Uskovaiset, saako teidän mielestä uskontoaiheisia vitsejä kertoa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Esim. tällaisia:

Jumala oli väsynyt moniin töihinsä ja velvollisuuksinsa, Pyhä Pietari ehdotti hänelle lomalle lähtöä, vaikkapa Marsiin.
- En tahdo sinne, siellä on liian kuumaa, sanoi Jumala.
- No entäpä Venukseen? kysyi Pyhä Pietari
Sekään ei käynyt Jumalalle, siellä oli kuulemma liian kylmää.
- Minä tiedän, sanoi Pyhä Pietari, mene Maahan lomalle, siellä on sopiva ilmasto!
- Sinne en ainakaan mene, Jumala tuhahti. Viimeksi kun kävin siellä mulla oli vähän sutinaa yhden Marian kanssa ja siellähän jauhetaan siitä vieläkin.

--

Mitä Jeesus huudahti avattuaan joululahjansa?
- Jee, sukset!

--

Mikä on Jeesuksen hammastahnamerkki?
- Golgata fluor
 
uuskis
no voi vitsailla ; mutta mikä on sitten huonoa makua ja mikä ei niin se varmaan vaihtelee.

Itse huvituin sellaisesta vitsistä viimeksi että joku kysyi, että mitä samaa oli Jeesuksella ja nykyajan nuorisolla?

asuvat kotonaan kolmikymppisiksi ja se on ihme, jos tekevät jotain.
 
entäs tämä
Jumala ja Jeesus istuskelivat sohvalla ja katsoivat leffaa, yhtäkkiä ovikello soi. Jeesus meni Taivaan eteiseen ja avasi oven. Oven takana oli Allah.
Jeesus huusi olkkariin: Faija, ootko sä tilannut pitsaa?

Onko tää teidän mielestä hauska vai rienaava?
 
se ensimmäinen heh
Alkuperäinen kirjoittaja entäs tämä;26759390:
Jumala ja Jeesus istuskelivat sohvalla ja katsoivat leffaa, yhtäkkiä ovikello soi. Jeesus meni Taivaan eteiseen ja avasi oven. Oven takana oli Allah.
Jeesus huusi olkkariin: Faija, ootko sä tilannut pitsaa?

Onko tää teidän mielestä hauska vai rienaava?
Hauska oli eikä lainkaan rienaava :D Luulen että muslimit on eri mieltä ;)
 
hohoo
Täällä ainakin on yksi uskovainen, joka voi kertoa uskontoaiheisia vitsejä ja vielä nauraa niille. Kunhan ei ole Jumalan pilkkaamista. Eikä nää tän topicin vitsit oo mun mielestä ollu vielä liian "pahoja". Kyllä uskovaisillakin saa olla huumorintajua. :D
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
En ole kristitty, mutta mun mielestä pitäisi olla laki uskonnollisia (etenkin Jeesus-aiheisia) vitsejä vastaan. Meinasin saada mummoilta turpaani ristintienäytelmää seuratessa, kun repesin nauramaan loppuhuipennuksessa. Siis siinä, missä Jeesus on ristillä ja huutaa "Se on täytetty!". Mummoilla ei meinannut ymmärrys kestää, kun muut ympärillä ovat suurin piirtein tippa linssissä ja yksi tyrskii pidätettyä naurua...

Kaveri oli ennen näytelmän alkamista (oltiin siis näyttelijöinä mukana ko näytelmässä) kertonut mulle vitsin, joka aukeni mulle vasta tässä loppukohtauksessa:

Jeesus ja opetuslapset olivat metsässä retkellä. Pensaikossa ryskäsi karhu ja opetuslapset olivat kauhuissaan. Mitä Jeesus sanoi?

- Älkää peljätkö. Se on täytetty.
 
hohoo
Minä ainakin taisin sanoa, että mikään noista vitseistä ei ollu mun mielestä liian "pahoja". Eli siis ei mikään ollu rienaamista. Huono provosointiyritys viestin #16 laittajalta. :D
 

Yhteistyössä