Uskotteko, että tapaatte taivaassa menehtyneet vauvanne/lapsenne?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Uskotteko, että tapaatte taivaassa menehtyneet vauvanne/lapsenne?

Pysyvätkö he aina taivaassa samanikäisinä, kun menehtyessään?
Jos vaikka vanhempi kuolee vasta vanhuksena, onko vauva taivaassa sitten vauvaikäisenä?
 
uskon että taivaassa tapaamme kaikki ne rakkaamme jotka ovat sinne edeltä jo menneet.
mutta en osaa ajatella, että ovatko he nuoria vai vanhoja. kuvittelen jotenkin, että sillä ei ole väliä eikä merkitystä ,sillä olemme jotenkin vain erimuodossa kaikki siellä.
vaikea selittää :ashamed:
 
mä uskon kyllä että tapaan kuolleena syntyneen vauvamme,. ajattelen hänet aina sen ikäisenä kuin olisi nyt elävänä, eli hän kasvaa mun mielessä. ja mun kuollut isä on taivaassa hyväkuntoisena j a elinvoimaisena vaikka kuoli sairauteen. taivaassa kaikilla on hyvä olla =)
 
"vieras"
Hmm, mielenkiintoinen kysymys, johon ei tietenkään kukaan tiedä ehdottoman oikeaa vastausta :)

Onko ihmisen sielulla ikää itsessään, vai onko se kytkeytynyt ruumiin ikään ja esim hormonien vaikutukseen? Taivaassa me ylistämme Jumalaa ja Jeesusta, ja Raamatussa sanotaan että lasten enkelit ovat siellä eturivissä -eli kyllä lapset on erityisessä asemassa, Raamatussa sanotaan että taivas on lasten ja lastenkaltaisten. Mutta että onko vauvat vauvoja, no mielestäni ei ainakaan siinä mielessä että ne tarvitsisivat hoitoa, mutta kuvittelen että niissä jotain lapsenomaista on, kun taas vanhana kuolleet kuvittelen nuoremmiksi kuin mitä olivat kuollessaan -mutta nämä on vain mielikuvia, mitään oikeaa tietoa mulla ei asiasta ole =)
 
Hmm. Jos sattuis käymään niin että pääsen taivaaseen (jos sellanen on) niin uskon että oisin siellä sen ikänen mitä haluan olla, siis missä iässä on ollu parhainta olla, helpointa, jne... Ja toivon nimenomaan minun pienen murusen takia, että syntini anteeksi annettais ja pääsisin sen pienen kullannupun luo lopulta. Mut ehkä se on helvetin tulet jotka minuaki kutsuu...
 
-
En mä usko varsinaisesti taivaaseen, mä uskon että kuoleman jälkeen menemme astraalitasolle. Uskon jälleensyntymään.
Astraalitasolla voi tavata kuolleita perheenjäseniään ja sukulaisiaan. Heitä voi tavata unissakin.
Toi ikäasia, he ehkä näyttäytyvät sen ikäisinä kuin itse haluaa heidät nähdä ja on tottunut näkemään. Oikeastaan, sillä tasolla ei ole varsinaista ikäkäsitystä eikä fyysistä olemusta. Ihmiset ovat energiaruumiissa. Se tarkoittaa, että ollaan lähinnä valopalloja.
 
toinen äiti
[QUOTE="äiti";22156936]Uskon että taivaassa tavataan. Tunnistamme toisemme. Riemuitsemme näkemästämme.[/QUOTE]

Juuri näin opetetaan Raamatun pohjalta. Ihmiset tunnistavat toisensa. Tosin, että sinne taivaaseen pääsee, pitää uskoa että Jeesus oli Jumalan poika joka kuoli ristillä jotta me hänen kuolemansa tähden saisimme syntimme sovitettuina anteeksi.
 
"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja toinen äiti;22157000:
Juuri näin opetetaan Raamatun pohjalta. Ihmiset tunnistavat toisensa. Tosin, että sinne taivaaseen pääsee, pitää uskoa että Jeesus oli Jumalan poika joka kuoli ristillä jotta me hänen kuolemansa tähden saisimme syntimme sovitettuina anteeksi.
AAMEN
 
......
[QUOTE="äiti";22156746]Uskotteko, että tapaatte taivaassa menehtyneet vauvanne/lapsenne?

