissä minulle sanottiin, että munasarjoissani ei ole mitään vikaa. Tässä kohtaa siis vasta tajusin, että vika on minussa. ARHG! Olin tänä keväänä surkeana tämän lapsettomuuden takia ja päätimme siksi siirtää hoitoja siiheksi, että voin paremmin.
Nyt olemme siinä vaiheessa, että aiomme keskittyä painonpudottamiseen ja kahden kuukauden päästä (heti lomareissu jälkeen) olisi tarkoitus soitella TYKSiin.
Seurailen siiheksi, miten teidän hoidot sujuu. Tsemppiä kaikille!
 
Huh, on niin kiirettä pitäny viime päivät etten oo ehtiny oikein täälläkään käymään :)

21. päivä (eli viime keskiviikkona) siirrettiin 5-soluinen alkio. Eli nyt sit vaan piinaillaan 3.9. asti, jolloin veritesti :) Toisaalta hyvä et on ollu kiirettä niin ei oo ehtiny liikaa miettimään asiaa :D Mut silti, kyllä aika vaan kuitenkin menee niiiiiiiin hitaasti! :) Vain yksi alkio menetettiin sulatuksessa, eli kuusi jäi vielä pakkaseen odottelemaan. Sillai voin siis olla rauhallisin mielin, ettei varsinaisia suorituspaineita ole :)

SusannaO, todella ikävä kuulla että sulle kävi niin ikävästi :( Kun mä kuulin et kaavinta joudutaan tekemään, pelkäsin todella paljon että siitä seuraa jotain ikävää. Se tunne tuon ultran jälkeen oli aivan kamala, en voinu muuta kun itkeä. Luojalle kiitos se oli väärä hälytys.

Hienoa sansu et homma etenee! Vaikka se menkkojen alkaminen oli varmasti pettymys, hyvä et näin nopeesti sit jotain tapahtuu :)

Tervetuloa MollyBrown :) Varmasti aivan oikea ratkaisu hieman kerätä henkisiä voimia tulevaa varten! Kun saa asiat päässä selviks, jaksaa kroppakin taistella paremmin :)
 

Yhteistyössä