ulkoileeko kaikki lastensa kanssa

  • Viestiketjun aloittaja heip
  • Ensimmäinen viesti
Mj
Me ei käydä varsinaisesti ulkoilemassa joka pvä.Mulla on hirmusti tekemistä sisällä.Ompelen ja askarrellaan, luetaan yms.yms. Ensiksikin en itse viihdy todellakaan ulkona, mulla on aina kylmä vaikka ois kuinka paljon päällä.(Jos lapset suostuu "lenkille" on asia eri)
Kesällä mökillä ollaankin sitten ulkona aamusta iltaan.Ei se niin kamalaa ole jos talvella vähän luistaa siitä ulkoilusta.
 
Meidän on elukoiden takia pakko ulkoilla. Ennen tätä eläintarhaa ei ulkoiltu joka päivä, eikä aina edes jokatoinen.

Nykyään on siis pakko, ja on mulla itelläkin parempi fiilis, kun tulee oltua siellä ulkona, vaikkei se lähteminen ja kolmen kakaran pihalle saaminen aina ole niin kivaa ja helppoa.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja nasu80:
Me ei aina ulkoilla ihan senkin takia,kun pojalla kauheet kasvukivut olleet,että mitä enempi liikkuu,niin jalat vaivaavat yöllä,eikä saada nukuttua kunnolla.
Kannattaa kokeilla jalkoihin Mobilat-geeliä, auttaa meidän 4-vuotiaalla tosi hyvin kasvukipuihin :)
 
vieras
Täytyyhän lasten päästä ulos! Ei mullakaan siellä kivaa ole mutta lapsen takia teen paljon asioita joista en niin hirveästi pidä, aikansa kutakin!
Meillä ulkoillaan päivittäin noin 1,5 h ja tunnen siitä huonoa omaattuntoa etten ulkoile enempää.....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyyhän lasten päästä ulos! Ei mullakaan siellä kivaa ole mutta lapsen takia teen paljon asioita joista en niin hirveästi pidä, aikansa kutakin!
Meillä ulkoillaan päivittäin noin 1,5 h ja tunnen siitä huonoa omaattuntoa etten ulkoile enempää.....
Ehkäpä ne ulkoilemattomat tekeekin kaikkea muuta lasten kanssa(vaikkei niin hirveästi tykkäisikään), mut eivät vaan ulkoile.
Mikähän siinäkin on niin vaikeeta tajuta et yks tekee näin ja toinen noin.
Et sä ole yhtään sen parempi äiti jos ulkoilet sen 1½ tuntia väkisin ja sit sisällä et teekkään lasten kanssa mitään =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja nasu80:
Me ei aina ulkoilla ihan senkin takia,kun pojalla kauheet kasvukivut olleet,että mitä enempi liikkuu,niin jalat vaivaavat yöllä,eikä saada nukuttua kunnolla.
Kannattaa kokeilla jalkoihin Mobilat-geeliä, auttaa meidän 4-vuotiaalla tosi hyvin kasvukipuihin :)
tai sitten menette lääkäriin ja pyydätte reumakokeet.
 
Aika laiskasti ulkoilen omien muksujen kanssa.. Nyt ovat tosin jo niin isoja, että osaavat leikkiä jo keskenäänkin tuossa pihalla (sisällä kyllä koko ajan tarkkaillaan mitä touhuavat) ja aika tarkasti onneksi pitävät sovituista leikkialueen rajoista kiinni. Kesemmällä ulkoillaan enemmän koko perheellä.
 
vieras
ainakin kerran, usein kaksi kertaa. Mun mielestä lapsen on päästävä ulos! Juuri tultiin pyöräilemästä, ja nyt maistuu päiväunetkin ja ruokakin eri tavalla kun on saanut happea..
 
Kyllä meillä lapsi ulkoilee jomman kumman vanhemman kanssa 2-3 tuntia päivässä. Ei kyllä muuten tulis liikuntaa tarpeeksi, ainakaan meidän pienissä nurkissa. Ei tulis mieleenkään jättää ulkoiluja väliin, lapsen takia.
 
Mun lapset ulkoilevat joka päivä pari kertaa.

Ulkoilevat päiväkodissa ja illemmalla kotipihassa/lähistöllä mun kanssa, joskus takapihassa yksikseen, joskus menevät palloa potkimaan iskän kanssa, joskus kävellään kauppaan, joskus pyöräilevät, jne.
 
Wilpuri
Viikolla ei juuri iltaisin ulkoilla kun ovat tarhassa päivän, mutta viikonloppuisin kyllä ollaan mahdollisuuksien mukaan peri-kolme kertaa ulkona. Kesäisin melkein asutaan ulkona. Meillä muksut siis 4v, 3v, ja 1v7kk joten kyllä heille tekemistä löytyy.

Ja ulkona ollessa itsekin piristyy kummasti ja jaksaa taas paremmin
 
Me ulkoillaan 2 kertaa päivässä.Aamu-ja iltapäivisin/iltaisin.Meillä kun herätään kuuden maissa aamuisin,kerkiän hyvin tekeen ruoan valmiiksi tai siivoamaan ennen kuin yhdeksältä lähdetään ulos..Sit toisen kerran tos klo 16.00 maissa mennään ulos ja tullaan n.kuudelta sisälle.Tietty poikkeuksina ovat päiväkotipäivät,kerhopäivät,kauppareissut jne..
 
ap
täytyy kyll myöntää että en käynytkään ulkona :( mikä hitto vaivaa!!! lapset kun heräs niin ei tehny yhtään mieli lähtee joten se siitä...saamaton ja huono äiti olen!
 

Yhteistyössä