Pysyvätkö he aina taivaassa samanikäisinä, kun menehtyessään?
Jos vaikka vanhempi kuolee vasta vanhuksena, onko vauva taivaassa sitten vauvaikäisenä?[/QUOTE]

Uskon että tapaan. Mulle kertoi eräs ihminen, että hän oli päässyt "käymään" taivassa ja oli siellä tavannut keskenmenneen lapsensa. Tapahtumasta oli ollut n 20 v ja tuo poika oli ollut n 20 vuotias siellä taivaassa. Lopultahan näemme sen siellä sitten, mutta minä uskon näin. Ihmisen sielu on kuolematon.
 
.....
Hmm. Jos sattuis käymään niin että pääsen taivaaseen (jos sellanen on) niin uskon että oisin siellä sen ikänen mitä haluan olla, siis missä iässä on ollu parhainta olla, helpointa, jne... Ja toivon nimenomaan minun pienen murusen takia, että syntini anteeksi annettais ja pääsisin sen pienen kullannupun luo lopulta. Mut ehkä se on helvetin tulet jotka minuaki kutsuu...
Jumala rakastaa sua ja olet Hänelle suunnattoman tärkeä. Pyydä Jeesusta Herraksesi, tulemaan sinun elämääsi ja pyydä, että Hän saa sovittaa sinun syntisi. Sinä voit tietää sen, että pääset taivaaseen, sitä ei vain tarvitse toivoa. Ilman Jeesusta ei ole elämää, mutta jolla Jeesus on, hänellä on iänkaikkinen elämä.
 
Jumala rakastaa sua ja olet Hänelle suunnattoman tärkeä. Pyydä Jeesusta Herraksesi, tulemaan sinun elämääsi ja pyydä, että Hän saa sovittaa sinun syntisi. Sinä voit tietää sen, että pääset taivaaseen, sitä ei vain tarvitse toivoa. Ilman Jeesusta ei ole elämää, mutta jolla Jeesus on, hänellä on iänkaikkinen elämä.
Täysin vilpittömästi olen kokeillu, ei mittään. Tuli mieleen että jospa on Herra kääntäny selän tämmöselle paskalle... Sama se kuinka on korjannu elämäänsä. Noh, mie jaksan ilmanki. Mut sitä en tiä jaksanko ikuisuuden ilman minun esikoista, mie oikeasti, täysin vilpittömästi toivon, että mie saan sen murusen syliin vielä. Terveenä.
 
ateisti
sitteku kuollaan niin mädännytään mullan alla, ei sen kummempaa...... :snotty:
näinhän se menee. Kaikki ei vain pysty hyväksymään/halua hyväksyä tätä tosi asiaa niin täytyy ottaa Jumalasadut käyttöön että pystyy käsittelemään kuolemaa, koska olisihan se kauheata myöntää että on vain yksi elämä ja sen jälkeen ei ole mitään. Tälläisen ihmiset on keksinyt ja sitten hyväuskoisia huijataan..
 
näinhän se menee. Kaikki ei vain pysty hyväksymään/halua hyväksyä tätä tosi asiaa niin täytyy ottaa Jumalasadut käyttöön että pystyy käsittelemään kuolemaa, koska olisihan se kauheata myöntää että on vain yksi elämä ja sen jälkeen ei ole mitään. Tälläisen ihmiset on keksinyt ja sitten hyväuskoisia huijataan..
Kaikki ei pysty hyväksymään sitä tosiasiaa, että maailmassa/elämässä on paljon muutakin kuin mitä pystyy järjellä ymmärtämään. Ehkä tällaiset ihmiset pelkää sitä tuntematonta ja sen takia kieltävät sen olemassaolon, sulkevat silmänsä. Joku on saanut sen käsityksen päähänsä, että kuoleman jälkeen ei ole mitään, ja levittävät sitä sitten hyväuskoisten (ja yhtä sokeiden) mieliin... ;)
 
Uskon.

Sielä "taivaassa" tunnetaan kaikki... Ehkä vois olla että ihan alkuun näemme heidät sellaisina kuin täältä muistamme (mutta ehkä vanhukset nuorempana, terveenä), mutta sielä Kotona ei kuitenkaan tarvi fyysistä ruumista.
 

Yhteistyössä