Ulosottomies kimpussa

[QUOTE="vieras";27445485]Huh!!! Siis tuosta summasta pitäisi sitten maksaa vuokra yms? Eli jos multa ulosmitattaisiin niin että rahaa jäisi 650,70e, ensin maksan vuokran noin 500e, sitten luottokorttilaskun jos sitä on, puhelimen ja netin ja sähkön ja nämä muut pakolliset, niin kyllä nälkä tulisi loppukuusta! Oikeastiko tuo voi olla noin pieni??[/QUOTE]

Ei vaan

Ulosmitattava määrä:

1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.

2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).

3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).
 
Mutta siis suojaosuuden ylittävästä osasta menee 2/3 jos palkka on pienempi kuin kaksi kertaa suojaosuus.
Ei mene siis koko suojaosuuden ylittävä osa.

Ulosmitattava määrä:

1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.

2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).

3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).

4. 1.1.2012 astuu voimaan valtioneuvoston asetus, joka korvaa aiemmin käytetyn asteikkoulosmittausasetuksen

Jos palkka on suurempi kuin neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrä

ulosmitataan yksi kolmasosa neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrää vastaavasta palkanosasta
ja lisäksi neljä viidesosaa sen ylittävästä palkanosasta

palkasta ulosmitataan kuitenkin enintään puolet


edit: littledeath ehtikin ennen mua :ashamed:
 
"vieras"
Ei vaan

Ulosmitattava määrä:

1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.

2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).

3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).
Okei, nyt mä tajusin. No sitten sillä just ja just voisi elää. Kauhistuin jo että eihän kukaan ulosotossa oleva pärjää mitenkään ellei saa jotain sopimusta tehtyä. Mulla siis menisi ulosottoon noin 650e kuussa :) Toivottavasti ei koskaan mene ja tsemppiä sulle!!!
 
Eihän se ulosottomies vaan vie sun rahoja vaan se hoitaa ne rahat sille kenelle sää olet velkaa. Oisko susta sitten reilua se, että oot lainannut joltakin rahaa ja et maksa takaisin sovitusti vaan vaikka pari kymppiä kuussa niin että sun ei tarvi luopua mistään vaan lainaaja yksin joutuu kärsimään sun maksuhaluttomuudesta?

Turhahan se on rykiä ku paska on housussa, mut ei pidä itkeä sitä että omat töppäilyt tekee elämästä vähän vähemän mukavaa.
 
geg
Eihän se ulosottomies vaan vie sun rahoja vaan se hoitaa ne rahat sille kenelle sää olet velkaa. Oisko susta sitten reilua se, että oot lainannut joltakin rahaa ja et maksa takaisin sovitusti vaan vaikka pari kymppiä kuussa niin että sun ei tarvi luopua mistään vaan lainaaja yksin joutuu kärsimään sun maksuhaluttomuudesta?

Turhahan se on rykiä ku paska on housussa, mut ei pidä itkeä sitä että omat töppäilyt tekee elämästä vähän vähemän mukavaa.
Ulosotto ottaa kyllä myös omansa... ja lisäkulut on satoja euroja. Pankitkaan ei ota sellaisia korkoja kuin valtion ulosottomies!
 
  • Tykkää
Reactions: äit86
Ulosotto ottaa kyllä myös omansa... ja lisäkulut on satoja euroja. Pankitkaan ei ota sellaisia korkoja kuin valtion ulosottomies!
No tietysti se ottaa. Kun kerran on tarvetta, niin pakkohan se on jotenkin kustantaa. Vai meinaatko että verovaroista pitäis kustantaa? Pankit myy lainoja ja siksi niiden hintojen pitää olla kilpailukykyisiä, ulosotossa tätä ongelmaa ei ole. Ja kannustaahan korko maksamaan nopeasti takaisin.
 
geg
No tietysti se ottaa. Kun kerran on tarvetta, niin pakkohan se on jotenkin kustantaa. Vai meinaatko että verovaroista pitäis kustantaa? Pankit myy lainoja ja siksi niiden hintojen pitää olla kilpailukykyisiä, ulosotossa tätä ongelmaa ei ole. Ja kannustaahan korko maksamaan nopeasti takaisin.
No jos pankit pysyy pystyssä pienemmillä korolla niin luulisi ulosotonkin pysyvän. Pankkien tarkoitus kun on vielä tuottaa voittoa, ulosoton ei.
 
