Uskaltaisitko lähteä? Sairaslomalla matkustamisesta (suomen sisällä)...

  • Viestiketjun aloittaja kahden vaiheilla
  • Ensimmäinen viesti
kahden vaiheilla
Jos sulla olis flunssan (virusperäinen) takia saikkua ensi viikolle, niin uskaltaisitko lähteä parin sadan kilometrin päähän juhlatilaisuuteen nyt viikonloppuna? Joo, järkeä ei ole lähteä muita tartuttamaan, mutta juhlaa odotettu jo kauan ja käytössä kuitenkin hotellihuone jonne olon puolesta voi mennä välillä huilimaan, jos siltä tuntuu... Mietin siis lähinnä sitä, että jos vaikka matkalla sattuu jotakin; ajetaan matkalla kolari ja loukkaantuu tai joutuu muuten sairaalaan tmv. niin miten esim. vakuutusasiat? Meneekö esim. hoitokulut sitten omaan piikkiin, jos ne muuten maksettais auton vakuutuksesta? Ja joo, tiedän senkin, että jos töissä jään asiasta "kiinni", niin meteli nousee (vaikka en viikonloppuna töissä olis muutenkaan ollut), mutta...

En siis kaipaa moraalisaarnoja, koska tiedän tekeväni "väärin", jos lähden, vaan haluan nyt tähän muuhun asiaan kommenttia.
 
"kukkahattutäti"
Millaista vastausta haet, jos se saa olla vain hyväksyvä? En lähtisi. Ihmetyttää, että sinua ei haittaisi sairastuttaa toisia, mutta oma, erittäin epätodennäköinen onnettomuus ja siitä aiheutuvat kulut häiritsevät.
 
  • Tykkää
Reactions: Aina Marina
gyhyy
juu saikulla kaikki muut vakuutukset on hyllyllä paitsi jos jotain tapahtuu kotona tai kotipihalla. jos jotain käy niin ovakuutusmies menee aina työpaikalle kyselemään, että sattuko olee saikulla.
 
mutta
ollenkaan ymmärrä, kuinka ylipäätään jaksat lähteä juhliin, jos olet kipeä?? parantuisit kyllä nopeammin levolla. itsekin olin 2vk kipeä, ja jouduin perumaan kaikki odotetut ja kivat riennot.
kaipaamaasi vakuutusasiaan en valitettavasti osaa sanoa mitään, en ole kyllä koskaan kuullutkaan moisesta.
 
"bla"
Lähtisin. Oon ollut saikulla vuoden ja tehnyt ulkomaanmatkoja ja ties mitä tänä aikana ihan hyvillä mielin. Ei sairasloma tarkoita sitä, että pitäisi olla vain neljän seinän sisällä, vaikka se joskus kyllä tautisena kannattaakin.
 
viera.s
En olisi huolinut saikkua ensi viikolle asti tuollaisessa tilanteessa. Virusperäinen flunssa kyllä yleensä paranee nopeasti sen verran, että buranan voimalla jaksaa juhlia. Käsihygieniasta kun pitää huolen, niin en muiden tartuttamisriskiä pidä sen suurempana, kuin heillä olisi mahdollisuus saada tauti vaikka lähimarketistaan, jossa flunssaiset asioi myös.

Mutta se saikku, vaikea sitä on enää peruakaan jos sitä on jo ensi viikolla asti kirjoitettu. En taitaisi kyllä tuossa tilanteessa lähteä.
 
"a.p."
ollenkaan ymmärrä, kuinka ylipäätään jaksat lähteä juhliin, jos olet kipeä?? parantuisit kyllä nopeammin levolla. itsekin olin 2vk kipeä, ja jouduin perumaan kaikki odotetut ja kivat riennot.
kaipaamaasi vakuutusasiaan en valitettavasti osaa sanoa mitään, en ole kyllä koskaan kuullutkaan moisesta.
Niin, no - eipä tuolla nyt tarvi muuta, kun istua (istun mä koneekin ääressä täällä kotona) ja alkoa en käytä muutenkaan, niin eivät ole sellaset "rälläysbileet", kun täällä nyt porukka ymmärtää. Ja voi sen viruksen saada vaikka kauppareissulla, mutta ehkä sitten helpommalla pääsee, kun jää vaan kotiin... :( Niin ja sekin tietysti harmittaa, että tilaisuus oli maksullinen, mutta kaipa tuolla saikkutodistuksella sitten saa rahat pois.
 
"Mutku"
[QUOTE="bla";30223934]Lähtisin. Oon ollut saikulla vuoden ja tehnyt ulkomaanmatkoja ja ties mitä tänä aikana ihan hyvillä mielin. Ei sairasloma tarkoita sitä, että pitäisi olla vain neljän seinän sisällä, vaikka se joskus kyllä tautisena kannattaakin.[/QUOTE]

Jaa, mutta tuskin sää flunssa takia oot saikulla ollut...? Kun flunssasta saa saikkua, on olokin oltava aika paskamaisen onneton. Ellei ole siis valehdellut lekurissa.
 
