Työkkärin täti ehdotti mulle

  • Viestiketjun aloittaja JadeSoturi
  • Ensimmäinen viesti
JadeSoturi
alan vaihtoa :eek: Kävin siis joku aika ilmottautuun työkkäriin työnhakijaksi ja tänänä oli sit semmonen henk.kohtainen tapaaminen missä tehtiin työnhakusuunnitelma. Täti ehdotti mulle alan vaihtoa ja ties mitä kursseja esitteli. Kun oon kuulemma sen verran pitkään ollu pois työelämästä. Oon ollut kotona vuoden 2004 alusta, silloinen työsopimus loppui siihen kun äippäloma alkoi. Sitten heti kysyi että jokos on hoitopaikka lapsille (3v 3kk ja 1v 5kk) katottuna? Mä olin ihan ihmeissäni, en kai mä niitä lapsia hoitoon vie ennenkun niitä töitä saan? Ja miks ihmeessä mun pitäis lähteä johonkin alalle mikä mua ei kiinnosta?(ehdotti mm. metallia tai lähihoitajaa) Oon kuitenkin yo-merkonomi ja lisäks suorittanu sihteerin at:n.Nyt mun pitäis johki ihme kursseille hakea vaikka oon vasta pari viikkoa ollu työttömänä...
 
Juu no..työkkärin tädins anat voi jättää omaan arvoonsa. Minä ainakin huomasin voivani paremmin kun niin tein :D Aikanaan mullekin täti ehdotti mielestään minulle sopivia aloja,jotka ei minulle olleet todellakaan niitä mieleisiä.Sitä paitsi, 3v pois työelämästä ei ole paljon!
 
Ohoh! :eek: :LOL: Vaikka en mä tietysti tiedä onko sun alalla yhtään töitä tarjolla.

Mua suoraan sanottuna ärsyttää koko työkkäri. Viimeksi sanoin olevani valmis tekemään melkein mitä töitä vaan, mutta kuulemma EI NIIN VOI SANOA! Sit sanoi suoraan ettei he voi edes ilmoittaa mistään paikoista suoraan. Itse täytyy työnsä etsiä. Mitä virkaa tollasella puljulla sitten on? En edes rahaa saanut kun ukko tienaa liikaa ja mulla ei työkokemusta ole.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:12 TuhmaHauva kirjoitti:
No jopas on teillä päin tahti! Meikä ehti olemaan noin 3 kk työkkärin asiakkaana eikä kyllä mitään yhteydenottoa ollu eikä haastatteluja eikä mitään...

