Uusimmat kakut (kuvia)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Uskoisin, että voi...
Eikös marsipaani käyttäydy aika samalla tavalla kuin sokerimassa?
(Joku viksumpi osais varmaan kertoa)
Taitaa kuivua hitaammin, mutta kyllä sekin kuivuu ja kovettuu. Oon tehnyt joskus marsipaanikukkia ja jättänyt kananmunakennoon kuivahtamaan, niin ne ei oo kakun päällä sit lösähtänyt. Pystyi tehdä ohuitakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Olitko se sinä, jonka kakkua haukuttiin joskus kilpaa täällä.. Talvella kai? Käyttivät niinkin hienoja ilmaisuja kuin "rähmäsillä käsillä läimitty limakasa" jne. Meni kai kaverille juhliin ja ap kysyi paljonko siitä kehtaa pyytää.

Anyway, nuo on hienoja! :)
On mulla ollut tuommonenkin :LOL:
(puhkiraiskatut pärsereiät kakku :LOL: :LOL: :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Perhoskakku näyttää nätiltä.
Onko noi marsipaanista??
Henk.koht. en marsipaanista tykkää.
Sokerimassaa... Mä en voi sietää marsipaania :x
Eikä! Mä rakastan marsipaania. :p Voikohan tommosia perhosii tehdä marsipaanista? :xmas: meillä siitä oudot lapset, että ne kans tykkää marsipaanista.
Uskoisin, että voi...
Eikös marsipaani käyttäydy aika samalla tavalla kuin sokerimassa?
(Joku viksumpi osais varmaan kertoa)
Mun mielestä marsipaani käyttäytyy aikas samalla tavalla, mielestäin sokerimassa vaan kuivuu kovemmaks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Teetkö itse massan vai ostatko jostain valmiina? Mun tarttis tehdä pikkuveljelle ens sunnuntaiksi konfirmaatio kakkuja, ja haluaisin panostaa niiden ulkonäköön kunnolla. :)
Teen ite.
Oon niin pihi etten raaski ostaa... :D

Haluutko ohjeen?
Joo, vois olla kiva kun en ole ennen sokerimassaa käsitellyt. Voisin treenata vaikka huomenna tai ylihuomenna sitten massan tekoa ja suunnitella vähän kakkuja, ne kun ovat lahjani pikkuveljelle.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja nam:
Wau! Tosi hienoja ja varmasti hyviä! Haluisin myös nähdä näitten haukkujien omat tekeleet.
voi herranjumala. Mitä laittaa tänne kuvia jos ei kestä palautetta?
Niin mut rakentava palaute olis semmosta hyvin tarkkaa ja semmosta, että osaa sanoa, mikä pitäisi tehdä toisin, mikä on onnistunutta, mikä ei ole ja miksi. Semmosta ei ole nyt tässä ketjussa ollut. Rakentava palaute on sellaista, mitä esimerkiksi kuvaamataidonopettajan pitäisi osata antaa.

Ja tää oli siis mun rakentava palaute tästä nyt annetusta palautteesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Teetkö itse massan vai ostatko jostain valmiina? Mun tarttis tehdä pikkuveljelle ens sunnuntaiksi konfirmaatio kakkuja, ja haluaisin panostaa niiden ulkonäköön kunnolla. :)
Teen ite.
Oon niin pihi etten raaski ostaa... :D

