työkkäri asiaa, työnhaku katkeaa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
elikkä mulla on työnhaku voimassa tähän päivään asti enkä pääse käymään työkkärissä kun vasta huomenna. tuleeko tälläisestä karenssi jos kuitenkin huomenna laitetaan taas työnhaku voimaan? kellään kokemuksia?
 
Jos työnhaku pitää uusia viimeistään 2.8. se tarkoittaa todella, että viimeistään 2.8. pitää käydä työkkärissä. Työnhaun uusimista ei pidä koskaan jättää viimeiselle päivälle koska mitä vaan voi käydä... sinuna soittaisin sinne. itse olisin saanut vastaavassa tilanteessa karenssia, mutta järjestin itseni paikalle perumalla toisen tärkeän menon. tiedän siis mistä puhun ja opin tämän kantapään kautta.
 
Hyvällä syyllä saat lykättyä sitä puhelimessa eli joko olet itse sairas tai lapsi on sairas tms. Muuten sun pitää vaan järkätä ittes sinne käymään.

Mä en ymmärrä ollenkaan tollaisia, jotka eivät osaa suunnitella käymisiään etukäteen, varsinkin kun työttömällä ei juurikaan pitäisi olla muuta ohjelmaa kuin hakea töitä eli ajallisesti pitäisi olla mahdollista käydä ilmottautumassa paikan päällä.
 
  • Tykkää
Reactions: mä-78
"akka"
Se katkeaa jos ei mene sinä päivänä viimeistään kun lapussa lukee.Eikä auta se että on vaikka influenssa ja 40 päälle kuume.Mulla meni kahden viikon liitonrahat kun en kipeänä päässyt työkkäriin ja soitin että olen niin kipeä etten kykene tulemaan.Ei auttanu.Niimpä mä nykyään menenkin aina ennen mahdollista viimeistä päivää.
 
Aih, mä sain siirrettyä lapsen sairauden perusteella seuraavaan aamuun, et saan hommattua lapselle kotiin hoitajan. Ehkä mun puheluun vastasi ymmärtäväinen virkailija : Tuosta tapauksesta on kyllä nyt jo pari vuotta aikaa.
 
"vieras"
Olen siirtänyt päivämäärää useasti ja aina onnistunut. Viimeksi siirsin syystä, että seuraavalla viikolla pääsin naapurin kyydillä kaupunkiin ja säästin bussirahat. Sen ne ainakin ymmärtää.
 

Yhteistyössä