Minä olin aikoinaan myös työkkärin listoilla reilu 2 kk. Minulla oli kokoajan voimassa oleva työsopimus, mutta oli uudelleenkoulutauttunut terveydellisistä syistä. Minusta riippumattomista syistä (työnantajan ja liiton) uudelleensijoitusneuvottelut venahtivat hiukan ja tuo aika meni siihen kun neuvottelut saatiin käytyä ja sijoitus käynnistymään. Työkkäriin piti ilmoittautua, että saisin päivärahaa siltä ajalta. Kyllä minulle ehti täti ehdottelemaan vaikka mitä, mm että lähtisin harjoittelijaksi naapuripitäjän tk:n vuodeosastolle. Tekemään siis harjoittelijana työtä johon olin juuri valmistunut (ja pätevä). Jotain kurssiakin tyrkytti ja vaikka mitä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:10 Nahkavekkari kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun ne jokaiselle ehdottaa, et lue lähihoitajaksi :kieh: . Kaikista ei ole hoitajíksi!
Ei ne sitä siksi ehdota, vaan siksi, että kaikki jotka on läpäissyt peruskoulun, pystyy myös opiskelemaan lähihoitajiksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:56 Tianna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:10 Nahkavekkari kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun ne jokaiselle ehdottaa, et lue lähihoitajaksi :kieh: . Kaikista ei ole hoitajíksi!
Ei ne sitä siksi ehdota, vaan siksi, että kaikki jotka on läpäissyt peruskoulun, pystyy myös opiskelemaan lähihoitajiksi.
:eek: Ja pyh! Väitätkö, että kaikki tosiaan vitosen oppilaatkin kykenisivät lukemaan itsensä lähihoitajiksi? Pas.kat! Ja toinen este olisi sitten se pääsykoe ja psykologin haastattelu. Ei niitä kaikki läpäise.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 18:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:56 Tianna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:10 Nahkavekkari kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun ne jokaiselle ehdottaa, et lue lähihoitajaksi :kieh: . Kaikista ei ole hoitajíksi!
Ei ne sitä siksi ehdota, vaan siksi, että kaikki jotka on läpäissyt peruskoulun, pystyy myös opiskelemaan lähihoitajiksi.
:eek: Ja pyh! Väitätkö, että kaikki tosiaan vitosen oppilaatkin kykenisivät lukemaan itsensä lähihoitajiksi? Pas.kat! Ja toinen este olisi sitten se pääsykoe ja psykologin haastattelu. Ei niitä kaikki läpäise.
No en sanonutkaan että kaikki läpäisee, jotkuthan menee sinne koska nykysysteemissä on pakko hakea, että saa rahaa. Vaan sanoin että kaikki pystyisi siihen. Järkyttävää on ollut katsoa joidenkin vanhojen tuttujen opiskelua siellä. Tasan vitosia kerätty peruskoulussa, ja sitten on menty lähihoitajaksi opiskelemaan. Toivon hartaasti, että en koskaan joudu potilaaksi. Ja tiedän kyllä oikein hyvin, että varmasti on asiantuntevia ja taitavia ja kyvykkäitäkin lähihoitajia. Eikä siinä ammatissa mitään vikaa ole, minusta vaan saisi olla testit vielä tiukemmat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:16 vieras kirjoitti:
Ohoh! :eek: :LOL: Vaikka en mä tietysti tiedä onko sun alalla yhtään töitä tarjolla.

Mua suoraan sanottuna ärsyttää koko työkkäri. Viimeksi sanoin olevani valmis tekemään melkein mitä töitä vaan, mutta kuulemma EI NIIN VOI SANOA! Sit sanoi suoraan ettei he voi edes ilmoittaa mistään paikoista suoraan. Itse täytyy työnsä etsiä. Mitä virkaa tollasella puljulla sitten on? En edes rahaa saanut kun ukko tienaa liikaa ja mulla ei työkokemusta ole.
Tottakai työ pitää etsiä itse! Ei työkkäri ala sinulle ilmoittamaan jokaisesta mahdollisesta työpaikasta sitä mukaa kun niitä avautuu. Jos niistä ilmoiteltaisiin suoraan jokaiselle työttömälle, koko työaika menisi siihen. Työkkäri ylläpitää listaa avoimista paikoista, jotta työttömät voivat niitä käydä sieltä kysymässä. Läheskään kaikki yritykset eivät ilmoita avoimia työpaikkoja työkkärin hakuun, joten ei sieltä aina sitä työtä löydykään.
 
harmaa vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 18:08 vieras kirjoitti:
:eek: Ja pyh! Väitätkö, että kaikki tosiaan vitosen oppilaatkin kykenisivät lukemaan itsensä lähihoitajiksi? Pas.kat! Ja toinen este olisi sitten se pääsykoe ja psykologin haastattelu. Ei niitä kaikki läpäise.
No täällä työvoimapoliittisessa koulutuksessa lähäriksi opiskelevilla ei ollu mitään pääsykokeitä tai haastatteluita.
Nytkin siellä aloitti yks tuttu mielenterveys-ja alkoholiongelmista kärsivä ihminen :wave:
-että hyvässä jamassa on kohta meidän vanhusten hoito :whistle:
 
Mulla on ihan hyviä kokemuksia alan vaihdosta työkkärin kautta. Mutta oma-aloitteisuutta se vaatii sekin. Olin tosin työttömänä ensin muistaakseni 1½ v ja hain kymmeniä työpaikkoja ennenkuin lähdin koulutukseen. Täti työkkärissä sanoi suoraan, etten tule saamaan töitä ilman koulutusta... en oikein uskonut ja kokeilla piti. Nyt olen töissä - en koulutustani vastaavassa työssä, mutta koulutuksen aikaiseen harjoittelupaikkaan työllistyin =)
 

Yhteistyössä