tytöllä kipua ja kutinaa etupyllyssä pissatessa ja muutenki. mistähän vois johtua?

  • Viestiketjun aloittaja tytön äippä
  • Ensimmäinen viesti
onpas vouhkaamista
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
no vittu sun 4vee on näköjään yhtä vajaa kun äitinsä, jos ei jo kysele että mistä vauvat tulevat.

ehkä hän ei kehtaa, kun vaistoaa äitinsä ahdistuksen sukuelimistään...

pylly/perse/peppu tuottaa paskaa.

pimppi/pimpsa/pimppa sisältää kaksi reikää. toisesta tulee vauvoja, toisesta pissaa.

pimpistä ei tule paskaa, joten sitä ei voi kutsua pyllyksi. vai kutsutko myös korvaa silmäksi? dorka akka...

:D
Sinun lapsistasi tulee ihania ...... sun lapset oppii tietämään että niillä on vittu. Se vasta onkin hirveää, kun oma ihana osa on maailman karsein sana.

Meillä ei koskaan ole ahdistuttu ihmiseen luonnollisesti kuuluvista osista, mutta tietty puusilmäisyys ahdistaa minua. Se, että ei ymmärretä, että voi olla ihan normaalia elää ilman pimppi -sanaa. Jos peräreikä ei ole perheessä pylly, etupylly -sanan käyttö ei ole ollenkaan halveksittavaa naisen sukukalleuksista. Eipä meillä sitäkään ole käytetty, mutta ihan sama :D



 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tytöllä ollut samaa jo vähän aikaa, joinain päivinä mainitsee siitä ja sitten taas päiviä menee ettei sano mitään.

Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että tyttö ilmeisesti koskettelee itseään joko nukkumaan mentyä sängyssään tai sitten unissaan. Huomasin nimittäin, että ongelma pahentuu aina, kun kynnet pääsee vähänkin pidemmiksi eli aika selvästi viittaa tuohon mitä arvailin. Mitään kuumeiluja ei ole ollut, pissaa tulee hyvin eikä mitään muita oireita. Juottanut olen paljon ja jutellut noista, tuntuisi nyt vähän rauhoittuneen.

Saanut vähän miettiä miten tämänkin asian nyt pukee sanoiksi tekemättä siitä pahaa-pahaa tuomittavaa juttua, mutta niin että tyttö ymmärtää mikä on ongelma.
Olikohan kellään kokemuksia tästä ketjun itse aiheesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja onpas vouhkaamista:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
no vittu sun 4vee on näköjään yhtä vajaa kun äitinsä, jos ei jo kysele että mistä vauvat tulevat.

ehkä hän ei kehtaa, kun vaistoaa äitinsä ahdistuksen sukuelimistään...

pylly/perse/peppu tuottaa paskaa.

pimppi/pimpsa/pimppa sisältää kaksi reikää. toisesta tulee vauvoja, toisesta pissaa.

pimpistä ei tule paskaa, joten sitä ei voi kutsua pyllyksi. vai kutsutko myös korvaa silmäksi? dorka akka...

:D
Sinun lapsistasi tulee ihania ...... sun lapset oppii tietämään että niillä on vittu. Se vasta onkin hirveää, kun oma ihana osa on maailman karsein sana.

Meillä ei koskaan ole ahdistuttu ihmiseen luonnollisesti kuuluvista osista, mutta tietty puusilmäisyys ahdistaa minua. Se, että ei ymmärretä, että voi olla ihan normaalia elää ilman pimppi -sanaa. Jos peräreikä ei ole perheessä pylly, etupylly -sanan käyttö ei ole ollenkaan halveksittavaa naisen sukukalleuksista. Eipä meillä sitäkään ole käytetty, mutta ihan sama :D
taas esimerkki ääliöstä, joka ei edes yritä ymmärtää lukemaansa tekstiä, vaan jauhaa paskaa epäolennaisuuksista. niin mikä sun äo olikaan? ei viitti edes vastata, kun ei kerran harmaa vieras kykene argumentoimaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tytöllä ollut samaa jo vähän aikaa, joinain päivinä mainitsee siitä ja sitten taas päiviä menee ettei sano mitään.

Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että tyttö ilmeisesti koskettelee itseään joko nukkumaan mentyä sängyssään tai sitten unissaan. Huomasin nimittäin, että ongelma pahentuu aina, kun kynnet pääsee vähänkin pidemmiksi eli aika selvästi viittaa tuohon mitä arvailin. Mitään kuumeiluja ei ole ollut, pissaa tulee hyvin eikä mitään muita oireita. Juottanut olen paljon ja jutellut noista, tuntuisi nyt vähän rauhoittuneen.

