vaaralliset tuttipullot!!!!!

vieras
En ole tarvinnut tuttipulloja kuin esikoisella ja muut kaksi olen imettänyt eli siitä ei huolta. Mutta menin tsekkaamaan noi muovimukit ja lautaset mitä lapset vakkariinsa käyttää. ostettu vapaavalinnasta ja ikeasta. Olin ihan sata, että ne lentää nyt roskiin mutta niissä oli kierrätysmerkin alla PP ja sen kierrätysmerkin keskellä oli vielä 5. Eli ei huolta siis noista.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole tarvinnut tuttipulloja kuin esikoisella ja muut kaksi olen imettänyt eli siitä ei huolta. Mutta menin tsekkaamaan noi muovimukit ja lautaset mitä lapset vakkariinsa käyttää. ostettu vapaavalinnasta ja ikeasta. Olin ihan sata, että ne lentää nyt roskiin mutta niissä oli kierrätysmerkin alla PP ja sen kierrätysmerkin keskellä oli vielä 5. Eli ei huolta siis noista.
Ikean se 2.95 (tms.) maksava setti on ok.

Mut meilläkin oli semmonen disneyn nalle puh -kirkas muovilautanen. Se ei ollu ok.

Edelleen: kirkkaat kovat (lasimaiset) muovit sisältää tuota.
 
Heko
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Uutena tuli mullekin. Tosi kiva, että markettien hyllyt pursuaa noita ainuja.. meillä on aina ostettu niitä, kun on helppoja saada ja jotenkin on luottanut kotimaiseen ja suosittuun tuotteeseen. Poika joi noista melkein kaksi vuotta ja tytöllä jo useampi kuukausi takana. Kai tässä sitten pitäs uusia varastot.
Mistä lähtien Ainu on ollut kotimainen?
Se on yhtä kotimainen kuin amerikkalainen auto.
 
Tiedän minäkin asiasta
Pulloista irtoaa BPA:ta keitettäessä. Kuinka moni tarjoaa tämän keittoveden lapselleen?
BPA vapautuu uudesta pullosta ja määrä vähenee aikaa myöten. Jos käytät vanhaa pulloa se on keitetty jo niin monta kertaa ettei siitä vapaudu enää mitään. Jos käytät uutta pulloa, siitä vapautuu ensimmäiseen keittoveteen BPAta, muttei kädenlämpöiseen maitoon.

Määrät, jouta kaikkein epätodennäköisimmissäkin olesuhteissa voi teoriassa vapautua ovat hyvin pieniä eivätkä ole terveydelle vaarallisia. Hysteri on mainoskikka, jolla saadaan vanhat pullot markkinoilta ja uudet tilalle. Kauppa kukoistaa.

Teiteellisiä tutkimuksia löytyy mm. http://www.bisphenol-a.org/
Ne eivät ole valitettavasti yhtä sensaatiohakuisia kuin niiden, jotka puhuvat tietämättä asiasta...
 

Yhteistyössä