Uskotko jumalaan, tai saatanaan, tai henkimaailmaan ja millä perustein tai millä perustein et?

  • Viestiketjun aloittaja pistex3
  • Ensimmäinen viesti
pistex3
Itse en usko mihinkään noista. Uskon vain tähän todelliseen elämään, minkä näen, koen ja tunnen ympärilläni. En usko esim siihen että kun rukoilet jumalaa, niin se auttaa muuttamaan sinun tilanteet paremmiksi. Vaan sinä teet sen itse!

Haavasi parannat, kun ongelmasi paikannat.

Elämä on sitä mitä sä teet siitä.

Asioilla on tapana järjestyä.

Kolme perusmottoo ja millään jumalalla tai saatanalla tai höpö höpö henkimaailmalla ei ole mitään tekemistä noiden kanssa. Vain itselläsi.

Tosin mulla on vilkas mielikuvitus ja joskus kun katon jonkun kauhufilmin, oli se sitten muuten vaan joku kauhufilmi tai kertoo paranormaaleista ilmiöistä niin mulle saattaa jäädä sellanen epämielyttävä fiilis sen katsomisen jälkeen ja sillon saatan kyseisenä yönä jättää vähän yövaloa päälle tms. mut en muuten. Koska en mä muuten tollasta pelkää tai edes kuolemaa joka on luonnollinen tapahtuma ja odottaa joskus meitä kaikkia niin turha sellasta pelätä kun siitä ei oo mitään hyötyä ja pimeä on yhtä normaali asia kuin päivällä valo.

Lapsena uskoin vielä jollain tavalla jumalaan ja henkimaailmaan ja kun mulla meni huonosti niin rukoilin apua jumalalta tai mun kuolleilta sukulaisilta kuten mummolta esimerkiksi. Mutta sitä ei koskaan tullut, miksköhän, oiskohan siksi ettei mitään sellasta ole olemassa..

Ja en rupea nyt erittelemään kaikkea mun elämästä. Mutta sanon näin yksinkertaisesti, että mun elämä on ollut helvetisti täynnä kärsimystä vauvasta aikuisuuden päiviin, enkä kertaakaan jumalalta oo saanu apua. Niin mä en ymmärrä että miksi jumala laittaisi niin synnittömän olennon kuin vauva kärsimään? tai muutenkin lapsen koko aikuisuuteensa saakka, jos se ei oo vielä kovin isoja syntejä kerennyt tekemään?

Tuol on vaikka kuinka mitä rikollisia, narkomaaneja ja tappajia ja niillä menee elämässä hyvin vaikka ovat jopa tuollasia virheitä tehny. Sit minun tapanen tyttö polonen, joka ei iki kuuna päivänä mennyt tekemään mitään edes noin kauheaa sai kärsiä koko lapsuutensa. Onko siinä mitään järkeä? Näinkö toimii jumala? Tämäkö on todiste jostain jumalan olemassa olosta?

Paskaa sanon minä!
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
"viirus"
Raamatun mukaan: Jumala loi aluksi paratiisin, jossa oli 2 täydellistä ihmistä, Aaatami ja Eeva. Langennut enkeli (saatana) halusi vallan itselleen ja koetteli Aatamin ja Eevan uskollisuutta Jumalaa kohtaa, joten keksi houkutella heidät tekemään sitä, mitä Jumala oli kieltänyt, eli ottamaan hedelmän kielletystä puusta.

Jos kaksi täydellisestä ihmistä pettää Jumalan, niin miten hän voi luottaa keneenkään? Jumala antoi saatanan vapaasti koetella ihmiskuntaa ja näin poimii ikuiseen paratiisiin ne, ketkä ovat olleet koetuksista huolimatta elämänsä uskollisena Jumalalle. Oletko lukenut raamattua? Jobin kirjaa? Siinä jobia koettelee saatana, joka vie häneltä kaiken. Lapset, karjan.. Mutta siinä on myös lupaus Jumalalta, että job ja hänen perheensä herätetään ja he elävät ikuisesti paratiisissa, koska ei koettelemuksistaan
huolimatta kääntänyt Jumalalle selkäänsä.

Eli, maailma on saatanan vallassa, Jumala ei AIHEUTA, mutta sallii kaiken pahan.Tämän maailman pahan kun jaksaa kestää, on edessä ikuinen elämä täydellisessä maailmassa, jossa saatanaa ei ole.
 
