Uusimmat kakut (kuvia)

Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Osaatko yhtään sanoa paljonko massaa tulee, ja käytätkö sitä kuin esim marsipaania. Eli voiko esim levittää kakun päälle? Mistä tuota glyseriiniä saa, apteekistako?
Syötäväsi tarkoitettua glyseriiniä saa leivontatarvikekaupoista , ainakin Confetista
Täytyy maanantaina käydä paikallisessa leivontakaupassa, Ullan unelma tais olla nimi..
Ullanunelmasta saa myös, ainakin nettikaupasta, niin luulis et ihan liikkeestäkin löytyy. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Osaatko yhtään sanoa paljonko massaa tulee, ja käytätkö sitä kuin esim marsipaania. Eli voiko esim levittää kakun päälle? Mistä tuota glyseriiniä saa, apteekistako?
Mä en oikein osaa kyl sanoa noita määriä...
Teen yleensä tuon mun ylempänä olevan ohjeen tuplana jos teen 2 kerroksisen kakun ja yksinkertaisena yhteen kakkuun.
Apteekista saa glyseriiniä, tosin mun pulloissa lukee glyseroli.

Olettaisin et käyttö tekniikka on sama kuin marsipaanissa, en oo marsipaania ikinä ees kokeillu, niin en ossaa sanoa.
Apteekista ei saanut glyseriiniä ainakaan enää alkuvuodesta, kuulin useamman kertovan ettei sitä enää apteekista enää saa. Liekö sitten ollut vaan tilapäisesti loppu.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja nam:
Wau! Tosi hienoja ja varmasti hyviä! Haluisin myös nähdä näitten haukkujien omat tekeleet.
voi herranjumala. Mitä laittaa tänne kuvia jos ei kestä palautetta?
Voi myös ihmetellä, että mitä iloa ihmiset saavat siitä että pääsevät haukkumaan toisten tekeleitä? Rakentava kritiikki on asia erikseen, mutta täytyy olla aika paska tyyppi jos pitää päästä vaan kirjoittamaan että onpa paska. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi vaikka olla hiljaa.

Noi perhoset on kivoja! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tosi kivoja! itsekin haluaisin kokeilla tehdä mutta en osaa kuin peruskermakakun.... siis miten teet nuo kerrokset että pysyy? tarviiko jotain erityisvälineitä tuon sokerimassan levitykseen ym. jos viitsit kertoa.... voisin huomenna kokeilla tehdä jonkun pienen...
Ei mitään erikoista kerroksissa.
Kakskakkua vaan kasattu päällekäin ja toivottu mahdollisimman pientä romahdusta :D
Kaulinnassa käytössä marmorikaulin (aika painava, joten silikoninen olis varmaan parempi).
Kakun päälle levitän toisen silikonialustan kanssa, eli rullaan taikinalevyn alustan avulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tosi kivoja! itsekin haluaisin kokeilla tehdä mutta en osaa kuin peruskermakakun.... siis miten teet nuo kerrokset että pysyy? tarviiko jotain erityisvälineitä tuon sokerimassan levitykseen ym. jos viitsit kertoa.... voisin huomenna kokeilla tehdä jonkun pienen...
Ei mitään erikoista kerroksissa.
Kakskakkua vaan kasattu päällekäin ja toivottu mahdollisimman pientä romahdusta :D
Kaulinnassa käytössä marmorikaulin (aika painava, joten silikoninen olis varmaan parempi).
Kakun päälle levitän toisen silikonialustan kanssa, eli rullaan taikinalevyn alustan avulla.
Ullanunelmista ainakin löytyy kaulin joka on tarkotettu ihan sokerimassan/marsipaanin kaulimiseen. On muuten kätevä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Osaatko yhtään sanoa paljonko massaa tulee, ja käytätkö sitä kuin esim marsipaania. Eli voiko esim levittää kakun päälle? Mistä tuota glyseriiniä saa, apteekistako?
Mä en oikein osaa kyl sanoa noita määriä...
Teen yleensä tuon mun ylempänä olevan ohjeen tuplana jos teen 2 kerroksisen kakun ja yksinkertaisena yhteen kakkuun.
Apteekista saa glyseriiniä, tosin mun pulloissa lukee glyseroli.

Olettaisin et käyttö tekniikka on sama kuin marsipaanissa, en oo marsipaania ikinä ees kokeillu, niin en ossaa sanoa.
Apteekista ei saanut glyseriiniä ainakaan enää alkuvuodesta, kuulin useamman kertovan ettei sitä enää apteekista enää saa. Liekö sitten ollut vaan tilapäisesti loppu.
Aijaa... Mä oon sokerimassaa alkanut käyttää vasta tänä vuonna (kolmisen kuukautta) ja apteekista saanut glyserolia joka on toiminut varsin hyvin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Ullanunelmista ainakin löytyy kaulin joka on tarkotettu ihan sokerimassan/marsipaanin kaulimiseen. On muuten kätevä. :)
Olikohan se prisma mistä löysin halpis silikonikaulimen, johon tuli aika pian hirmunen lommo... Joten siirryin takas marmoriin kun en oo saanut aikaseksi hankittua uutta kaulinta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Ullanunelmista ainakin löytyy kaulin joka on tarkotettu ihan sokerimassan/marsipaanin kaulimiseen. On muuten kätevä. :)
Olikohan se prisma mistä löysin halpis silikonikaulimen, johon tuli aika pian hirmunen lommo... Joten siirryin takas marmoriin kun en oo saanut aikaseksi hankittua uutta kaulinta.
mul on kans silikonikaulin, mut se ullanunelmien on paljon parempi, ei ole silikoonia vaan jotain muovia jossa on tarttumaton pinta. Tällänen: http://www.ullanunelma.fi/product_details.php?p=190
 