"vieras"
Minusta on kyllä asennevammainen, jos ei jaksa muutamaa kuukauttaa kituuttaa niin, että ostaa vaan edullista ruokaa eikä muuta, että saa velat maksettua. Vilkaise peiliin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27445678]Minusta on kyllä asennevammainen, jos ei jaksa muutamaa kuukauttaa kituuttaa niin, että ostaa vaan edullista ruokaa eikä muuta, että saa velat maksettua. Vilkaise peiliin.[/QUOTE]
Huomaatko, että sinulla on ulosottoasioissakin "osariasenne"?
 
"vieras"
Sossun huomioiminen uo menoista on perseestä. Jos asiat on itse kussut, pitäisi myös kantaa vastuu itse.
Kerrankin peesailen sinua. Mitäs jos kaikki elettäis velaks ja sit kutsuttas sossu maksaa ne meijän velat?

No en mä ap:ta kuitenkaan halua tässä syyllistää, tilanteethan on yksilöllisiä. Nyt kyllä uteliaisuudesta on kysyttävä mistä velat oikein tulivat?
 
No jos pankit pysyy pystyssä pienemmillä korolla niin luulisi ulosotonkin pysyvän. Pankkien tarkoitus kun on vielä tuottaa voittoa, ulosoton ei.
Kyllä se korkotaso on jonkin syyn vuoksi määritelty sellaiseksi kuin se on. Eikä syy todennäköisesti ole se, että velallisilla olisi mahdollisimman kurjaa. Ja jos ulosotto ei tuota voittoa niin sittenhän se on kohdallaan. Kaikki kuitenkin tietää että jos päätyy ulosoton asiakkaaksi niin joutuu korkoa velalleen maksamaan.
 
"vieras"
Usko nyt vaan, että sinulle on parhaaksi maksaa velat äkkiä pois. Sitten voit elää sen jälkeen tulojesi mukaan ja et pääse edes ylivelkaantumaan, kun on luottotiedot menneet.
 
geg
Kyllä se korkotaso on jonkin syyn vuoksi määritelty sellaiseksi kuin se on. Eikä syy todennäköisesti ole se, että velallisilla olisi mahdollisimman kurjaa. Ja jos ulosotto ei tuota voittoa niin sittenhän se on kohdallaan. Kaikki kuitenkin tietää että jos päätyy ulosoton asiakkaaksi niin joutuu korkoa velalleen maksamaan.
Totta kai joutuu, mutta mun mielestä ulosoton korot ja kustannukset on kohtuuttoman isot.
 
"vieras"
Jos puolessa vuodessa laina on kuitattu 300 euron panostuksella, niin maksa se pieni summa hyvä ihminen nyt nopeammin. Miksi roikkua puolta vuotta löysässä hirressä. Pientä selviytymisasennetta peliin nyt.
 
Avaan jo valmiiksi sateenvarjon ja varaudun ottamaan vastaan kommentit että itsepä olen asiani sössinyt :p

Kyllä, velat pitää tietenkin maksaa ja mielelläni ne maksankin. Mutta miksi sen summan pitää olla niin iso kerralla?? Kyllä iski ahdistus niskaan kun huomasin että ulosotto alkoi viemään taas tiliä ja mulle jäi 300 euroa vuokran jälkeen. Eihän sellasella rahalla elä. Tuli tunne että mikä hyöty käydä edes töissä! Joku 200-300 euroa olisi vielä kohtuullista maksaa kuukaudessa.

