Useampi raskaus ja synnytykset

  • Viestiketjun aloittaja fgfhf
  • Ensimmäinen viesti
fgfhf
Mites muilla on mennyt, jos useampia raskauksia/synnytyksiä niin onko menneet samalla kaavalla kaikki/suurinosa? Tarkoitan siis synnytyksen alku, millä viikolla alkanut, kauan kesti yms. ?
 
1.alkoi limatulpan menolla maanantaina. Säännölliset supparit ti aamuna, iltapäivällä sairaalaan ja sinne jäin yöksi. Olin osastolla, ke noin klo 14 katsoivat, että 5 cm auki ja saliin. Vedet meni tasan klo 15, ponnistus alkoi klo 17, lapsi syntyi 17.30. Lyhyt napanuora vaikeutti synnytystä, repesin ja minut vietiin leikkuriin heti. 41+1

2.käynnistettiin kun jäin yliaikaiskontrollista sairaalaan. Sain murun cytotecia klo 17, ei supparitoimintaa, vedet meni klo 22.50 jolloin 1 cm auki. Lapsi syntyi 00.01 ponnistettuani 2 minsaa. 41+4.

3.niin että ma tuntui oudoöta olo heti aamusta. Kotona en jaksanut olla enää iltapäivällä, synnärille. 3 cm auki, olisivat puhkoneet kalvot mutta salit täys joten kipulääkettä ja osastolle yöksi. Aamul,a saliin ja kalvojen puhkaisu n.klo 10. Oksitosiinitippa klo 13 paikkeilla. Epiduraali n.klo 17, edelleen 3 cm auki vain. Joskus klo 19 alkoi tapahtua hissukseen, klo 21 olin 7 cm auki. Loput meni nopeasti, olin aika pian tuosta täysin auki mutta kohdunkaulaa oli jäänyt läppä. Pikkuponnistuksieni avulla kätilö laittoi sormellaan läpän vauvan pään taa ja pääsin ponnistamaan 22.40, lapsi syntyi 6 minsaa myöhemmin. 40+6.
 
1. Alkoi supistuksilla aamulla, vedet menivät myöhemmin päivällä sairaalassa. N. 12 h synnytyksen käynnistymisestä kohdunsuu 10 cm auki. Ponnistusajaksi merkittiin yli tunti, hartiat tiukassa. 41+5.

2. Alkoi supistuksilla aamulla, vedet menivät kotona muutaman supistuksen jälkeen. Synnytys eteni nopeasti ja sairaalaan mentiin vauhdilla. Kolme tuntia supistusten alkamisesta täydet 10 cm auki, ponnistusvaihe pitkittyi, vauva ei laskeutunut. Kiireellinen sektio ja synnytyksen pysähtymisen syy avotarjonta. 40+4.

3. Alkoi supistuksilla aamulla, eteni nopeasti. Kolme tuntia käynnistymisestä täysin auki, yhdellä ponnistuksella syntyi. 41+5.
 
"jaa-a"
1. Yöllä kahdelta sairaalaan, 4 cm auki, aamulla seiskalta syntyi tyttö, 41+6
2. Tunsin ensimmäisen supistuksen kymmenen hujakoilla illalla, kolmen supistuksen jälkeen sanoin miehelle, että nyt on mentävä, hetki piti odottaa lapsenvahtia, sairaalaan oli n. 7 km matkaa, suoraan saliin, 8 cm auki, kalvot puhki ja ponnistamaan, tyttö syntyi ennen puolta yötä 40+4
3. Aamulla ysin aikaan sairaalaan, yhdeltä syntyi, oma mieli todella pisti vastaan, kun edellinen tuli niin vauhdilla, en meinannut uskaltaa ponnistaa ollenkaan, 40+5
4. ja 5. (kaksoset) 38+0 yritettiin käynnistää tipalla, olin ollut jo viikkoja 3-4 cm auki. Mitään ei tapahtunut, seuraaavana päivänä kotiin. Yön nukuin kotona ja aamulla alkoi supistukset. Syntyivät iltapäivällä yhden aikaan, 38+2
 
"narsku"
Eiköhän se eka ole yleensä pitempikestoinen ja seuraavat voi tulla sitten aika vauhdilla.... siis yleensä.
Ainakin mulla meni näin:

1. Synnytys alkoi rv 40+0 limatulpan irtoamisella ja supistuksilla. Sairaalan lähdin noin 3-4 tunnin päästä. Olin vain 1-2 cm auki. Supistukset eivät olleet tarpeeksi tehokkaita, kivuliaita kylläkin ja synnytys pitkittyi. Synnytksen kesto oli 28h ja ponnistusvaiheen kesto oli 1h 15min. Lopulta avustettiin imukupilla maailmaan.

2. Rv 40+1. Alkoi lapsiveden tihkumisella ja pian sen jäkeen alkoi voimakkaat supistukset. Vauhdilla sairaalaan. Sinne saapuessa olin jo 8cm auki. Melkein heti sain alkaa ponnistamaan. Synnytyksen kesto oli 3h 45min.

3.Rv 40+1. Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Olin valmiiksi 4cm auki. Supistukset alkoivat pian ja kesti vain 2h 45min ja lapsi oli maailmassa.
 
Wicca
Melkolailla samalla kaavalla on kaikki kahdeksan mennyt. Lapsivedet, sairaalaan ja vauva ulos. Pisimmällään synnytyssalissa on oltu 2 tuntia ennen kuin syntyi ja tämä esikoisen kohdalla. Muiden kanssa on ollut välillä enemmän ja vähemmän kiire... Ja kaikki ovat syntyneet viikoilla 39-40.
 
Esikoinen käynnistettiin Cytotecilla rv 41+6 yliaikaisuuden takia. Synnytys käynnistyi heti ja kesti n. viisi tuntia.

Keskimmäinen käynnistettiin Cytotecilla rv 40+6 yliaikaisuuden ja verenpaineen nousun takia. Käynnistyi heti ja synnytys kesti n. 3,5 tuntia.

Kuopus käynnistettiin ballongilla rv 40+1 verenpaineen nousun takia. Supistukset alkoivat saman tien, kun ballonki asetettiin ja synnytys itsessään kesti n. 2 tuntia.

Nyt odotan neljättä ja vähän pelottaa miten nopea synnytys tulee tällä kertaa..
 
3n äiti
Minulla kaikki synnytykset ovat alkaneet lapsiveden menolla. Ensimmäinen synnytys rv 38+3 kesti vajaan 4 h, toinen rv 40+1 n. 5 h ja kolmas rv 41+1 kaksi tuntia. Kahteen viimeiseen ehti hyvin mukaan, ensimmäinen oli aika kaoottinen kun emme aluksi tajunneet synnytyksen käynnistyneen.
 

Yhteistyössä