uskallatko jättää pyykkikoneen päälle, jos lähdet kauppareissulle, jossa kuluu aikaa noin tunti?

  • Viestiketjun aloittaja glup
  • Ensimmäinen viesti
qwen
mä jätän kyllä, koska kuivuri ja pesukone on alakerrassa ja jos siellä alkaa palaan niin ihan heti en varmastikaan huomaa. ja vakuutus on sitä varten et se korvaa. mistä ne tietää olenko kotona vai en...
 
Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kait se pitäis sit sammuttaa jääkaappi ja pakastin myös kauppareissun ajaksi? Nehän vasta vaarallisia onkin kun aina käynnissä! :eek:
Se vehje on eri asia, kun se on pakko ruokien takia päällä pitää. Pesukoneita ei ole pakko yksin pitää päällä. Mutta turha sitten itkee kun kamat on palanut poroksi, eikö ole varaa ostaa uusia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
mä jätän kyllä, koska kuivuri ja pesukone on alakerrassa ja jos siellä alkaa palaan niin ihan heti en varmastikaan huomaa. ja vakuutus on sitä varten et se korvaa. mistä ne tietää olenko kotona vai en...
Esimerkiksi siitä, jos et ole kotona, kun palokunta saapuu.
 
Ennen jätin, nykyään en ikinä.

Asia opittiin kantapään kautta, kun tuttava lapsiperheellä paloi asunto pyykkikoneen johdosta. Olivat vain äkkiä lähteneet hakemaan maitoa ja...
Kotiin tullessa asunto tulessa, palokunta paikalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
mä jätän kyllä, koska kuivuri ja pesukone on alakerrassa ja jos siellä alkaa palaan niin ihan heti en varmastikaan huomaa. ja vakuutus on sitä varten et se korvaa. mistä ne tietää olenko kotona vai en...
Esimerkiksi siitä, jos et ole kotona, kun palokunta saapuu.
jos joku oikosulku on koneessa niin voihan se palaa vaikka ei ole päälläkään jos vaan on töpseli seinässä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitä Saa Mitä Tilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
mä jätän kyllä, koska kuivuri ja pesukone on alakerrassa ja jos siellä alkaa palaan niin ihan heti en varmastikaan huomaa. ja vakuutus on sitä varten et se korvaa. mistä ne tietää olenko kotona vai en...
Esimerkiksi siitä, jos et ole kotona, kun palokunta saapuu.
jos joku oikosulku on koneessa niin voihan se palaa vaikka ei ole päälläkään jos vaan on töpseli seinässä....
Kyllä toki, mutta ihan varmasti menee tieto vakuutusyhtiöön, jos ei ole itse paikalla, kun palokunta tulee paikalle sammuttamaan. Silloin on turha sanoa, että olin minä täällä, mutta nyt vaan sattumalta tulenkin kotiin kauppakassit kainalossa. Ei se kotona oleminen aina sitä vahinkoa voi estää, mutta voi kenties rajata sitä, tai parantaa korvaustensaamista. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kait se pitäis sit sammuttaa jääkaappi ja pakastin myös kauppareissun ajaksi? Nehän vasta vaarallisia onkin kun aina käynnissä! :eek:
Se vehje on eri asia, kun se on pakko ruokien takia päällä pitää. Pesukoneita ei ole pakko yksin pitää päällä. Mutta turha sitten itkee kun kamat on palanut poroksi, eikö ole varaa ostaa uusia...
Näinhän se on, mutta älä nyt hermostu jos mä vähän spekuloin! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
mä jätän kyllä, koska kuivuri ja pesukone on alakerrassa ja jos siellä alkaa palaan niin ihan heti en varmastikaan huomaa. ja vakuutus on sitä varten et se korvaa. mistä ne tietää olenko kotona vai en...
Teillä ei sitten palovaroittimia ole? Kannattaa varmaankin hankkia niin huomaat vähän nopeemmin jos se palo syttyy..
 
avuton pelkuri
tässä kun moni on kertonutkin että pesukone kärähtänyt tms. Niin miten tulee toimia jos kesken kaiken pesukone alkaa käryämään? vedetäänkö töpseli irti? vai pitääkö virrat katkaista jostain pääkytkimestä? Pelkään että saisin säkärit jos menen kärähtäneestä vetämään töpseliä irti.. sama kammo imuroidessa, pelkään että se räjähtää, mutta pitäskö sit ottaa töpseli irti, vai painaa virtanapista vai mitä tehdä tällaisissa tilanteissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja avuton pelkuri:
tässä kun moni on kertonutkin että pesukone kärähtänyt tms. Niin miten tulee toimia jos kesken kaiken pesukone alkaa käryämään? vedetäänkö töpseli irti? vai pitääkö virrat katkaista jostain pääkytkimestä? Pelkään että saisin säkärit jos menen kärähtäneestä vetämään töpseliä irti.. sama kammo imuroidessa, pelkään että se räjähtää, mutta pitäskö sit ottaa töpseli irti, vai painaa virtanapista vai mitä tehdä tällaisissa tilanteissa?
Töpseli irti. Virran voi sammuttaa myös katkaisijasta mutta musta varmempi keino on vetää piuha vaan heti irti.
Sen jälkeen sähkölaitettakin voi sammuttaa vedellä.
 

Yhteistyössä