Uskaltaako joku myöntää omalla nimimerkillä olevansa lestadiolainen?

  • Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti
äitee
No en ole lestadiolainen ja harmaanakin kirjoittelen, MUTTA ihmettelen kyllä miksei kehtaisi?
Tunnen lestadiolaisia ja yhdessä koulussa jota kävin oli PALJON lestaadiolaisia.
Aplle tiedoksi, että ovat ihan tavallisia ihmisiä.
Ennemmin minua hävettäisi mustana "paljastaa" vaikka päihteiden väärinkäyttö perheesä tai joku muu oikeasti kauhea asia.
 
näin musta
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
itse en ole vaikka lapsia 4 kipaletta. I...
Näin oli meilläkin. Jotain kyllä kuvaa se, että ilmeisesti aika moni oli tuon perustella kovin halukas epäilemään juuri uskonnollisia syitä. Aika outoa ja mielestäni niin kovin rajoittunutta ajattelua ja ihmiskäsitystä.
 
sockervadd
Miksi nettitv:stä saa katsoa ohjelmia? Miksi lapset saavat katsoa lasten filmejä? Miksi saa tupakoida vaikka se aiheuttaa riippuvuutta ja sitä tekee monet ala-asteikäiset lestadiolaiset lapsetkin? Miksi saa kiroilla ruttoa/paskaa? Jotkut käyttävät ehkäisyäkin? Miksi lapsia saa pelotella tulimerellä? Miksi seuroihin houkutellaan lapsia karkin avulla? Miksi nuoret saavat käyttää paljastavia ja seksikkäitä vaatteita? Jne. Se on vain niin aivopesua ja tekopyhää. Eikä kukaan lestadiolainen ole koskaan osannut perustella mun kysymyksiä.

Uskallan myöntää, että kuuluin tuohon lahkoon 11v asti. Sitten tajusin oikean elämän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
No en ole lestadiolainen ja harmaanakin kirjoittelen, MUTTA ihmettelen kyllä miksei kehtaisi?
Tunnen lestadiolaisia ja yhdessä koulussa jota kävin oli PALJON lestaadiolaisia.
Aplle tiedoksi, että ovat ihan tavallisia ihmisiä.
Ennemmin minua hävettäisi mustana "paljastaa" vaikka päihteiden väärinkäyttö perheesä tai joku muu oikeasti kauhea asia.
Minä taas ymmärrän hyvin miksi joku ei haluaisi tunnustaa. Täällähän on tapana leimata ihminen -miltei minkä asian mukaan vaan- ja huomioiden palstan ilmapiirin lestadiolaisia kohtaan, en itsekään viitsisi tunnustaa.
 

Yhteistyössä