Nöyränä soitin uo-miehelle ja selittelin ja suostui siihen että otetaan vain 300 euroa kuussa puolen vuoden ajan ja sitten asia on kuitattu..
saisko uo lain mukaan viedä enemmän kuin 300e/kk?

Mulle uo sano kun keskusteltiin näistä et lain mukaan heidän on vähimmäismääränä otettava se mihin heillä on oikeus. Mä makselen itse eli lasken joka palkasta sen mitä sinne menee ja sit maksan. Joo vituttaa se kun makselet välillä 600e jos oot oikein paljon tehny duunia ja kesälomarahat ku tulee niin siinä kuus tilitän melkein tonnin.

2v aikana 10T maksettu ja 3000e jäljellä. Ennen kesää pitäs saada ne pois.
 
harmailen...
saisko uo lain mukaan viedä enemmän kuin 300e/kk?

Mulle uo sano kun keskusteltiin näistä et lain mukaan heidän on vähimmäismääränä otettava se mihin heillä on oikeus. Mä makselen itse eli lasken joka palkasta sen mitä sinne menee ja sit maksan. Joo vituttaa se kun makselet välillä 600e jos oot oikein paljon tehny duunia ja kesälomarahat ku tulee niin siinä kuus tilitän melkein tonnin.

2v aikana 10T maksettu ja 3000e jäljellä. Ennen kesää pitäs saada ne pois.
Ulosotto saa viedä sen mihin heillä on oikeus, mutta heidän kanssaan voi sopia pienemmästäkin summasta jos ulosottomies suostuu. Itselläni ensin ulosotosta ei suostuttu ja meinasin joutua sen vuoksi vielä isompiin vaikeuksiin ja olisin jäänyt työttömäksi eikä ulosotto olisi saanut senttiäkään. Ei auttanut vaikka selitin tilanteeni, todella epäystävällisiä vastauksiakin sain silloin kun sieltä edes suostuttiin vastaamaan mitään. Sain onneksi asian järjestymään ja työt jatkuivat, ja uudella paikkakunnalla ulosottomies suostui heti ehdottamaani summaan, jota olen sen jälkeen korottanutkin jo. Muutama vuosi menee tässä maksellessa mutta vakaa aikomus on saada elämäni myös talouspuolella järjestykseen.
 
"juhuu"
Mua lähinnä ärsyttää tuo paljon käytetty termi otsikossa, että "ulosottomies KIMPUSSA", kun työtään ne kai tekee kuitenkin.

Miehen yrittäjä-exälläkin on aina "verottaja KIMPUSSA", kun pitäis veroja tilittää :)
 
yrittäjää
Kyllä se on tälläin yrittäjänkin kannalta v-mäistä kun toiset ei viitsi maksaa laskujaan ajoissa ja niitä pitää sitten siirrellä perintätoimistolle ja odotella vuositolkulla saako koskaan OMIA rahojaan.
 
"vieras"
Et maininnut, että teitä on kaksi. Toki elämiseen pitää jäädä rahaa. Ajattelin, että olet työtön sinkku, jolloin 300e riittää kyllä ruokaan ja laskuihin tilapäisesti.
 
"niin"
Onpa yleistä täällä että luottotiedot menny. Menot pitää sopeuttaa tuloihin, jos ei oo rahaa niin ei voi ostella.
Maksa mahd pian vaan kaikki velat pois, pääset niistä eroon ja saat luottotiedot takas.
 
[QUOTE="vieras";27446821]Et maininnut, että teitä on kaksi. Toki elämiseen pitää jäädä rahaa. Ajattelin, että olet työtön sinkku, jolloin 300e riittää kyllä ruokaan ja laskuihin tilapäisesti.[/QUOTE]

Jos oisin työtön niin tuskin ulosotto ainakaan kovin paljon veis. Oon työssäkäyvä yh-äiti.
 

Yhteistyössä