Haluutko ohjeen?
Joo, vois olla kiva kun en ole ennen sokerimassaa käsitellyt. Voisin treenata vaikka huomenna tai ylihuomenna sitten massan tekoa ja suunnitella vähän kakkuja, ne kun ovat lahjani pikkuveljelle.
1 rkl liivatejauhetta
o,6 dl kylmää vettä
1,25 dl glukoosia
Oma kommentti: Olen käyttänyt vaaleaa siirappia, toimi yhtä hyvin, valmiin massan väri on siinä tapauksessa saman värinen kun valkoinen marsipaani
1 rkl glyseriiniä
2 rkl öljyä
20 dl tomusokeria
2-3 pisaraa makuesanssia/väriä, jos niin haluaa
Tämä riittää melkein kahteen 3-4 kananmunan pohjan kakkuun.
Sekoita liivatejauhe veteen, anna seistä kunnes sakenee. Laita vesihauteseen ja kuumenna kunnes kaikki liivate on sulannut. Lisää glukoosi ja glyseriini, sekoita hyvin.
Sekoita mukaan öljyä ja lisää halutessasi väri ja makuaine.
Anna haalentua kädenlämpöiseksi.
Sihtaa 10 dl tomusokeria kulhoon. Kaada kädenlämpöinen neste sekaan ja sekoita lusikalla tai puukauhalla, sihtaa vähitellen loput tomusokerista joukkoon kunnes taikina ei ole enää tahmaista. Oma kommentti: Vähän tahmaista se saa olla, koska minun mielestäni sokerimassan täytyy levätä ainakin muutamia tunteja, mutta mielellään seuravaan päivään, ja se ehtii
"tasaantua" siinä ajassa. Jos se tuntuu kuivalta olen lisännyt öljyä ja/tai vähän vettä. Kaulitsen sitä usein öljyttynä alustalla, öljy toimii mielestäni paremmin kuin tomusokeri tai perunajauho.
Kääri valmis sokerimassa kaksinkertaiseen kelmuun ja säilytä ilmatiivissä rasiassa. Sokerimassan voi myös pakastaa. Kun haluat käyttää massan, vaivaa sitä ensin vähän aikaa että se pehmenee.
 
vieras
Muovisen näköisiä, en tykkää. Siis nuo kun kiiltää jotenkin oudosti..? Matta marsipaani (tms) vielä menettelee, mutta kiilto on ihan ufo juttu kakussa.

Toi Minni Hiiri aika kiva.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muovisen näköisiä, en tykkää. Siis nuo kun kiiltää jotenkin oudosti..? Matta marsipaani (tms) vielä menettelee, mutta kiilto on ihan ufo juttu kakussa.

Toi Minni Hiiri aika kiva.
Kyllähän marsipaanikin usein hieman kiiltää.
 
ksk
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Olitko se sinä, jonka kakkua haukuttiin joskus kilpaa täällä.. Talvella kai? Käyttivät niinkin hienoja ilmaisuja kuin "rähmäsillä käsillä läimitty limakasa" jne. Meni kai kaverille juhliin ja ap kysyi paljonko siitä kehtaa pyytää.

Anyway, nuo on hienoja! :)
On mulla ollut tuommonenkin :LOL:
(puhkiraiskatut pärsereiät kakku :LOL: :LOL: :LOL: )

JUST SE! Voi hyvänen aika miten mä nauroin niille jutuille! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
wau tosi hienoja kakkuja tuolla sivulla, täyty ihan pistää kirjanmerkkeihin!

Kyseliks sä aikanaan mielipiteitä tollasesta vauvasta kakun päällä ja sait kuulla että se näyttää haudatulta tms.?
En oo tainnu, muistaakseni tuo on ensimmäinen vauva jonka tein kakun päälle,

Vauva muuten nostettiin sivuun kun alettiin syömään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
wau tosi hienoja kakkuja tuolla sivulla, täyty ihan pistää kirjanmerkkeihin!

Kyseliks sä aikanaan mielipiteitä tollasesta vauvasta kakun päällä ja sait kuulla että se näyttää haudatulta tms.?
En oo tainnu, muistaakseni tuo on ensimmäinen vauva jonka tein kakun päälle,

Vauva muuten nostettiin sivuun kun alettiin syömään :D
aijaa.. näytti vaan jokseenkin samalta. Sillä tyypillä siinä kuvassa vauvan pää oli peitetty lehdellä.
 
yrps
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Olitko se sinä, jonka kakkua haukuttiin joskus kilpaa täällä.. Talvella kai? Käyttivät niinkin hienoja ilmaisuja kuin "rähmäsillä käsillä läimitty limakasa" jne. Meni kai kaverille juhliin ja ap kysyi paljonko siitä kehtaa pyytää.

