Urpu ja Varpu kaksostytöille nimiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
e
Noi on mun mielestä vähän liian samanlaiset, tollaset kaksosten niputusnimet tyyliin Tiku & Taku. Itse rohkaisisin heitä olemaan ihan omat persoonansa, ja nimihän tunnetusti vaikuttaa identiteettiin. (Ja Urpu on aika ruma nimikin vielä, tulee mieleen urputtaminen.)
 
vieras
Urpu on munkin mielestä liian lähellä urpoa ja urputusta,plus muutenkin ruma sana.
Miksi kaksosille laitetaan aina yhteensopivat,parilliset nimet? Ajatteleeko vanhemmt ikinä sitä että ne nimet on ihmisillä aina,ja kaksosetkin on erillisiä ihmisiä,eivät mikään nippu.
 
vieras
Varpusta en hirveästi tykkää, se on jotenkin mitäänsanomaton. Harmaavarpunen, harmaa hiirulainen, mikä tahansa varpu. Ei nyt niin paha kuitenkaan, ei mitenkään hyökkäävän negatiivinen, lähinnä omasta mielestä tylsä, ja tämä mielleyhtymä muuttuisi varmasti nopeasti, jos tuntisin Varpun, joka olisi jotain muuta kuin juuri kuvailemani.

Urpu taas... no, Urpu. URPU. Sano se nimi ääneen... kuulostaako kauniilta? Omissa korvissani kuulostaa aika järkyltä. Ja sitten vielä Urpu Unelma... mieti nyt vielä!

Pahoittelen negatiivista vastausta. Jos joku ilmoittaisi lastensa nimien olevan Urpu ja Varpu, en kommentoisi mitenkään, mutta kun kerran mielipidettä nimistä pyydetään, niin kerroin nyt sitten omani. Itse tietysti päätätte ja sitten ne on mitä on, eikä siihen muilla ole sanomista.
 
Sorry, mut tuo Urpu on ihan hirvee! Ulpu olis jo paljon parempi. Miten olisi vaikka ulpu vadelma niinku joku ehdotti?

oikeesti älkää kiusatko lasta urpu nimellä, urpohan siitä tulee viimeistään koulussa.

toivottavasti tää on provo :attn:
 

Yhteistyössä