"Cream"
Jos vointi on niin hyvä,
että pystyy olemaan mukana ilman buranaa ja hotellihuoneessa lepäilyä,
niin lähtisin.

Jos taas on kuumetta,
tai olo on niin huono että pitäisi ottaa lääkettä ja välillä levätä,
niin jäisin suosiolla kotiin lepäämään.

Sairasloman pituudella ei mielestäni oli asian kanssa tekemistä.
Merkitystä on ainoastaan omalla voinnilla.
 
"Cream"
Ja jatkan nyt vielä että on tekopyhää huudella täällä "jää kotiin, älä tartuta muita".
Hyvin harva oikeasti sairastaa kotona jos vointi ei sitä vaadi!
Mutta tottakai anonyymisti voi väittää mitä vain.
 
Oikeasti sairas ei mieti
Jos itse olisin sairaslomalla flunssan takia, olisin siinä kunnossa että en voisi miettiäkään mihinkään lähtöä.:) Ja jos voisin reissua miettiä, en olisi silloin sairaslomallakaan. :)
 
"sini"
Jos itse olisin sairaslomalla flunssan takia, olisin siinä kunnossa että en voisi miettiäkään mihinkään lähtöä.:) Ja jos voisin reissua miettiä, en olisi silloin sairaslomallakaan. :)
Näin minullakin on. Flunssan takia jos sairaslomalla olen, olen sitten kipeä. Tietysti, jos vointi onkin jo hyvä, eli tauti oli luultua lyhyempi, toki voi lähteä. Mutta tiesithän, että sairausloman voi keskeyttää? Eli jos vointisi sallii juhlimisen, se varmasti sallii maanantaina töihin lähdön?
 
  • Tykkää
Reactions: Aina Marina
"a.p."
En olisi huolinut saikkua ensi viikolle asti tuollaisessa tilanteessa. Virusperäinen flunssa kyllä yleensä paranee nopeasti sen verran, että buranan voimalla jaksaa juhlia. Käsihygieniasta kun pitää huolen, niin en muiden tartuttamisriskiä pidä sen suurempana, kuin heillä olisi mahdollisuus saada tauti vaikka lähimarketistaan, jossa flunssaiset asioi myös.

Mutta se saikku, vaikea sitä on enää peruakaan jos sitä on jo ensi viikolla asti kirjoitettu. En taitaisi kyllä tuossa tilanteessa lähteä.
Niinpä. Mä en itse asiassa edes pyytänyt sitä tuonne ensiviikolle, mutta kirjoitti kuitenkin. Tilanne on siinä mielessä pöhkö, että mun oli pakko hakea tälle päivää jo lekurista lappu, kun muut lomavaihtoehdot (omailmoitukset, vapaapäivät) on käytetty, sillä tää tauti on kestänyt jo viikon. Labrat on katottu ja niissä ei ole mitään, eli on tosiaan virusperäinen, mutta ei vaan nyt hellitä. Ajatus siis oli, että jos sitten viiknolopun aikana jo tokenisi, kun olis ollut muutenkin vapaata ja maanantaina töihin. Niin ja sitten taas, kun meille on annettu ohjeet, että sairaslomat tulis pyytää aina sunnuntaihin asti, vaikka vkl olis vapaatakin työaikamuodon takia. En ymmärrä kyllä miksi, mutta jotenkin ne tunnit ei täsmää tai jotain - en todellakaan käsitä.
 
työsuojeluvaltuutettu
[QUOTE="bla";30223934]Lähtisin. Oon ollut saikulla vuoden ja tehnyt ulkomaanmatkoja ja ties mitä tänä aikana ihan hyvillä mielin. Ei sairasloma tarkoita sitä, että pitäisi olla vain neljän seinän sisällä, vaikka se joskus kyllä tautisena kannattaakin.[/QUOTE]

On ihan eriasia jos on saikulla vaikka masennuksen vuoksi, kun flunssan tai mahataudin. Eli jos on jalka kipsissä voi varmasti mennä parin ekan viikon jälkeen vaikka laivalle, vaikkei sairaanhoitajan tai liikunnanopettajan työtä voisi tehdäkään. Ja masennukseen matkailu voi auttaakin.
Mutta jos olet pois akuutin tarttuvan taudin (kuten flunssan) takia ja jaksat matkustella tai juhlia, et mielestäni olisi tarvinnut edes sairauslomaa. Silloin ollaan saikulla koska ei jaksa tehdä työtä muutamaan päivään ja ettei tartuta muita. Joten minusta olisi hassua, että matkaisit juhliin ja jatkaisit saikkua taas viikonlopun jälkeen. Se kieltämättä kuullostaisi siltä, että olet ollut saikulla juhlien ja niistä toipumisten vuoksi.
Vakuutukset ei varmaan lakkaa olemasta voimassa flunssan vuoksi. No, jos sinulla olisi kolmiolääkkeitä tai paha huimaus ja 40 asteen kuume, voisi lääkäri kieltää autolla ajon. Sitä vastoin vaikka kipsi jalassa on este autolla ajoon. Jos silloin ajaa ja joutuu kolariin, katsotaan että liikennevakuutus ei ole voimassa. Mutta flunssassa sellaisesta ei ole huolta. Ja sairaala hoito ei tuossa kipsikolarissakaan lankea itselle maksettavasti, muutenkuin hoitopäivät ja nekin laskut tulee kaikille.
Minusta voit metkata paikalle muttet mennä juhliin muita tartuttamaan, makaa sitten siellä hotellihuoneessa, kun muut juhlivat...
 
