työpaikkakiusaaminen / sairasloma

Mulla oli aikoinaan henkistä työpaikka kiusaamista, jonka seurauksena sain paniikkikohtauksia ja kärsin unettomuudesta. Menin lääkäriin ja sain paniikkilääkityksen ja sairaslomaa. 6vkoa meni ennen kuin kykenin menemään töihin. Pikkuhiljaa rupesin vähentää lääkitystä ja lopulta pystyin lopettaa ne kokonaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Vaihda työpaikkaa, tokko siihen kiusaamiseen saikku auttaa :hug:
ei millään viittis.. on muuten hyvä paikka.. odottelen nyt uusia tuulia kun vaihtuu päällikkö, jos ne vaikka hyökkäis välillä sen kimppuun... :/ ja nyt jos oisin pois niin saisivat "vanhukset" siellä sit ihmetellä joittenkin extrojen kans... ja asiaa ei tietenkään yhtään helpota se että luottamusmies on yks näistä kiusaajista.. samoin työsuojeluvaltuutettu.. päälliköille oon puhunu ja on ottanu näitä puhutteluihin, mut ei oo auttanu.. just oli kauheet rutinat mun talvilomasta.. plaah.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa työpaikkalääkärille käydä juttelemassa, aika pahan kuuloinen ongelma.
joo niin tarvis.. täytyy varata aika sinne ja koittaa päästä ilman lapsia.. meillä on ennenkin ollu pieniä ongelmia työpaikan ilmapiirissä ja sitä on kartotettu useempaan otteeseen, nyt vaan on alkanu räjähtään tilanne käsiin.. :|
 
Mites se työsuojeluvaltuutettu? Sehän on ihan erikseen ainakin meillä, siis hän on kaupungin työntekijänä, mutta vain ja ainoastaan työsuojeluvaltuutettu.

Muoks. kirjoititkin jo hänenkin kuuluvan niihin. Sitten täytyy ottaa hänen esimieheensä yhteyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Mites se työsuojeluvaltuutettu? Sehän on ihan erikseen ainakin meillä, siis hän on kaupungin työntekijänä, mutta vain ja ainoastaan työsuojeluvaltuuttu.
kai meilläkin on erikseen vielä joku, mut talossa on oma kans joka siis yks näistä rutisijoista.. luulen et ketjulla on vielä joku isompi myös.. kun ei vaan jaksais millään ees vääntäytyä sinne töihin kattoon sen tietoja... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Mites se työsuojeluvaltuutettu? Sehän on ihan erikseen ainakin meillä, siis hän on kaupungin työntekijänä, mutta vain ja ainoastaan työsuojeluvaltuuttu.
kai meilläkin on erikseen vielä joku, mut talossa on oma kans joka siis yks näistä rutisijoista.. luulen et ketjulla on vielä joku isompi myös.. kun ei vaan jaksais millään ees vääntäytyä sinne töihin kattoon sen tietoja... :ashamed:
Joo, älä ihmeessä ota yhteyttä siihen teidän talon omaan vaan johonkin ylempään tai yleiseen työsuojeluvaltuutettuun. Saisitko jotenkin sitä puhelimitse selvitettyä? Ettei tarttis töihin mennä..
 
Heka
Kannattaa varautua siihen, että työpaikkakiusaamisen selvittelyyn työpaikalla menee usein pitkiäkin aikoja.
Ensisijaisesti pitää ajatella omaa terveyttään ja lähteä sairaasta työpaikasta, jos vain mahdollista.
Työpaikkakiusaaminen on koko työyhteisön ongelma, ei vain kiusaajan ja kiusatun.

Tietoa ja tukea työpaikkakiusaamiseen saa täältä:
http://www.tyopaikkakiusatut.net/

Kannattaa aloittaa lukeminen Mistä apua ongelmaan? osiosta.
 

Yhteistyössä