Vieras
Ainoa syötävän näiköinen on toi toisiks alin, muut kamalan näköisiä. Tietty se ei mausta mitään kerro :D

Ja tuolta sun kotisivuilta toi Paavo Pesusieni ja sammakko on kivan näköisiä, muut ei niin kivan.

Näyttää joteskin "ällön makeilta".
Anteeks, että olin näin suora :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrps:
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja ksk:
Olitko se sinä, jonka kakkua haukuttiin joskus kilpaa täällä.. Talvella kai? Käyttivät niinkin hienoja ilmaisuja kuin "rähmäsillä käsillä läimitty limakasa" jne. Meni kai kaverille juhliin ja ap kysyi paljonko siitä kehtaa pyytää.

Anyway, nuo on hienoja! :)
On mulla ollut tuommonenkin :LOL:
(puhkiraiskatut pärsereiät kakku :LOL: :LOL: :LOL: )

JUST SE! Voi hyvänen aika miten mä nauroin niille jutuille! :D
http://koti.mbnet.fi/elisek/kakut/0042.php

se oli vitsi se on-nea
:LOL: :LOL: Kaunis kakku, mutta tuon persereikäjutun jälkeen näen kakun ihan uudessa valossa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ainoa syötävän näiköinen on toi toisiks alin, muut kamalan näköisiä. Tietty se ei mausta mitään kerro :D

Ja tuolta sun kotisivuilta toi Paavo Pesusieni ja sammakko on kivan näköisiä, muut ei niin kivan.

Näyttää joteskin "ällön makeilta".
Anteeks, että olin näin suora :/
Kaikille kriitikoille yhteisesti.

En ota itteeni, jos joku ei mun kakuista tykkää!
Makunsa kullakin ja pystyn elämään sen kanssa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ainoa syötävän näiköinen on toi toisiks alin, muut kamalan näköisiä. Tietty se ei mausta mitään kerro :D

Ja tuolta sun kotisivuilta toi Paavo Pesusieni ja sammakko on kivan näköisiä, muut ei niin kivan.

Näyttää joteskin "ällön makeilta".
Anteeks, että olin näin suora :/
Kaikille kriitikoille yhteisesti.

En ota itteeni, jos joku ei mun kakuista tykkää!
Makunsa kullakin ja pystyn elämään sen kanssa.
Mä kyl kaipaisin lukea semmosta vähän tarkempaa kritiikkiä, kuin että näyttää JOTENKIN ällön makeilta. Miksi näyttää? Miten ei näyttäisi. Se ois rakentavaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä kyl kaipaisin lukea semmosta vähän tarkempaa kritiikkiä, kuin että näyttää JOTENKIN ällön makeilta. Miksi näyttää? Miten ei näyttäisi. Se ois rakentavaa. :)
Totta tuokin.
Mut muistetaan, et ollaan 2+:lla jossa yleisin kritiikki on tasoa "hyi, yök, kamala, sä et osaa mitään, sä et opi mitään, joulupukilla sentään on lahjoja" tms :D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä kyl kaipaisin lukea semmosta vähän tarkempaa kritiikkiä, kuin että näyttää JOTENKIN ällön makeilta. Miksi näyttää? Miten ei näyttäisi. Se ois rakentavaa. :)
Totta tuokin.
Mut muistetaan, et ollaan 2+:lla jossa yleisin kritiikki on tasoa "hyi, yök, kamala, sä et osaa mitään, sä et opi mitään, joulupukilla sentään on lahjoja" tms :D
:D Joo, ehkä joku kakkusivusto tarjoais parempaa kritiikkiä. :D

Mut on kivaa näyttää, mitä on tehnyt. Ja kivaa nähdä, mitä ihmiset on tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Tuo (hyydyke? )kakku, jossa yks sammakko päällä,
mitä siinä on? :)
Se on ihan perus sitruuna-juustokakku.
Oon vaan sekottanut siihen sinistä pastaväriä, sen takia väri outo.
Kiille siinä on sitruuna-appelsiinimehua värjättynä.
Toi kiilteen väri on ihanan kirkas :heart: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Tuo (hyydyke? )kakku, jossa yks sammakko päällä,
mitä siinä on? :)
Se on ihan perus sitruuna-juustokakku.
Oon vaan sekottanut siihen sinistä pastaväriä, sen takia väri outo.
Kiille siinä on sitruuna-appelsiinimehua värjättynä.
Toi kiilteen väri on ihanan kirkas :heart: :p
Pikku moka sattui kun laitoin Keropin maalattuine raitapaitoineen jo illalla kakun päälle ja Keropin paidasta suli verisen näköinen lammikko sammakon alle :whistle:
 

Yhteistyössä