ummetuksen nujertaminen?

kasataankos parhaat konstit? Minulla on aina ollut laiska vatsa, ja raskausaikana kerrassaan katastrofaalisen laiska. Vai mitä sanotte 5 viikkoa pitkästä kahden neuvolakäynnin välistä edellisraskaudessa jona aikana vatsa toimi KERRAN? Ei ihme jos painoa kertyy?

Rautatbletit sekoittavat joidenkin vatsan; minulla ne patovat sen kokonaan. Merkistä riippumatta, neljä apteekin tablettivalmistetta on kokeiltu ja kaksi luontaistuotekaupan "mehua". Jotka muuten maistuvat ihan vereltä..

Uusimmassa kaksplussassa oli loistava vinkki joka tehoaa ainakin toistaiseksi. Muutama kiivi tyhjään mahaan ja voila! Päivittäin =) Leseet, kuitumurot, kasvisruoka, ruisleipä, kahvi. Ei mitään vaikutusta. Ja liikunkin jonkun verran. Ja juon pari litraa vettä päivässä. Muita hyviä keinoja? Jos kehitän resistenssin kiivejä kohtaan..
 
nannanapa: mulla kaikki laktuloosivalmisteet aiheuttaa niin hirveät ilmavaivat, että mies ja lapset varmaan muutttaisivat mummolaan jos käyttäisin niitä.. Laxoberonia taas en välitä käyttää kun siihen suoli tottuu ja laiskistuu entisestään. Tai siis sille voi tulla riippuvaiseksi :/
 
Mulla on auttanut piltti-luumusose,runsas vedenjuonti ja juuston ja muiden vattaa kovettavien pois laittaminen ja luumu/vilja activia.
Mulla siis käytössä rautatabletit,välillä maha sekasin ja välillä ummetusta.. :x
 
Mulla auttoi visiblin ja vaikka vatsa alkoikin aika pian toimia paremmin (alussa ilmavaivoja)jatkoin käyttöä ja otan sitä edelleen päivittäin (19+0). mustikat ja luumut ovat myös todella tehokkaita. banaani ja tee pahensi ummetusta mulla.
 
Irtosora ja gisele: miksi mulle on kerrottu, että mustikka nimenomaan aiheuttaisi ummetusta? Että sitä kantsisi syödä ripuliin... Nyt menee kansantiedot meikäläisen päässä sekaisin.

Mutta kuivattuja luumuja moni kehuu.
 
Minä olen myös yksi ummetuksen kiduttama. Mulla on ollu ummetusta niin kauan kuin muistan ja nyt raskausaikana se ei todella ainakaan helpottanut ole. Ummetus tekee olon tukalaksi ja turvonneeksi. Tänään juuri töissä mietin, että pitänee käydä äitiyshousuja hankkimassa. Se on nimittäin kurja, jos paidan helma nousee niin, että näkyy kuinka nappi ja vetoketju ovat jo auki ;) Mua on alkanut nyt viimesen viikon aikana myös närästämään, vaikka sanotaan, että se ois loppuraskauden ilmiö. Viikko 9 menossa.
 
Minun täytyy juoda se 3l päivässä vettä, jotta vatsa toimii -aiemmin kului toista viikkoa sen moottorin toimimisen välillä.
Kuivattuja luumuja yöksi vesilasiin, nautitaan aamulla ensimmäiseksi?
Itselläni toimii myös Fibrex-kuidut nesteeseen sekoitettuna. Ne kannattaa aloittaa pieninä määrinä.
 
Mä kuulun myös joukkoon, jolle nuo ummetuslääkkeet (Levolac, Duphalac, Laxoberon ja Movicol - siinä ne mitä olen jo kokeillut) aiheuttavat vain ilmavaivoja. Kipeitä sellaisia! Ilmavaivoja saan myös kuivatuista luumuista ja rusinoista.

Mansikoiden kerrotaan vilkastavan suolentoimintaa, mutta mulla ne laittoivat vaan nesteet liikkeelle - mikä ei ole tietysti huono sekään. Siinä kohtaa sain pienet satsit aikaiseksi neljän päivän tauon jälkeen kun söin niitä mansikoita viimeviikonloppuna viisi litraa päivän aikana :D.
Ainoa minkä tällä hetkellä voin sanoa todella auttaneen on GREIPPI. Yksi päivässä ja suoli toimii ainakin sen kerran päivän aikana.

Sen vielä mainitsen, että sikäli tämä vaivani on osittain itseaiheutettu, sillä en syö juurikaan leipää tai puuroa tai muita kokojyväviljavalmisteita. Kuitua saan lähinnä vain hedelmistä ja vihanneksista.
 

Yhteistyössä