Uskomattoman hankalalta kuulostaa yhden ainoan päivän/illan viettäminen, täällä olevien aloitusten perusteella

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25230456:
..tai vesilätäkköön. Ainakin täällä eteläisemmässä Suomessa.

Eikös se nyt kuitenkin ole ihan normaalia että täällä keskustellaan ajankohtaisista asioista, nyt siis joulusta ja tietenkin monesta muustakin jutusta.
Joo, keskustelu on aina hyvästä, mutta nopeella silmäyksellä, niiden aloitusten määrä, joissa oltais iloisia lähestyvästä joulusta, on häviävän pieni, verrattuna niihin aloituksiin, joissa se joulu koetaan hankalana.
 
Joulupukin suuret saappaat jalkaani jos saisin
koko maailman tietystikin heti parantaisin
Ruokaa, rahaa, terveyttä niille minä soisin,
joille täällä tänään onkin käynyt vähän toisin.
Sulle lahjan antaisin mä erityisen hyvän:
joulumielen iloisen ja rakkauden syvän.
 
"mii"
Kauheinta on mun mielestä se että jotkut aikoo käyttää joulua jonain rangaistus"välineenä" :O Lahjojen poisjättämisen tai jopa koko joulun "pois ottamisen" muodossa :(
 
"vieras"
[QUOTE="mii";25230499]Kauheinta on mun mielestä se että jotkut aikoo käyttää joulua jonain rangaistus"välineenä" :O Lahjojen poisjättämisen tai jopa koko joulun "pois ottamisen" muodossa :([/QUOTE]

Lässynlässyn. Kauhukakaroille kauhurangaistukset.
 
hhhh
Kyllä siitä aatosta tulee ongelma, kun "kaikille" sukulaisille se itse aattoilta on niin ietunan tärkeä ja vedetään herneitä nenään oikein urakalla, jos ei just aattona nähdä. Ja tietenkään kellonajoista ei anneta piiruakaan periksi,kun kerta ennenkin on tehty jollain tavalla just siihen aikaan. Yritä siinä nyt sitten sumplia, että kerkeis edes kaffit juomaan ja edes vähän nauttia.

No joo, ei se nyt oikeasti aivan niin kamalaa ole, mutta kyllä sitä vähän toivois, että toisilta löytyis pikkusen ymmärrystä ja ei vedettäis niitä herneitä nenään (turhan takia), jos käytäiskin 23. tai 25. päivä..Itselle tuo herneiden nenään vetäminen ei ole niin suuri ongelma, mutta mies meinaa ottaa turhan raskaasti.
 
Joulu on suurten tunteiden juhlaa... niin hyvässä kuin pahassakin. Pitäisi olla perheen ja suvun kesken hyvä tahto, mutta vuosien ja vuosikymmenten väliset ristiriidat saattavat haitata sen toteutumista. Lisäksi media luo kuvaa kiiltokuvajoulusta, ja ellei siihen pystytä, niin toki siinä koetaan turhautumista ja kykenemättömyyttä. Ajatelkaa nyt, mitä paineita ne kuvat perheenäidillekin luovat... hymyssä suin tarjoillaan suvulle ruokaa, pöydät notkuvat kaikkea syötävää ja koti kiiltää joka nurkasta.
 
Joulu on suurten tunteiden juhlaa... niin hyvässä kuin pahassakin. Pitäisi olla perheen ja suvun kesken hyvä tahto, mutta vuosien ja vuosikymmenten väliset ristiriidat saattavat haitata sen toteutumista. Lisäksi media luo kuvaa kiiltokuvajoulusta, ja ellei siihen pystytä, niin toki siinä koetaan turhautumista ja kykenemättömyyttä. Ajatelkaa nyt, mitä paineita ne kuvat perheenäidillekin luovat... hymyssä suin tarjoillaan suvulle ruokaa, pöydät notkuvat kaikkea syötävää ja koti kiiltää joka nurkasta.
Surullista. Samalla oon kyllä tosi tyytyväinen, että itsellä ei oo moisia paineita.ö
 
"vieras"
samaa mieltä, eihän se ole kuin yksi ilta vuodesta ja yksi viikonloppu... älytön ressi tyhjän takia. meillä mies on todennälöisesti metsällä tai ajamassa offia niin kuin muinakin iltoina viikonloppuisin. tulee ennen pukkia joa kerkiää, mutta jos ei niin ei meidän maailma siihen kaadu. lapsille on ne pari pakettia tärkeämpiä kuin se että onko isi paikalla vai ei. älytöntä touhua joillakin.
 
patakinnas
So very true...Koko suku pitäisi ehtiä mukamas nähdä juuri silloin 24. päivä. Ja hernettä vedetään ihan takaraivoon asti, jos ei tulla käymään. Vaikka on ilmoitettu, että olemme kotona aaton. Myöhemmin sitten vingutaan "kun me niin teitä odotettiin..." Jaa, ilmoitin jo juhannuksena, että tulemme 26. päivä...
Ennen olen itsekkin viettänyt aaton autossa, reissaten pisteiden a, b, c ja d välillä.
Rauhaantukaa hyvät ihmiset. Kyllä se joulu vähemmälläkin tulee. Ei maailma kaadu siihen, jos Tero-Annelille ei löydy sitä juuri hänen toivomaansa leegopakettia, tai Timo-Inkeri jää ilman babyborn-nukkea. Nauttikaa toistenne seurasta, ja siitä, että kerrankin on koko perhe samaan aikaan ruokapöydässä. Se kun ei ole nykyään niin ennustuksissa kirjoitettua, että koko perhe syö samaan aikaan. Kinkku+laatikot+salaatit, se on siinä. Ei tarvitse olla mitään vapusta asti maa-kellarin lattian alla hautunutta ankan niskaa...
Hyvää ja maittavaa joulua kaikille.
 
"jepjep"
Näiden joulu avausten jälkeen kannattaakin muistaa laittaa toivomuslistalle myös teltta :) On edes joku suoja perheellä päänsä päällä kun anoppi appi tai oma ukko heittää perheen pihalle :) Tosin jos on kovin vesisateinen keli voi olla hyvä pyytää myös uimarengas
 
Tiiätkö, ihan samaa ajattelin eilen.

Ihan kauhistuttaa, miten paljon pinnan alla olevaa kaunaa, suorittamista ja suoranaista esittämistä joidenkin jouluun kuuluukaan.

Jouluna olisi mielestäni tarkoitus nauttia, mutta vanne tuntuu kiristävän monen päätä ihan kauheasti just jouluna.
 
Tiiätkö, ihan samaa ajattelin eilen.

Ihan kauhistuttaa, miten paljon pinnan alla olevaa kaunaa, suorittamista ja suoranaista esittämistä joidenkin jouluun kuuluukaan.

Jouluna olisi mielestäni tarkoitus nauttia, mutta vanne tuntuu kiristävän monen päätä ihan kauheasti just jouluna.
Kerrankin jostain oon samaa mieltä sun kanssas. En tajua, miks just jouluna pitäis nähdä kaikki ihmiset, joista ei paskaakaan välitetä muina päivinä, olla yhdessä ja sulassa sovussa laulaa joululauluja. Just. Onneksi ei oo koskaan tarvinnu esittää sen kummempaa, kuin onkaan, edes jouluna.
 
"vieras"
mä en ole ostanut vielä lahjan lahjaa ja suunnitelmatkin auki vielä mutta eiköhän kaikki järjästy sitten kun on ajankohtaista....ainiin se joulusiivous! (romut kaappiin ja kaappi kiinni jos mahtuu)
 
  • Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä