USAsta tilaaminen (ebay) tulli / vero asiaa!!

Nyt kertokaa, jos joku tietää tämän asian aivan tarkalleen..

Olen tilaillut ebaysta ennen, mutta vain Englannista..
Nyt haluaisin tilata USA:sta erään nuken, joka postikuluineen maksaa noin 34 euroa.

Mutta.. Minä kun en sieltä ole ikinä tilannut, niin jotenkin on jäänyt epäselväksi (olen kyllä netistä katsellut vähän tietoa) että MITEN ne tulli ja vero asiat oikein menee??

Siis onko tuo 34 euroa sen rajan alle, että niitä ei mene? Vai miten?

Jos on kokemusta, niin kertokaa! :)
 
"vieras"
[QUOTE="mimmu";26597181]Olipas todella asiantunteva vastaus.[/QUOTE]


Näinpä :D. Samaa ajatteiln.

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla miten se tosiaan menee...fiksumpia odotellessa....
 
"vieras"
USAsta tilattessa noin 45 € (postikuluineen) maksava tuote tulee suoraan postilla kotiin, sen ylittävä tavara jääkin sitten postitulliin ja siitä pitää maksaa alv, tullia ei yksityishenkilöltä kanneta jos tuotteen hinta alittaa 120 €
 
"if the price of the dress and the freight charges together stay below 150 €, you only pay ALV." oli viesti, jonka sain logistiikkapuolella töissä olevalta kaveriltani, kun kysyin hääpukuni saapumisesta Suomeen.
 
[QUOTE="vieras";26597217]USAsta tilattessa noin 45 € (postikuluineen) maksava tuote tulee suoraan postilla kotiin, sen ylittävä tavara jääkin sitten postitulliin ja siitä pitää maksaa alv, tullia ei yksityishenkilöltä kanneta jos tuotteen hinta alittaa 120 €[/QUOTE]

Näinhän se taitaa mennä.. just tilattiin USAsta miehelle kengät 43 € ja tuli ihan kotia asti.. ei jäänyt tulliin :)
 
"vieras"
Mä olen tilannut paljonkin Usasta ebay:n kautta, kertaakaan ei ole jäänyt ostos tulliin vaikka hintaa on ollut yli tuon 45€. Eli kai se on vähän tuuristakin kiinni.
 
Hyvä tietää, kiitos kaikille! :)
Sitten vielä olisi yksi kysymys, jos joku viitsii..

Kauanko (noin) postin tulo kestää sieltä USA:sta? Varmaan paljon kauemmin kuin Englannista?
Kun Englannista tulee hyvällä tuurilla jo kahdessa päivässä..
 

Yhteistyössä