Anyway, nuo on hienoja! :)
On mulla ollut tuommonenkin :LOL:
(puhkiraiskatut pärsereiät kakku :LOL: :LOL: :LOL: )

JUST SE! Voi hyvänen aika miten mä nauroin niille jutuille! :D
http://koti.mbnet.fi/elisek/kakut/0042.php

se oli vitsi se on-nea
 
Hienoja kakkuja ovat. Mä arvostan ylipäätään sitä että tehdään itse ja nähdään vaivaa.
Mä olen kanssa välillä saanut vaikka minkälaista kuraa täältä kun kakkukuviani olen laittanut. Ja jossain ketjussa juttu eteni jo mun alipainoonkin, ihan kun sillä olisi jotain merkitystä mun tekemiin kakkuihin :LOL: Mutta täytyy myöntää että senpä takia ei kauheesti tuu niitä kuvia enää tänne laitettua niinkuin ennen.
 
vieras
tosi kivoja! itsekin haluaisin kokeilla tehdä mutta en osaa kuin peruskermakakun.... siis miten teet nuo kerrokset että pysyy? tarviiko jotain erityisvälineitä tuon sokerimassan levitykseen ym. jos viitsit kertoa.... voisin huomenna kokeilla tehdä jonkun pienen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muovisen näköisiä, en tykkää. Siis nuo kun kiiltää jotenkin oudosti..? Matta marsipaani (tms) vielä menettelee, mutta kiilto on ihan ufo juttu kakussa.

Toi Minni Hiiri aika kiva.
Kyllähän marsipaanikin usein hieman kiiltää.
No eipä ole kohdalle sellaista livenä sattunut vielä. Onneksi.

Helmiäinen taitaa olla se oikeampi termi tuolle kiillolle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Osaatko yhtään sanoa paljonko massaa tulee, ja käytätkö sitä kuin esim marsipaania. Eli voiko esim levittää kakun päälle? Mistä tuota glyseriiniä saa, apteekistako?
Syötäväsi tarkoitettua glyseriiniä saa leivontatarvikekaupoista , ainakin Confetista
 
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Osaatko yhtään sanoa paljonko massaa tulee, ja käytätkö sitä kuin esim marsipaania. Eli voiko esim levittää kakun päälle? Mistä tuota glyseriiniä saa, apteekistako?
Mä en oikein osaa kyl sanoa noita määriä...
Teen yleensä tuon mun ylempänä olevan ohjeen tuplana jos teen 2 kerroksisen kakun ja yksinkertaisena yhteen kakkuun.
Apteekista saa glyseriiniä, tosin mun pulloissa lukee glyseroli.

Olettaisin et käyttö tekniikka on sama kuin marsipaanissa, en oo marsipaania ikinä ees kokeillu, niin en ossaa sanoa.
 
ksk
Alkuperäinen kirjoittaja yrps:
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Olitko se sinä, jonka kakkua haukuttiin joskus kilpaa täällä.. Talvella kai? Käyttivät niinkin hienoja ilmaisuja kuin "rähmäsillä käsillä läimitty limakasa" jne. Meni kai kaverille juhliin ja ap kysyi paljonko siitä kehtaa pyytää.

Anyway, nuo on hienoja! :)
On mulla ollut tuommonenkin :LOL:
(puhkiraiskatut pärsereiät kakku :LOL: :LOL: :LOL: )

JUST SE! Voi hyvänen aika miten mä nauroin niille jutuille! :D
http://koti.mbnet.fi/elisek/kakut/0042.php

se oli vitsi se on-nea
Kiitti hei, näköjään jaksaa naurattaa edelleen :D

Ja siis ei tossa kakussa mitään ole, ne analyysit oli vaan niin huvittavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Osaatko yhtään sanoa paljonko massaa tulee, ja käytätkö sitä kuin esim marsipaania. Eli voiko esim levittää kakun päälle? Mistä tuota glyseriiniä saa, apteekistako?
Syötäväsi tarkoitettua glyseriiniä saa leivontatarvikekaupoista , ainakin Confetista
Täytyy maanantaina käydä paikallisessa leivontakaupassa, Ullan unelma tais olla nimi..
 

Yhteistyössä