Tyttö 3v = iso, poika 3v = vauva?

Haluaisin kysyä, pitääkö yllä oleva paikkansa.

Oma poikalapseni, ainokainen, näyttää vielä melko pieneltä, hänessä on paljon vauvamaista pyöreyttä ja vaikka hän onkin jo puhuva, touhuava kaveri, niin näen samaa hellyyttä herättävää hänessä kuin hänen syntymähetkellään.

Suorastaan hämmästyin, kun katselin itseäni 80-luvulla kuvatulla videolla: tuo kolmevuotias tyttökö on yhtä pieni kuin oma lapseni? Minusta vaikutin to-del-la paljon vanhemmalta ja jotenkin rosoisemmalta.

Katseleeko sitä omaa lastaan erilailla vai onko tämä ihan sukupuolesta johtuva asia? Onko teillä, joilla on sekä tyttö että poika, samanlaisia tuntoja vai onko tämä vain sitä, että oma lapsi on aina pieni, sukupuolesta viis?

Kohteletteko tyttöjä isompina kuin poikia samassa iässä?
 
Tyttöä meillä ei ole, mutta 3v poika kylläkin.
Samaa katselin muutama päivä takaperin, että sitä tiettyä vauvan pyöreyttä löytyy kuitenkin vielä jonkun verran. Poika on ihan normaali pituinen ja paino hyvässä suhteessa pituuteen, mutta silti esim. ranteista huomaa että on hieman vauvamaiset, joskaan ei enää samalla tavalla kun 7kk pikkuveljellä, jolla näyttää kun pullean käden ympärille olisi laitettu kuminauha :D
Posket myös pyöreähköt, mutta vauvana ne olivat valtavat. Ja pullea poika oli muutenkin, ihan niinkuin pikkuveljensä nyt.

Veikkaan että itse olen ollut kolmevuotiaana aika samanlainen ruumiinrakenteeltani kuin poikamme nyt, ainakin kuvista päätellen. Omatoimisempi ainakin olin, olettaisin?
Siihen en osaa sanoa kohdellaanko saman ikäisiä poikia ja tyttöjä jotenkin erilailla, mutta jotenkin on jäänyt mielikuva, että useimaat 3v tytöt ovat omatoimisempia kuin saman ikäiset pojat, voin toki olla väärässäkin.
 

Yhteistyössä