Uskaltaisko teidän 4-vuotiaat nukkua kerrossängyn yläpedissä?

Ja pääsisivätkö sinne itse kiipeämään? :D

Ei siis yhtään ajankohtaista, mutta kunhan mietin huvikseni. ...lähinnä siis makkari-/huonejakoa meillä tuossa parin vuoden päästä... Jos ees asutaan tässä silloin. :D

Mutta mietin, että uskaltaako tuon ikäiset ees nukkua vielä missään kerrossängyissä, jos semmosta meinais?
 
"Sanna"
Kyllä meidän pikkuapina,äidin rakkaudella sanottu :) kiipeilijä varmaankin uskaltaisi nukkua kerrossängyssä, mutta en edes ajatuksissa päästäisi häntä sinne.

Mukava kopsahdus kun tulee sieltä alas
 
uskalsi
Uskalsi 3,5-vuotiaana (suht. korkeat kaiteet), pikkusisko nukkui alasängyssä. Isosisko ei kertaakaan yläkerrasta tippunut, nyt jo 7 ja edelleen mielellään siellä nukkuu.
 
ninkinonk
Juur tilattiin meijän neljävuotiaalle semmonen "monitoimisänky". Kerrossänkyä on ruinannu vaikka ja kuinka kauan... Mutta mitäs järkeä siinä on kun pikkusiskolla on oma sänky omassa huoneessa. Ja ei häntä toivottavasti siellä pelota nukkua eikä äitiäkään....
 
Kun jos mielisin tässä huushollissa pistää lapset samaan huoneeseen, se vaatis tuon kerrossängyn.. Tai sit molemmille oma huone, mutta vanhemmat joutuis jo tuossa vaiheessa alakertaan (kun nuorempi ois n. 2). Ylhäällä kun ei ole kuin 2 makkaria, siks suosisin lapsille yhteistä huonetta alkuun. =)

Ongelmansa kullakin. :D Musta on kiva suunnitella ja ressata näitä etukäteen (ja monesti ihan turhaan).
 
Ego
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22191939:
Eikö niissä ole semmoset laidat, ettei niistä tipu? :snotty:

...älkää nyt ampuko mun suunnitelmia alas... :D
On laidat. Mua alussa hirvitti koko juttu mutta pari pv vaan. Tein selväx että siellä ei sitten pompita tai riekuta yms. Hienostihan se alkoi ja oli ylen "ihastunut" yläpetiinsä ja majaili siellä pitkiäkin aikoja=)
 
On laidat. Mua alussa hirvitti koko juttu mutta pari pv vaan. Tein selväx että siellä ei sitten pompita tai riekuta yms. Hienostihan se alkoi ja oli ylen "ihastunut" yläpetiinsä ja majaili siellä pitkiäkin aikoja=)
Okei eli tuon ajatuksen vois pitää hengissä.

Tai sit mä vaan pidän nuoremman niin pitkään meidän makkarissa, että "voidaan" jo itse nukkua eri kerroksessa kuin lapset. =)
 
Tyttö ei ole muualla nukkunutkaan sen jälkeen kun 4 v täytti. Yläpedissä nukkui jo pikkuisena, parivuotiaana. On rauhallinen nukkuja, tai siis hyörii ja kääntyilee kyllä unissaan, muttei vaeltele pois sängystä. Ei ole tippunut koskaan, eikä pienempikään ole pudonnut vaikka kaksivuotiaasta asti on saanut yläpedille vapaasti kiivetä.
 
Meidän 3½v muutti kerrossängyn yläpetiin ja on hyvin pysynyt sielä ja osaa kiivetä ylös ja alas vähän liiankin hyvin (siis muualtakin kun rappusista). ja tuossa meidän pedissä on kyllä sellanen laita ylhäällä ettei siitä ylitse vahingossa tulla.
 
Hmm... Uskaltaiskohan meidän tyttökin (rämäpää) jo aiemmin. =)

No joo, saa nähdä, mitä tehdään. Onko semmosia lastensänkyjä muuten olemassa, että vois nyt ostaa sängyn ja myöhemmin tehdä siitä kerrossängyn? Kun tytölle pitäs ostaa jatkettava melkolailla nyt, mutta vuava ei ole vielä syntynytkään... ei tekis vielä mieli ostaa mitään kerrossänkyä, mut sit taas toi tytöllekin nyt ostettava jäis liian pian turhaksi.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
meillä 2v nukkuu...isosisko 4v alasängyssä ;) isompi herää yöllä pissalle ja on muutenki levoton nukkuja, pienempi pistää illalla pään tyynyyn ja nukkuu aamuun asti :)
 
[QUOTE="vieras";22192026]meillä 2v nukkuu...isosisko 4v alasängyssä ;) isompi herää yöllä pissalle ja on muutenki levoton nukkuja, pienempi pistää illalla pään tyynyyn ja nukkuu aamuun asti :)[/QUOTE]

Hurjaa jo tuo. :D En mä ihan tuota meidän tyttöä laskis (tosin on vielä vajaakin 2, 1 v 7 kk nyt). Mutta on erittäin levoton nukkuja. ...jospa se tuohon nelivuotiaaseen mennessä rauhottuisi...

Mut huomasitteko tuon kysymyksen? Onko tuommosia sänkyjä?
 
metsänpeitto
Onhan niitä sänkyjä, jotka voi laittaa kerrossängyksi tai pitää erillään. Meilläkin silloin tällöin nostellaan sänkyjä vierekkäin, jos kumpikaan ei tahdo nukkua ylhäällä. Nuorempi on nukkunut yläsängyssä aina välillä, siitä lähtien kun siirtyi omasta sängystään tuohon kerrossänkyyn.. eli noin kaksivuotiaasta. Kiipeilee tosi näppärästi sänkyyn ja pois, vaikkei meidän sängyssä ole edes tikkaita.

Meidän kerrossänky on matala, ja sellainen lastenkokoa oleva, ne sängyt on jostain 50-60-luvulta. Mitähän sanoisin sen sängyn korkeudeksi, etten nyt kauheasti valehtelisi.. En mä tiedä. Matala :D
 
Olin juuri vastaamassa kun ilmoitit löytäneesi : )
Vastailen kuitenkin: Unipuu sänkysarja on tosi kivasti muunneltavissa.
Hinnakas, mutta lämpimästi voin suositella.Ei nitise,natise ja turvallinen,ajaton sänky.
Löytyy käytettynäkin paljon sarjaa.
 
"Ruttis"
Kyllä meidän melkein 4-v. uskaltaisi mutta minä en uskalla. Poika on sen verran levoton nukkuja ja yöjuoksuttaja, joten riskit ovat melkoiset...toistaiseksi saa siis pitää alasänkynsä, mistä siis pääsee sujuvasti koikkelehtimaan pitkin yötä ;)...
 

Yhteistyössä