tyttö on varastanut rahaa

  • Viestiketjun aloittaja voi kökkö
  • Ensimmäinen viesti
voi kökkö
mitä nyt pitäs tehdä?? mä en osaa olla yhtään rauhallinen suututtaa älysti.

viime viikolla huomasin jo että mulla oli hävinny 5e seteli + kolikoita mut aattelin et jos olinkin ite käyttäny johonki enkä muistanu. tänäaamuna oli hävinny 20e +kolikoita + ukon lompakosta 3e alko sit raksuttaa että hetkonen.

no tytön koulurepusta löyty kuitti läheiseen kauppaan jossa on tänä aamuna käyty ostamassa kaikkee 21e tyttö ei tunnusta vaikka todisteet on

mä vaan huudan ja tyttö kieltää kaiken mitä mä teen entä rangaistus 1000 vuotta kotiarestia =((

ikää tuolla on 10v
 
"vieras"
Kaikki mukavuudet pois mm. tietokoneella pelaaminen, jos siitä tykkää. Jos on viikkoraha käytössä niin vähennät siitä varastetun summan. Huutaminen ei kyllä auta, koita rauhoittua ensin itse vaikka lenkkeilemällä.
 
"hmm"
Miten se ei tajua myöntää. Mulla ainakin ajatuksena, et jos rehellisesti nyt myöntäs niin sais sit ehkä pienemmän rangaistuksen. Meillä ain opetettu et asioist voidaan neuvotella, kunhan ei rupee valehtelee.

Mut yritä nyt rauhottua, vaik vaikeelta varmaan tuntuu.
 
"mama"
No ehkä lähestymistapasi oli alun alkain väärä? Ei huutamalla mitään voita joten en ihmettele ettei tyttö tunnusta kun pelkää saavansa selkäsaunan. Mites teillä alunalkain on lasta opetettu varastamisesta?
 
"psykologi"
Älä huuda, turhaan ääntäsi menetät.
Ota lapsi syliin ja kysy miksi tekee näin.
Kotiarestit ja muut ei auta vaan lisää uhmaa enemmän,
voit samalla kysyä että halusikohan enemmän vastuuta kotihommista jotta saa enemmän rahaakin.
Mutta muista lapsityövoman käyttö kielletty.
Vähentämään ei kannata alkaa sillä se lisää uhmaa varastamiseen.
Koeta ymmärtää lastasi.
Se on tuo ikä.
 
"mama"
[QUOTE="psykologi";24811075]Älä huuda, turhaan ääntäsi menetät.
Ota lapsi syliin ja kysy miksi tekee näin.
Kotiarestit ja muut ei auta vaan lisää uhmaa enemmän,
voit samalla kysyä että halusikohan enemmän vastuuta kotihommista jotta saa enemmän rahaakin.
Mutta muista lapsityövoman käyttö kielletty.
Vähentämään ei kannata alkaa sillä se lisää uhmaa varastamiseen.
Koeta ymmärtää lastasi.
Se on tuo ikä.[/QUOTE]

Huutamalla ei mitään voita mutta ei kyllä pään silittelylläkään!!! Lapsi puhutteluun, selvennys asiaan miksi ei saa varastaa ja että se on väärin sekä jonkunlainen rangaistus tekosista!
 
Tietsikan käyttökieltoa 1kk, kavereiden tapaaminen koulun jälkeen kielletty 1kk, ainakin nuo tulee mieleen. Rangaistuksen tulee olla sen verta inhottava, että muistaa sen pidemmän aikaa. Koeta saada rauhoituttua (tiedän että se voi olla vaikeaa) ja kysy miksi hän on sitä rahaa varastanut, sopikaa jatkoa varten jokin käytäntö, että miten sitä omaa rahaa voi ansaita.
 
"jep"
[QUOTE="mama";24811093]Huutamalla ei mitään voita mutta ei kyllä pään silittelylläkään!!! Lapsi puhutteluun, selvennys asiaan miksi ei saa varastaa ja että se on väärin sekä jonkunlainen rangaistus tekosista![/QUOTE]

Rangaistuksesta saattaa jäädä pikku Jessikalle traumoja :(
 
Jessikan ja Nikon äiti
[QUOTE="jep";24811109]Rangaistuksesta saattaa jäädä pikku Jessikalle traumoja :([/QUOTE]

Mun 6v neiti on Jessika ja kyllä hän rangaistuksia saa.
Valitettavasti. Turha enää lopettaa, elinikäiset traumat pikku Jessika on jo meillä saanut.
 
"mama"
[QUOTE="jep";24811109]Rangaistuksesta saattaa jäädä pikku Jessikalle traumoja :([/QUOTE]

Joo no näitäkin vanhempia löytyy mutta kyllä se lapselle on opetettava oikean ja väärän rajat. Ei huutamalla ja uhkailemalla vaan jämäkällä puhuttelulla ja rangaistuksella joka on lapsen ikään nähden kohtuullinen. Kyllä ne herrantertutkin vääriä tekosia tekee vaikka vanhemmat kuinka haluaa uskoa ettei meidän lapsi koskaan milloinkaan voisi niin tehdä.
 
Kyllä minä huusin, huusin ja raivosin omalle lapselleni sanallisesti. Ja tosiaan: jokainen lapseni huomasi äidin olevan todella kiukkuinen ja ihan oikeasti. Tämän tajusin siitä, että kukaan ei jäänyt normaaliin tapaan toistamaan suustani päässeitä voimasanoja.

Myöhemmin tajusin, että raivoni oli myös pettymistä itseeni ja omaan kasvatustulokseeni. Lapsi toki näpisti kodin ulkopuolelta. Onneksi jäi kiinni eikä väittänyt missään vaiheessa mitään vastaan. Mahdollisesti reaktioni olisi ollut huomattavasti laimeampi, jos lapsi olisi varastannut minulta tai isältään.

Sivusta seuranneena tiedän, että kun varastamisesta ei jää kiinni, niin se saa vain koko ajan suuremmat mittasuhteet. Varastetut määrät ja asiat suurenevat ja voihan siihenkin varmaan jäädä koukkuun.

Ilman muuta sun pitää jotkut rankaisutoimet kehitellä. Tuo "hmm" ehdotusta mä olen aina yrittänyt lapselleni korostaa. Vaan porukassa se tyhmyys silti taas tiivistyi typeryydeksi täällä meilläpäin.:hug:
 
dsdgh
miksi näpistää? koska kotoa ei anneta rahaa tai osteta esim tarvittavia juttuja? lapselle joku homma mistä tienata rahaa? kolata piha kun lumet maassa? siivota keittiö? yms.
 
voi kökkö
sain tuossa rauhallisesti kysästyä ja nyt selvis ainakin jo se tämän päiväinen. toisin pulpetissa on myöskin ostettua tavaraa mutta en tiä kuinka paljon.

eikä tuo oo ikinä varastanu meiltä eikä kaupasta en tajuu miks nyt sit meiltä. ja kun viikonloppuna sai just mummoltaan 10e joka edelleen on käyttämättä.

mutta nyt ulos happihyppelylle kun ei pää kestä..
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja Jessikan ja Nikon äiti;24811150:
Mun 6v neiti on Jessika ja kyllä hän rangaistuksia saa.
Valitettavasti. Turha enää lopettaa, elinikäiset traumat pikku Jessika on jo meillä saanut.
No onneksi ei pojan nimi ole Nico-Petteri :LOL:
 

Yhteistyössä