Saanut vähän miettiä miten tämänkin asian nyt pukee sanoiksi tekemättä siitä pahaa-pahaa tuomittavaa juttua, mutta niin että tyttö ymmärtää mikä on ongelma.
Olikohan kellään kokemuksia tästä ketjun itse aiheesta?
no leikkaa ne tytön kynnet. ei se itekkään siihen pysty, ja oikeushan hänellä on kosketella itseään mihin haluaa. vanhemman tehtävä on tehdä siitä turvallista, ettei tule tulehduksia yms.
 
etuminä
Alkuperäinen kirjoittaja tytön äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Toivottavasti et ihan kaikkia estojasi saa siirrettyä teidän tyttärelle.
eipä oo estoja.
Jos ei oo estoja niin puhutko sitten esim. vatsasta etuselkänä tai kasvoista etutakaraivona????

Meillä ainakin lapselle opetetaan oman kehon tuntemista ihan oikeilla nimillä pimppi, pylly, selkä, posket, kasvot, pää, jalat, vatsa, napa....
eikä etupylly, takapylly, takaselkä, etutakaraivon pyöreät osat, etutakaraivo, ylemmätjalat(pää) ....

Joo oon väsyny, mutta en ymmärrä tollaista kääntämistä kun ei sitä väännetä muistakaan kehon osista niin miks sitten pimpistä, mitä kauheaa siinä on sanana????
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tytöllä ollut samaa jo vähän aikaa, joinain päivinä mainitsee siitä ja sitten taas päiviä menee ettei sano mitään.

Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että tyttö ilmeisesti koskettelee itseään joko nukkumaan mentyä sängyssään tai sitten unissaan. Huomasin nimittäin, että ongelma pahentuu aina, kun kynnet pääsee vähänkin pidemmiksi eli aika selvästi viittaa tuohon mitä arvailin. Mitään kuumeiluja ei ole ollut, pissaa tulee hyvin eikä mitään muita oireita. Juottanut olen paljon ja jutellut noista, tuntuisi nyt vähän rauhoittuneen.

Saanut vähän miettiä miten tämänkin asian nyt pukee sanoiksi tekemättä siitä pahaa-pahaa tuomittavaa juttua, mutta niin että tyttö ymmärtää mikä on ongelma.
Olikohan kellään kokemuksia tästä ketjun itse aiheesta?
no leikkaa ne tytön kynnet. ei se itekkään siihen pysty, ja oikeushan hänellä on kosketella itseään mihin haluaa. vanhemman tehtävä on tehdä siitä turvallista, ettei tule tulehduksia yms.
Lähinnä mietin sitä että onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa tms., miten on asia otettu puheeksi ja muuta. Mutta tähän saanee asiallisempia vastauksia aamupäivän puolella (?) eli tulen sanomaan up silloin. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pimppi:
Missä se keskipylly on? Onko pojilla takapylly? Mitä kettua? Meillä sanotaan smurffeja strumffeiksi, mutta kyllä reipas PIMPPI vaan on silti tytöllä. Ja hieno onkin! Äiteellä on yhtä hieno ja me käydäänkin PISSALLA usein yhdessä, 2v. potalla ja äiti pytyllä. Joskus automatkoilla ollaan PISSITTY PIMPEISTÄMME ihan P- paikoillekin. Ja kivaa ollut!
Ei kun pojilla on se alanenä.

Kyllä pääsee niin paljon helpommalla kun pienestä lapsille puhuu pippeleistä ja pimpeistä ihan luonnollisena asiana. Niin kuin ne onkin. Sitä mukaa kun asiat alkaa kiinnostaa enempi, voi kertoa lisääkin. Voi kertoa esim. että vauva syntyy pimpistä. Aika luonnollista.
 
T
siis tuolla yks puhuu että tytöt ei opi olemaan ylpeitä tyttöydestään? siis mitä vit :D kyllä nuo tytöt kovin nuorena näkyy alkavan itteensä paljastelemaan ja tyrkyttämään, saisivatkin oppia vähän häpeämään itteensä!!
ei mikään ihme ettei naiset ikinä päihitä miessuokupuolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja T:
siis tuolla yks puhuu että tytöt ei opi olemaan ylpeitä tyttöydestään? siis mitä vit :D kyllä nuo tytöt kovin nuorena näkyy alkavan itteensä paljastelemaan ja tyrkyttämään, saisivatkin oppia vähän häpeämään itteensä!!
ei mikään ihme ettei naiset ikinä päihitä miessuokupuolta.






Mut nimenomaan se että on tyrkky, että teininä pitää haroa kollien sylissä on imenomaan sitä, ettei arvosta itseään.
En siis todellakaan ole mikään: 45 .v saakka neitsyenä ja naimisissa ennen sekstailua- ajattelija, mutta...
Oman kehon tunteminen,oma seksuallisuuden tunteminen ja seksuaaliterveys, niissä piilee oman vulvansa hyväksyminen.
Niiden kautta tyttöjen omakuva naisena olemisesta ja naiseudesta saisi oikean kuvan.
Miehet ovat lapsen kengissä. Äitien oitäisi antaa vakavaa seksuaalikasvatusta pojillekin.... isät eivät oiken osaa?? vai mistä sitten onkaan kyse...


Minusta tytölle on opetattava: ei tarvitse antaa kaikille jotka vonkaa, anna hänelle joka jaksaa odottaa, odotus palkitaan...