[QUOTE="vieras";28866503]Eli uskoat jumalaan, saatanaan ja henkimaailmaan.[/QUOTE]

Nii tai jos muotoilen sen niin että uskon Jeesukseen. Samalla uskon saatanan ja yliluonnollisen maailman olemassaoloon - mutta en siis usko saatanaan, eli ripustaudu tai laita uskoani saatanaan. Hiusten halkomista ja käsitteiden viilausta, mutta käytännössä iso ero. :D
 
pistex3
[QUOTE="viirus";28866514]Raamatun mukaan: Jumala loi aluksi paratiisin, jossa oli 2 täydellistä ihmistä, Aaatami ja Eeva. Langennut enkeli (saatana) halusi vallan itselleen ja koetteli Aatamin ja Eevan uskollisuutta Jumalaa kohtaa, joten keksi houkutella heidät tekemään sitä, mitä Jumala oli kieltänyt, eli ottamaan hedelmän kielletystä puusta.

Jos kaksi täydellisestä ihmistä pettää Jumalan, niin miten hän voi luottaa keneenkään? Jumala antoi saatanan vapaasti koetella ihmiskuntaa ja näin poimii ikuiseen paratiisiin ne, ketkä ovat olleet koetuksista huolimatta elämänsä uskollisena Jumalalle. Oletko lukenut raamattua? Jobin kirjaa? Siinä jobia koettelee saatana, joka vie häneltä kaiken. Lapset, karjan.. Mutta siinä on myös lupaus Jumalalta, että job ja hänen perheensä herätetään ja he elävät ikuisesti paratiisissa, koska ei koettelemuksistaan
huolimatta kääntänyt Jumalalle selkäänsä.

Eli, maailma on saatanan vallassa, Jumala ei AIHEUTA, mutta sallii kaiken pahan.Tämän maailman pahan kun jaksaa kestää, on edessä ikuinen elämä täydellisessä maailmassa, jossa saatanaa ei ole.[/QUOTE]

Mitäs tapahtuu sit niille jotka ei haluu uskoo mihinkään näistä?
 
Pari kysymystä nousee mieleen. Jumala muuttaa ihmiset täydelliseksi ja pyyhkii muistot maanpäällisestä elämästä (jos on vaikka ollut naimisissa useamman kanssa). Kukaan ei enää tunne himoa yms.

Miksi hän ei sitten samalla tee kaikkia täydellisiksi ja uskovaisiksi? Mitä hän tekee noille joita ei muuta?
 
pistex3
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jumalan olemassaoloaei kukaan ole pystynyt kumoamaan tai todistamaan. Se on olemassa tai sitten ei. :)
Niin ja jokaisen oma asia on sitten uskooko siihen vai ei.

Mut kertokaa... Miks jumala ois tehny näin?

Antaa mun ensiksi syntyä kakssuuntasta mielialahäiriöö sairastavalle äidille ja alkoholisti isälle ja perheeseen jossa riidellään koko ajan? Mitä syntiä mä olin tuossa vaiheessa kerennyt tekemään, jotta minua rankaistiin noin?

Entä mitä syntiä olin tehnyt niin paljon että jouduin kestämään moista koko lapsuuteni?

Entä mitä syntiä tein niin paljon että isovanhempani rankaisivat minua väkivalloin?

Tai kun minua kiusattiin koulussa lihavuuden takia?

Tai kun jouduin ala-ikäisenä vielä raiskatuksi?

Mitä niin pahaa mä olen tehnyt, että ansaitsin jumalan mielestä nuo kaikki kärsimykset?
 
minä,
"Mitä niin pahaa mä olen tehnyt, että ansaitsin jumalan mielestä nuo kaikki kärsimykset"
Raamattu sanoo:
Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat; 20:6 Ja teen laupiuden monelle tuhannelle, jotka minua rakastavat, ja pitävät minun käskyni.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28866503]Eli uskoat jumalaan, saatanaan ja henkimaailmaan.[/QUOTE]

Jos uskoo, että Jeesus on oikeasti ollut olemassa (mikä viimeisimpien tutkimusten mukaankin on erittäin todennäköistä tai lähes aukoton fakta), niin mitä tekemistä sillä on saatanoiden jumalien ja henkimaailman kanssa???.
 
"vieras"
Niin ja jokaisen oma asia on sitten uskooko siihen vai ei.

Mut kertokaa... Miks jumala ois tehny näin?