työsuojeluvaltuutettu
[QUOTE="a.p.";30224000]Niinpä. Mä en itse asiassa edes pyytänyt sitä tuonne ensiviikolle, mutta kirjoitti kuitenkin. Tilanne on siinä mielessä pöhkö, että mun oli pakko hakea tälle päivää jo lekurista lappu, kun muut lomavaihtoehdot (omailmoitukset, vapaapäivät) on käytetty, sillä tää tauti on kestänyt jo viikon. Labrat on katottu ja niissä ei ole mitään, eli on tosiaan virusperäinen, mutta ei vaan nyt hellitä. Ajatus siis oli, että jos sitten viiknolopun aikana jo tokenisi, kun olis ollut muutenkin vapaata ja maanantaina töihin. Niin ja sitten taas, kun meille on annettu ohjeet, että sairaslomat tulis pyytää aina sunnuntaihin asti, vaikka vkl olis vapaatakin työaikamuodon takia. En ymmärrä kyllä miksi, mutta jotenkin ne tunnit ei täsmää tai jotain - en todellakaan käsitä.[/QUOTE]

Jos voit jo hyvin ja aiot palata maanantaina työhön, sitten voit tietysti mennä juhliin.
 
viera.s
[QUOTE="a.p.";30224000]Niinpä. Mä en itse asiassa edes pyytänyt sitä tuonne ensiviikolle, mutta kirjoitti kuitenkin. Tilanne on siinä mielessä pöhkö, että mun oli pakko hakea tälle päivää jo lekurista lappu, kun muut lomavaihtoehdot (omailmoitukset, vapaapäivät) on käytetty, sillä tää tauti on kestänyt jo viikon. Labrat on katottu ja niissä ei ole mitään, eli on tosiaan virusperäinen, mutta ei vaan nyt hellitä. Ajatus siis oli, että jos sitten viiknolopun aikana jo tokenisi, kun olis ollut muutenkin vapaata ja maanantaina töihin. Niin ja sitten taas, kun meille on annettu ohjeet, että sairaslomat tulis pyytää aina sunnuntaihin asti, vaikka vkl olis vapaatakin työaikamuodon takia. En ymmärrä kyllä miksi, mutta jotenkin ne tunnit ei täsmää tai jotain - en todellakaan käsitä.[/QUOTE]

Siis sairasloma on vaan tämän päivän + viikonlopun, jolloin olisit muutenkin ollut vapaalla? Ei enää maanantaina? Siinä tapauksessa kehtaisin varmaan lähteä, jos vointi sen sallisi.
 
"a.p."
Siis sairasloma on vaan tämän päivän + viikonlopun, jolloin olisit muutenkin ollut vapaalla? Ei enää maanantaina? Siinä tapauksessa kehtaisin varmaan lähteä, jos vointi sen sallisi.
Ei vaan maanantaille... : / Eli sen mukaan ti töihin. Mutta kuten tuossa jo tulikn, niin vissiin saan keskeyttää kuitenkin ja mennä ma töihin, jos tää nyt tokenisi.
 
viera.s
[QUOTE="a.p.";30224079]Ei vaan maanantaille... : / Eli sen mukaan ti töihin. Mutta kuten tuossa jo tulikn, niin vissiin saan keskeyttää kuitenkin ja mennä ma töihin, jos tää nyt tokenisi.[/QUOTE]

Onko teillä joku vastuuhenkilö lauantaina töissä? Jos nyt jo tuntuu paremmalta ja olet melko varma, että kykenet töihin maanantaina, voisit tietysti huomenna ennen reissuun lähtöä soittaa työpaikalle, että voit jo paremmin ja pääset maanantaina töihin, ellei mitään yllättävää käännettä tule. Jos tämä onnistuu, voisin lähteä, mutta muuten kyllä olisi sen verran pahasti työmoraalin vastaista saikkuilla flunssan takia vielä huvireissun jälkeen päivä, että en voisi lähteä. Vakuutusjutut ei ole ongelma, mutta silti joillain työpaikoilla suhtaudutaan sairasloman keskeytyksiin nihkeästi eikä siis välttämättä maanantaina pääse töihin, vaikka haluaisi.
 

Yhteistyössä