UMMETUS 6kk

heippa,
eli ummetus ongelma.

kerran viikossa kakataan. vauva 6 kk ja maitoallerginen ja en kovin allergisoivia uskalla kokeilla vielä. ruokana tällä hetkellä possu, bataatti, rypsiöljy ja kukkakaali (ja mammanmaito maitoproteiiniton).


-> ohramallasta kokeiltu - ei auta
-> luumusose - oksentaa eli ei sovi
- > levolac - pulauttelee; nähtävästi ei käy vaikka ns. maitoproteiiniton, ainakaan ei mainita. sis. synteettisesti valmistettua laktoosia. onko muiden maitoallergisille käynyt?

mitä seuraavaksi, onko allergisten äideillä idiksiä??? Aleksia?

- kokeilenko kauraa jo, siinä olisi kuitua
- vai ruusunmarjaa (ei sopinut esikolle, joten vierastan)
- uskaltasiko porkkanaa? on soseena pakastimessa ja syön itse paljon, eikä siitä ole tullut äidinmaidon kautta oireita praasulle.

HELPPIVÄ JELPPIVÄ APUAA! ;) :attn:

 
Heippa!

Meillä kaikki kolme olleet ihan pienestä maitoallergisia, ym.
Kaikille on alusta asti sopinut PÄÄRYNÄ, joka hyvin pehmentänyt masua. Uskaltaisitko sitä kokeilla? Luumu ei meilläkään käynyt tytölle. Porkkana ei täällä ole sopinut vauvana kenellekään.
 
Vielä tuosta lecovitista, että tarkoititko levolac? Se on täällä sopinut kaikille ja käytettiinkin ihan pienestä jos muu ei auttanut. Tuli viel mieleen et parsakaalihan kans laittaa masua toimimaan, kahdelle isommalle sopi ihan pienestä, mut tälle kuopukselle ei sovi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 14:32 3xäityli kirjoitti:
Vielä tuosta lecovitista, että tarkoititko levolac? Se on täällä sopinut kaikille ja käytettiinkin ihan pienestä jos muu ei auttanut. Tuli viel mieleen et parsakaalihan kans laittaa masua toimimaan, kahdelle isommalle sopi ihan pienestä, mut tälle kuopukselle ei sovi.
kiitos vinkistä, joo laiskalle tuli kirjoitusvirhe, kun en jaksanut käydä tarkistamassa lääkkeen nimeä.

parsakaalia meillä syötiinkin välillä, sitä voisi taas koklata kyllä. päärynä ei meillä sopinut esikoiselle vasta kuin parivuotiaana, joten ei taida vielä uskaltaa. vaikka eri lapsihan tässä on kyseessä...

teillä ei siis tullut mitään tuosta lääkkeestä? voi kauhee, kun nyt pitää tuumata. meillä kyllä oksennellut siihen malliin, et taitaa jäädä hyllylle toistaseksi.
 
Harmi et nää on niin hankalia juttuja. Mites se duphalac? Onkohan siinä maitoproteiinia? Kaurahan vois olla hyvä sen kuidun takia, mut mä oon sitä uskaltanu kokeilla vasta 8kk:n iässä. Maissi kait monilla kovettaa, mut tällä pienimmällä silti aina toiminut hyvin, vaikka maissia syö tosi paljon. Mustikka minusta aina kovettaa, mut joillekin seki pistää taas masun toimimaan. Nää on niin yksilöllisiä juttuja, ja näiden allergioiden takia tuntuu kaikki vielä tuhat kertaa hankalammalta. Voimia kokeiluihin!
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 14:49 3xäityli kirjoitti:
Harmi et nää on niin hankalia juttuja. Mites se duphalac? Onkohan siinä maitoproteiinia? Kaurahan vois olla hyvä sen kuidun takia, mut mä oon sitä uskaltanu kokeilla vasta 8kk:n iässä. Maissi kait monilla kovettaa, mut tällä pienimmällä silti aina toiminut hyvin, vaikka maissia syö tosi paljon. Mustikka minusta aina kovettaa, mut joillekin seki pistää taas masun toimimaan. Nää on niin yksilöllisiä juttuja, ja näiden allergioiden takia tuntuu kaikki vielä tuhat kertaa hankalammalta. Voimia kokeiluihin!
tänks taas! :hug: ei siinä dupalacissa ole varmaan maitoproteiinia, niinkuin ei siinä toisessakaan. mutta kun tää otti hepulit varmaan laktoosistakin, vaikka väittäävät, että alle 3-4-v muka automaattisesti sietäisi laktoosia. mutta onkohan toi ihan noin? kun nää allergia yms. tutkimustulokset muuttuu jatkuvasti... niin, siis dupalac - viittaa kans kyseessä olevan laktuloosi. joten katotaan.

soitan ma lastenpolille, sillä ne varmaa tietää vastaukset kaikkiin elämän suuriin kysymyksiin ;)

mustikka meillä kovetti, vaikka se muuten niin kiltti onkin. siinä vaiheessa kun voi alkaa antaa sorminaposteltavaa, olis maissinjyvät kyllä hyviä, nehän tulee meillä ainakin esikolla kokonaisina uloskin. siis varmaa nopeuttaavat kakkamista. esikoinen pärähti aikoinaan vällillä yliherkäksi maissijauholle, joten sitäkin sieraan. :)

kauran kanssa meillä oli kans sama, en uskaltanut antaa kuin vasta kasikuisena. mutta katellaan. ihanaa, että viitsit vastata, niin ei tarvi ihan yksin näitä pähkäillä, siis voihan näistä puhua vaikka puhelinpylväälle, mutta harvat tietää oikeesti allergiosta mitään mikäli ei ole omakohtaista kokemusta. KIITOS SIIS! :hug:
 
kaks plus
sitä levolac/duphalac (=sama lääke eri nimi) on saatavana myös jauheena minkä voi sekoittaa mihin tahansa ruokaan tai juomaan. Ei siis maistu siten kun imelä litku levolac. Se oli meillä ainakin hyvä.
 
aranka
Meillä on aina ollut apua apteekista saatavasta mallasuutteesta,oon vaan sen verra tyhmä etten tiedä onko se juuri lapsellesi sopimatonta ohramallasta.Keskussairaalan lastenlääkäri neuvoi aikanaan mallasuutteen käytön ja käski ylittämään annosteluohjeen.Ruutattiin pullosta muutaman kerran päivässä maitopulloon ja maha toimi.Nykyään käytän hyvää valmistetta sämpylöiden ja pullien taikinassa ja leipomukset kohoavat kattoon asti!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2006 klo 19:15 aranka kirjoitti:
Meillä on aina ollut apua apteekista saatavasta mallasuutteesta,oon vaan sen verra tyhmä etten tiedä onko se juuri lapsellesi sopimatonta ohramallasta.Keskussairaalan lastenlääkäri neuvoi aikanaan mallasuutteen käytön ja käski ylittämään annosteluohjeen.Ruutattiin pullosta muutaman kerran päivässä maitopulloon ja maha toimi.Nykyään käytän hyvää valmistetta sämpylöiden ja pullien taikinassa ja leipomukset kohoavat kattoon asti!
sama aine. toimi esikoisella, mut ei sovi kakkoselle.
ei myöskään luumu, jota joku ehdotti. päärynää en uskalla kokeilla vielä.
tänään olen juottanut onnettomalle vettä ja yksi kikkare on saatu väänettyä, vaikka edellisestä kakasta on "vasta" kolme päivää. vesi vanhin voitehista.
kiitos vastauksista!!! :hug:
 

Yhteistyössä