Antaa mun ensiksi syntyä kakssuuntasta mielialahäiriöö sairastavalle äidille ja alkoholisti isälle ja perheeseen jossa riidellään koko ajan? Mitä syntiä mä olin tuossa vaiheessa kerennyt tekemään, jotta minua rankaistiin noin?

Entä mitä syntiä olin tehnyt niin paljon että jouduin kestämään moista koko lapsuuteni?

Entä mitä syntiä tein niin paljon että isovanhempani rankaisivat minua väkivalloin?

Tai kun minua kiusattiin koulussa lihavuuden takia?

Tai kun jouduin ala-ikäisenä vielä raiskatuksi?

Mitä niin pahaa mä olen tehnyt, että ansaitsin jumalan mielestä nuo kaikki kärsimykset?
Entäpä, jos Jumala ei ole sellainen rankaisija ollenkaan, vaan jotain ihan muuta.
Käsitys, että kärsimykset ovat ansaittuja viittaa enemmänkin karman lakiin sitäpaitsi
 
pistex3
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
"Mitä niin pahaa mä olen tehnyt, että ansaitsin jumalan mielestä nuo kaikki kärsimykset"
Raamattu sanoo:
Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat; 20:6 Ja teen laupiuden monelle tuhannelle, jotka minua rakastavat, ja pitävät minun käskyni.
Just just..
 
pistex3
[QUOTE="vieras";28866702]Entäpä, jos Jumala ei ole sellainen rankaisija ollenkaan, vaan jotain ihan muuta.
Käsitys, että kärsimykset ovat ansaittuja viittaa enemmänkin karman lakiin sitäpaitsi[/QUOTE]

Ja miks tää karman laki nyt mun kohdalla toimis noin? Olenko mä muka niin hirveä ihminen vai?
 
[QUOTE="vieras";28866684]Jos uskoo, että Jeesus on oikeasti ollut olemassa (mikä viimeisimpien tutkimusten mukaankin on erittäin todennäköistä tai lähes aukoton fakta), niin mitä tekemistä sillä on saatanoiden jumalien ja henkimaailman kanssa???.[/QUOTE]
Älä puhu paskaa. Jeesuksesta ei ole edes YHTÄ ainoata lähdettä hänen elinajaltaan. Kukaan ihminen Jeesuksen elinaikana ei kirjoittanut hänestä sanaakaan. Aika kummallista ottaen huomioon, että hän tarinoiden mukaan temppuili suurille massoille. Ketään ei kuitenkaan kiinnostanut kirjoittaa hänestä yhtään mitään. Kaikki Jeesuksesta kertovat lähteet ovat kirjoitettu kymmeniä ja jopa satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen.

Jeesuksesta ei siis millään ole tarpeeksi todisteita, että voisi varmasti sanoa hänen olleen olemassa. Tietenkin on ollut lukemattomia Jeesus nimisiä henkilöitä, mutta Raamatun Jeesus on tärysin uskon asia ja tämä on aukoton fakta niin kauan kunnes Jeesuksen elinajalta löytyy hänestä lähteitä. (ei löydy koska Jeesusta ei ollut olemassa)
 
Viimeksi muokattu:
M32
Jos Jahve olisi olemassa, en mitenkään pystyisi palomaan häntä. Eräs vastenmielisimpiä maailman mytologioiden jumaluuksia. Onneksi nykyisin ihmisellä ei ole tarvetta yliluonnollisiin selityksiin tai turvan hakemiseen mielikuvitusolennoista.
 
"vieras"
Pari kysymystä nousee mieleen. Jumala muuttaa ihmiset täydelliseksi ja pyyhkii muistot maanpäällisestä elämästä (jos on vaikka ollut naimisissa useamman kanssa). Kukaan ei enää tunne himoa yms.

Miksi hän ei sitten samalla tee kaikkia täydellisiksi ja uskovaisiksi? Mitä hän tekee noille joita ei muuta?
Jumala teki ihmisestä epätäydellisen vain jotta ihminen saisi nauttia synnin tekemisestä. Jumala ei itse voi tehdä syntiä koska kukaan aseta rajoja sille mitä hän saa ja ei saa tehdä.

Juutalaiset eli vanhan testamentin alkuperäistä tulkintaa noudattavat tietävät että taivaaseen pääsee lopulta kaikki. Kristitytille tämä saattaa olla epämieluinen yllätys. Muslimit pettyvät todennäköisesti myös todellisen taivaan antimiin.
 

Yhteistyössä