Ja ihan vakavasti puhua asiat halki ja poikki..kertoa sopivassa iässä myös omat kokemuksensa..ehkä sensuroituna..mut kuitenkin...

 
4 tyttären äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tytön äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja tytön äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja tytön äippä:
siis mitä kummallista siinä on jos 4v lapselle puhuu etupyllystä? eriasia jos olis aikunen kyseessä.
:D miksei voi puhua lapselle pimpasta ja pepusta??ei mun tyttö ainakaan oo traumoja saanu,kun on puhuttu asioista niiden "oikeilla" nimillä..
pimppa?! ei ikinä käyttäs tuota nimitystä lapsen alapäästä.
no älä käytä..me ollaan käytetty aina ja käytetään jatkossakin niin kauan kun on tarpeen.. :xmas:
:((((
:D juu, minä käytän sanaa pimppi, mutta en järkyty pimppa-sanastakaan. rakkalla lapsella kun on monta nimeä.. ;)
 
4 tyttären äiti
Alkuperäinen kirjoittaja T:
siis tuolla yks puhuu että tytöt ei opi olemaan ylpeitä tyttöydestään? siis mitä vit :D kyllä nuo tytöt kovin nuorena näkyy alkavan itteensä paljastelemaan ja tyrkyttämään, saisivatkin oppia vähän häpeämään itteensä!!
ei mikään ihme ettei naiset ikinä päihitä miessuokupuolta.
Ei itsensä paljastelu tai tyrkyttäminen ole mikään merkki ylpeydestä, mitä omaan sukupuoleen tulee! Päin vastoin. Kyllä nainen tai tyttö voi olla itsestään ylpeäm ihan olemalla oma aito itsensä, ilman esim. mainosten tai muun median antamia malleja. Naiset ovat yhtä arvokkaita kuin miehetkin. Kun tämän asian on tyttö sisäistänyt, niin hänellä ei tule koskaan olemaan mitään ongelmaa oman sukupuolensa kanssa. Tyttöä kun kohdellaan tasan niin hyvin/huonosti kuin hän antaa itseään kohdella. :)
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja onpas vouhkaamista:
On maailman naurettavin ilmiö, ettei äidit voi keskustella asiallisesti aiheesta, vaan aletaan nälviä jonkun käyttämää sanaa.

Neljävuotiaalle kelpaa ihan hyvin etupylly, koska hänelle se on se mistä pissa tulee. Toinen reikä on se, mistä kakka tulee. Vai selittävätkö nämä vouhkaajat 4v lapselle pimpin todellisen luonteen jo?????? Emättimen todellinen käyttötarkoitus ja ominaisuudet selvitetään jo pikkutytölle vai????? Hän voi tietää että AIKUISELLA sieltä tulee vauvakin, mutta eihän se 4vuotiaan reiästä ole tulemassa, joten yks hailee onko se etupylly vai mikä vemputin kodin omissa jutuissa.

Muuta eroahan käytännössä pikkutyttöjen pimpillä ja kakkareiällä ei ole kuin se, että niistä tulee eri eritteet. Seksuaalisuus on jo lapsissa, mutta se ei ole sitä, että hän tietää miten asiat käytännössä menevät.

Neljävuotias ei mieti vielä kovasti reikiensä käyttötarkoitusta, eikä pidäkään. Eikä hänelle ole mitään haittaa siitä, jos perhe käyttää heille luontevaa sanaa, vaikka se ei ole yleissana kaikkialla.
Kyllä meidän 4-vuotias on jo kysellyt vauvajuttuja ja samalla on joutunut selvittämään alapäiden rakennetta. Takana on pylly eli peppu, sieltä tulee kakka. Tytöillä on edessä pimppi, josta tulee pissa. Pimpissä pisurei´än takana on erityinen vauvareikä, josta vauvat syntyvät.

Toinen lapsemme on syntynyt alakautta ja toinen sektiolla, joten olen tätäkin joutunut selvittämään lapselle. Että kaikki vauvat eivät synny vauvarei'än kautta, vaan joskus lääkäri tekee haavan vatsaan ja ottaa vauvan sitä kautta pois. Kyllä 4-vuotias jo ymmärtää yllättävän paljon!!! Jos lapsi kysyy, minusta hänelle on vastattava rehellisesti.
 
......
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Kyllä meidän 4-vuotias on jo kysellyt vauvajuttuja ja samalla on joutunut selvittämään alapäiden rakennetta. Takana on pylly eli peppu, sieltä tulee kakka. Tytöillä on edessä pimppi, josta tulee pissa. Pimpissä pisurei´än takana on erityinen vauvareikä, josta vauvat syntyvät.
Tytöillä voi edessä olla myös mikä tahansa, muulla tavalla nimety juttu neljävuotiaana. Jos on niin että perhe ei halua käyttää pimppi sanaa. Tai jos se ei yksinkertaisesti kuulu sanavarastoon. Ja jos niin on, se on perheen oma asia.
 

Yhteistyössä