uuden vuoden menu

Meillä on syöty sipsejä, juuri äsken voitaikinan sisään tehtyjä nakki ja lihapullakääröjä sekä joulutorttuja, karkkia ja kohta otetaan viinirypäleitä. Lapset juo mehua kilistelylaseista ja valotikut on käsissä. Ikkunalla kivituikuissa kynttilät. On oman oloinen uusi vuosi. Saatan laittaa saunan vielä päälle, ja ehkä mennään ulos katsomaan raketteja, ehkä ei!
 
Aiemmin oli itsetehtyä pitsaa: jauheliha-oliivi-tomaatti-jalapeno ja vuohenjuusto-pesto-kirsikkatomaatti-paprika-oliivi. Rucola-punamangoldisalaattia. Äsken avasin Blondel -pullon ja saatamme vielä myöhemmin syödä miehen kanssa juustoja, vesikeksejä ym. hörpellyksiä.
 
Meillä oli Vatajan nakkeja ja lidlin lisäaineetonta perunasalaattia; perinne uuden vuoden naposteltavaa. Huomenna syödään sitten juhlavammin...joku kun joku eilen paheksui sitä, että syödään tommosta roskaa juhlailtana.
...olkoonkin, että meillä nakit on oikeasti harvinaista herkkua, joita syödään muutaman kerran vuodessa, eikä arjen pikapelastajana.

:D
 
Kuulostaa hyvälle. Valkohomejuusto sopii kyllä monenlaisiin salaatteihin. Mä laitan yleensä brie -juuston kanssa pähkinöitä tai paahdettuja pinjansiemeniä. Oletko kokeillut? :)
Pähkinöitä en voi allergian takia syödä ja pinjansiemeniä ei ole tullut kokeilluksi tällaiseen salaattiin. Mut seuraavalla kerralla vois koklata, kiitos vinkistä :).
 
Meillä oli Vatajan nakkeja ja lidlin lisäaineetonta perunasalaattia; perinne uuden vuoden naposteltavaa. Huomenna syödään sitten juhlavammin...joku kun joku eilen paheksui sitä, että syödään tommosta roskaa juhlailtana.
...olkoonkin, että meillä nakit on oikeasti harvinaista herkkua, joita syödään muutaman kerran vuodessa, eikä arjen pikapelastajana.

:D
Vitut nakkien ja perunasalaatin väheksyjistä. Ovat olevinaan niiin paljon parempia kuin me tavikset.
 
Pähkinöitä en voi allergian takia syödä ja pinjansiemeniä ei ole tullut kokeilluksi tällaiseen salaattiin. Mut seuraavalla kerralla vois koklata, kiitos vinkistä :).
Eikö sulle tule pinjansiemenistä allergiaoireita, vaikka olet pähkinöille allerginen? Mulle tekee saksanpähkinät (ja jos olen flunssassa tms. "herkkänä", niin saattaa tulla muistakin) kurkkukutinaa - liittyy varmaankin siitepölyllergiaan tuo satunnainen pähkinäkutina.
 
Eikö sulle tule pinjansiemenistä allergiaoireita, vaikka olet pähkinöille allerginen? Mulle tekee saksanpähkinät (ja jos olen flunssassa tms. "herkkänä", niin saattaa tulla muistakin) kurkkukutinaa - liittyy varmaankin siitepölyllergiaan tuo satunnainen pähkinäkutina.
Ei tule, jos maltillisesti syön. Onneksi. Pinjansiemenet on ihan parhautta pestolohen päällä :).
 
"Chic"
Me syötiin alkuillasta kunnon pihvit (naudan sisäfileestä) punaviinikastikkeineen ja uuniperunoineen. Nyt tässä myöhemmin illalla on maistunut sipsit, karkit ja rieskarullat - eli herkkuja, herkkuja :D
 

Yhteistyössä