Uskotteko vanhankansan uskomuksiin vauvan sukupuolesta?

Siis tarkoitan näitä, että "tyttömaha/poikamaha", poikaviiva, sydämensykkeet, "tyttö vie odotusaikana äidin kauneuden", poikaa odottaessa tekee suolasta mieli, tyttöä odottaessa makeaa jne... Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, että uskooko joku näihin oikeasti? Minä en usko.. :D Vaikka minun kohdalla nämä kyllä pitää paikkansa, mutta aika monen kohdalla ei.
 
No juu, en todellakaan usko. Laihoilla ihmisillä, joiden persus ei levene raskaudessa tahtoo mahat tulla eteen, ja pyöreämmillä masut hiukan leviävät. Todennäköisyys, että nämä ennustukset pitävät paikkansa on 50% :LOL: eli saapahan noihin uskoa jos haluaa.

Oulun yliopistossa on tehty ihan tutkimus näistä uskomuksista. Muistaakseni oli niin, että sydämen syke olisi ollut ainoa uskomus, joka piti paikkansa (tyttösikiöllä yleensä hiukan korkeampi).

 
no itsellä tuo et tyttö vie äitinsä kauneuden pitää paikkansa ja maha oli tyttömaha esikoisen kohdalla.nyt iho kuulas ja hyvä,maha tyttömaha ja tyttö tod.näk.tulossa.makeaa on tehnyt mieli molemmissa raskauksissa...

tuntuu että kyllä kai se oma kroppa sanelee sen millainen masu tulee.kavereilla on syntynyt poikamahasta tyttö.
eli yhteenvetona en oikeastaan usko noihin vanhan kansan oppeihin...kivahan niitä on arvuutella omalla ja muiden kohdalla.
joillain ne pitää paikkansa ja toisilla ei =)
 
en usko, tytöstä tuli niin sanottu poikaviiva, iho ja hiukset kukoisti. teki mieli suolaista että makeaa. sykkeiden ja mahan perusteella nvlan täti veikkas poikaa..( taakaapäin ei huomannut raskautta ollenkaan, maha vain edessä ) mutta kuinkas kävikään.. =) tyttö tuli.
 
Siinä tutkimuksessakin todettiin, että sykkeissä ei ole mitään eroa (tai siis 1 lyönti minuutissa, kuten joku sanoikin...) =)

Tutkimuksessa todettiin, että ainoa joka pikkiriikkisen saattaisi pitää paikkansa, oli tumma viiva navan yli - poika. Ja isommassa otannassa ei todennäköisesti tämäkään...

Täältä voi lukea tutkimuksesta:
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm
 
Periaatteessa en usko, ja tiedän sen tutkimuksen sydänäänistä, niin se varmaan vertailussa meneekin että eroja ei löydy.

Meillä kuitenkin tosi moni noista on pitänyt paikkaansa, joten tälläkin kertaa leikkimielellä niitä juttuja seuraan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Periaatteessa en usko, ja tiedän sen tutkimuksen sydänäänistä, niin se varmaan vertailussa meneekin että eroja ei löydy.

Meillä kuitenkin tosi moni noista on pitänyt paikkaansa, joten tälläkin kertaa leikkimielellä niitä juttuja seuraan :D

olen smaaa mieltä.
kuitenkin omalla tavallaan uskon tuntemuksiin.
itselläni 2 poikaa joitten odotusaikana söin mäkkärin ruokaa, pizzaa ja kaikkea rasvaista ja suolaista HIRVEÄSTI. ja sen kyllä painossakin näki :x :whistle:
nyt kolmas tulossa ja ultran mukaan se on tyttö, iho ollut huonomassa kunnossa tässä raskaudessa ja selkä/niska välillä "täynnä" paiseita. rasvaista ei tee mieli enkä ole syönytkään, painoa tullut "olemattomasti.
pahoivointia ollut nyt 3 viikkoa putkeen eli alkoi vasta rv 17 :| pojista ei ikinä tälläistä oloa.
sykkeissä ei eroa ole ollut.

että jollain tavalla uskon. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amodini:
Oulun yliopistossa on tehty ihan tutkimus näistä uskomuksista. Muistaakseni oli niin, että sydämen syke olisi ollut ainoa uskomus, joka piti paikkansa (tyttösikiöllä yleensä hiukan korkeampi).
Kaverin vauvalla oli sykkeet koko ajan 160-170 - poika tuli. Eikä hänellä mennyt myöskään tummaa viivaa navan yli. Kaikki olivat pitkään varmoja tytöstä...
 
Eka odotus kasvoi kaikki karvat hurjana ja tummaa haituvaa tuli myös rinnat ja koko vatsa, paino nousi reippaasti ja kamala acne sekä pigmenttiläiskät. Ei tullut poikaviivaa ja sykkeet oli n. 160 koko aika, poika sieltä syntyi. Maha oli poikamaha vaikka paino tuli paljon, iso osa sitä oli turvotusta. Pahoinvointi oli, loppu rv 12-13. Ja poikaolo oli alusta asti.

Nyt iho on todella hyvä, hiukset kiiltää, paino tullut 5kg (rv28+0) ja maha taas poikamaha mutta todella pieni. Ei mitään ylimääräisiä karvoja, mutta pahoinvointi jatkuu edelleen. Poika pitäisi tulla nytkin, olin itse oireiden vuoksi aivan varma tytöstä, eikä poikaoloa ole vieläkään.

Eli en kai usko :|
 
Mie en enää usko.

Kaikki kolme raskautta, poikia olen odottanut, ovat olleet aina ihan erilaisia..

Kahdessa on ollu "poikaviiva", yhessä ei
Kahdessa on paino noussu ihan älysti, yhdessä ei
Pahoinvoinnit oli viimeisimmässä aivan omaa luokkaansa ja kesti pitkään, kahdessa ekassa ei..

Kaikkee erilaista kaikissa, en enää usko noihin uskomuksiin. Niin ja mahakin näyttää nyt ihan erilaiselle kuin kahdessa ekassa.
 
Tämä ensimmäinen näin pitkälle mennyt raskaus, että sukupuoli on ultrassa määritelty. Tytöltä näyttää ja pitää paikkaansa ns. kiinalaisen horoskoopin mukaan, samoin ns. vanhan kansan uskomusten. En siis usko noihin veikkauksiin, mutta nämä olen rekisteröinyt: jalkakarvat eivät kasva, maha selvä tyttömaha (leviää), ei poikaviivaa, pahoinvointia ei ole ollut yhtään eikä ole iho kukkinut, makean himo kasvanut entisestään, sykkeet vauvalla tosi korkealla aina ja mennyt kasvukäyrillä yläosassa koko ajan.

malttamaton&hippu rv 21+5
 
En usko, enkä näitä arvailuja jaksa kuunnella :LOL: Todennäköisyys on kuitenkin aikalailla sama, tuleeko sieltä se ennakoitu tyttö, vaiko poika :whistle: Jompikumpi sieltä masusta ilmestyy, joten niillä arvailujen tuloksilla nyt tuskin kannattaa alkaa kenenkään prameilemaan "mitä minä sanoin"... :headwall: :LOL:

 

Yhteistyössä